Hyra spårfräs för mark

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Googlat som en galning. Vill ha fiber i huset och har efter en del diskussioner fått fram ett pris som baseras på att jag gräver själv. Bara drygt 100 meter till stationen och tänkte att det billigaste måste ju vara att fräsa en ränna. Vart kan man hyra en sån maskin?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Blir ju galet dyrt att hyra en bobcat och en fräs. Har tillgång till grävmaskin till självkostnadspris men tänkte att en liten fräs kunde vara billigare :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Korp, spade och ett gäng polare?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Undrar vad som händer när man kör in i en ledning,:död, även om det är en EKKJ borde blixtra bra

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ja om det är det som krävs kommer jag fan gå ut med en spade och gräva skiten! Är så brutalt less på mobilt bredband nu så jag bara vill kräkas på skiten!! Värsta är att de lägger ner adsl med motiveringen att det finns mobilt bredband.. Tills den dagen mobilt bredband blir utan begränsningar i trafik är det endast att jämföras med en jävla modem..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Finns mycket mindre maskiner än sådär, typ gräsklipparsize.

Betr mobilt bredband så tog min data slut igår, med två dagar kvar på månaden. Visst blir man less.
Jaja, får iaf in fiber till hösten.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Finns mycket mindre maskiner än sådär, typ gräsklipparsize.

Betr mobilt bredband så tog min data slut igår, med två dagar kvar på månaden. Visst blir man less.
Jaja, får iaf in fiber till hösten.

Min tog slut igår, för 10e gången den här månaden.. Kommer få fiber till hösten men spar 100.000.- om jag gräver själv :gnissla

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag googlade lite åt dig. Kontakta Amas i Enköping (amas.se)

De säljer såna där maskiner och kan säkert svara på vem som kan göra jobbet åt dig.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag googlade lite åt dig. Kontakta Amas i Enköping (amas.se)

De säljer såna där maskiner och kan säkert svara på vem som kan göra jobbet åt dig.

Har varit i kontakt med dem, jag vill ju hyra en fräs och göra jobbet själv, de hyr bara ut på långtid samt säljer tyvärr..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kan inte förstå hur kommunen kan vilja ha 60500.- för kabeldragning och inkoppling ( utan den elektronik som behövs ) För att koppla in fiber 150 meter bort när jag gräver.. Snacka om att motarbeta bredbands utbyggnaden i Sverige!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kan inte förstå hur kommunen kan vilja ha 60500.- för kabeldragning och inkoppling ( utan den elektronik som behövs ) För att koppla in fiber 150 meter bort när jag gräver.. Snacka om att motarbeta bredbands utbyggnaden i Sverige!

Kan du inte få luftledning då? Det kommer de dra hos mig.

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Satan va dyrt:vanär vi skaffade fiber så var det ett erbjudande på 7800:- installerat å klart:tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men en kabelplog eller vad de nu kallas till grävaren måste ju va smidigast. Drar ner kabel och gör fåra i ett och samma drag.

Eller dikesdynamit...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kan du inte få luftledning då? Det kommer de dra hos mig.

Lär inte göra nån skillnad när jag själv skulle få gräva för kabeln och utöver det betala 60500.- + 2000.- för boxen i huset. Skulle de gräva ville de ha 100.000.- till..

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Precis en sån vill jag ha tag på :D

Den där såg ju riktigt smidig ut.

Om du har möjlighet att komma till Eskilstuna och hämta själv så har vi en Ditch Witch, av liknande modell som bilden nedan, som jag kan se till att du får hyra. Den är ju en smula större om man säger så, men om det är mjukmark av hyfsad kvalitet så gräver du lätt 100m på en dag. Jag skulle säkert kunna fixa lite markslang för fibern också så slipper du köpa en hel trumma på 2000m.

DitchWitch-700.jpg
http://www.allrental.com/product/97.aspx

Problemet är ju bara hur du ska frakta hem åbäket.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Den där såg ju riktigt smidig ut.

Om du har möjlighet att komma till Eskilstuna och hämta själv så har vi en Ditch Witch, av liknande modell som bilden nedan, som jag kan se till att du får hyra. Den är ju en smula större om man säger så, men om det är mjukmark av hyfsad kvalitet så gräver du lätt 100m på en dag. Jag skulle säkert kunna fixa lite markslang för fibern också så slipper du köpa en hel trumma på 2000m.

View attachment 418954
http://www.allrental.com/product/97.aspx

Problemet är ju bara hur du ska frakta hem åbäket.

Skulle vara kanon! Har ju släp så det skulle ju gå att ordna! Ska bara få klart med SEVAB om att jag får börja gräva ner kabel :)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Skulle vara kanon! Har ju släp så det skulle ju gå att ordna! Ska bara få klart med SEVAB om att jag får börja gräva ner kabel :)

Det är bara skicka ett PM när allt ankor är i rad så ordnar vi till det. :tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...