Hyra släp i Örebro, lämna i skåne

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hallå jag behöver tips fort på firma där man kan hyra ett släp i Örebro, och lämna i lund/malmö/helsingborg
tack /Anton

PGH skrev:
2198247 Synd bara att det är svindyrt, det tycker iaf jag. Minst tredubbelt upp jämfört med vanlig släphyra.

Ja, men när du hyr ett vanligt släp riskerar inte uthyraren att bli tvungen att transportera släpet över halva landet. Man betalar ju för att någon annan ska sköta logistiken när man själv är färdig med släpet.

korvgubbe skrev:
2198262 Ja, men när du hyr ett vanligt släp riskerar inte uthyraren att bli tvungen att transportera släpet över halva landet. Man betalar ju för att någon annan ska sköta logistiken när man själv är färdig med släpet.

Hämtade själv hoj i Stockholm, körde från Lund=135 mil totalt. Kostnad 300 pix, Thule ville ha över 900. Valet var enkelt.

PGH skrev:
2198270 Hämtade själv hoj i Stockholm, körde från Lund=135 mil totalt. Kostnad 300 pix, Thule ville ha över 900. Valet var enkelt.

Vilken firma hyrde du ifrån då?? Var det "envägsuthyrning"? Eller menar du att du snålade och körde släpet båda vägarna för att spara pengar?

(Jag hade nog valt snikvarianten jag med och dragit släpet åt båda hållen)

På statoil brukar man kunna göra på detta viset och dom finns väl på de flesta ställen, en kompis hyrde släp i Östersund som han sedan lämnade i Halmstad

PeP skrev:
2200729 På statoil brukar man kunna göra på detta viset och dom finns väl på de flesta ställen, en kompis hyrde släp i Östersund som han sedan lämnade i Halmstad

Jag tror det är Thulerental som hyr ut hos Statoil. Iaf är det Statoil som är Thule-ombud i Örebro.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick