Hyra ut 125:a för uppkörning. Stockholm

IPJT

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
Aprilia rs 125 - 07 (krashad), Yamaha YZ250 F 2009
Tjena jag har en RS125:a. Alla säger att det typ inte är någon idé att köra upp med den då den är så svår att köra lågfartsprovet med. Vilket jag håller med om. Någon som har en mer lättkörd hoj? Som dem tex har på körskolor. Det är så extremt dyrt att hyra på körskolor så tänkte höra om ngn vill tjäna en slant på att hyra ut sin för en rimligare peng. Har inte bokat tid. Tänkte bara kolla intresset.
Pris kan ju diskuteras :)

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
tveksamt om folk vågar låna ut, eftersom man behöver ägarbevis, och det känns ju lite vågat att ge till en okänd:rolleyes:.

Men bäst är ju att träna så du klarar det på din hoj, och kan tipsa om att ha uppkörning i uppsala.

Där är dom (iaf. han som jag fick) riktigt schyssta och förstår att man är nervös så om man råkar köra lite utanför linjerna gör det inget:)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
du har rätt i det du skriver, en 125a sporthoj 2-takt är ju rent helvete gemfört med en motard, 4-takt skulle ju va gudagåva

Men iaf, det du gör e att träna så jävla gott du kan och sen spikar du körningen och om du gör något litet misstag på lågfarten så får du hoppas han har överseende med det :)

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har varit i exakt samma sits.

Gjorde en tråd här, men ingen ville låna ut. Slutade med att jag började nöta lågfarten med miton. Klarade uppkörningen på första försöket. Hade då ifs tur och fick den lättare banan (där man stannar 3 ggr). Körde en gång, och var tvungen att sätta ner foten en gång. Då sa han att jag kunde bättre så jag körde en gång till och klarade det galant :)

Det är inte dödsdömt om du korsar någon linje lite, de vill se att man kan kontrollera hojen och de har förståelse för att det är svårare med en sporthoj. Min kontrollant var schysst och rättvis iaf.

Sen tycker jag att att det bara är fördel med sporthoj i de andra körmomenten :tummenupp

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
:gråtaJag gick i samma tankar som du innan min uppkörning den 27/4.
Ringde runt till körskolor här i uppsala och hörde om jag kunde hyra en 125a av någon.
Efter att ha tappat allt hopp fick jag tag på Liljebornstrafikskola, dom kunde tänka sig att hyra ut sin cykel efter att dom sett att jag kan köra bra osv osv.

Tog 5 styckna 50 minuters lektioner, lärde mig småsaker som man inte tänker själv på så mycket.
Men efter att jag tömt plånkan på dom 5 lektionerna sa lärarn fan du e faktiskt redo för uppkörning!:banana

För 1000 spänn fick jag alltså låna skolans suzuki dr.
En 4taktare som ser ut som alla moppepojkars crossmoppar.:gråta

Den är idealisk för en uppkörning! Bättre cykel finns inte för det.
Allt blev hur mycket lättare som helst med suzukin, den hade dubbla svängradien gemfört med min och typ halva vikten kändes det som:tummenupp
Så åkte dit med suzukin som privatist och grejade skiten:Bugar

Ett + är också att jag fick cykeln 7 på morgonen och hade uppkörningen klockan 2.
Så kunde nöta alla banor och inbromsningar 5 timmar innan uppkörningen
Helt klart värt 1000 spänn kan jag säga!

Lycka till mer kortet nu:tummenupp

Let There Be Rock:yoparty

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
1000 spänn är ju ändå ganska mycket för att få hyra en sån hoj 1 dag. Sen var du ju tvungen att ta lektioner där också.

Jag tog en lektion och jag tyckte inte att det gav något. De tyckte att jag skulle boka upp 5 lektioner till för att sedan låna deras hoj till uppkörning. Tyckte inte det var värt 4 papp :näsblod

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
1000 spänn är ju ändå ganska mycket för att få hyra en sån hoj 1 dag. Sen var du ju tvungen att ta lektioner där också.

Jag tog en lektion och jag tyckte inte att det gav något. De tyckte att jag skulle boka upp 5 lektioner till för att sedan låna deras hoj till uppkörning. Tyckte inte det var värt 4 papp :näsblod

Såhär i efterhand tycker jag det var värt att hyra.
Men som du säger det är mycket pengar och det känns surt när man pundar ut massa laxar.

Men som sagt det var hur mycket lättare som helst med sukan som är idealisk.
Man kan ju också tänka om jag skulle kört med min egna och kuggat. O fått boka uppkörning 2-3 gånger då är man uppe vid dom pengarna varjefall.
Bara att man får kortet snabbare.

Nästa tillgängliga tid efter den 27e var 23e maj.
Men som sagt jag ångrar det inte!
rätt nöjd med kostnaden på körkortet varjefall.
Personligen tror jag att det är nyttigt att varjefall ta ett par körlektioner vilket som.
Finns alltid nåt som påpekas

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

+1

det är mer än att bara hyra hojen, dom ska mjölka en på pengar först :tummenupp

billigare med 2-3 uppkörningar

Vad jag har hört ska filen du kör i, var du har blicken, och beredskappen samt körsättet vara det enda som du får underkänt på om du misslyckas med,

det låter inte som dom kräver allt för mycket, lågfarten är ju bekymret

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...