Hyreskontrakt för Knullboxen...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu ska boxen hyras ut. Vad bör det stå i hyreskontraktet?
Finns att köpa på nätet...men jag vill såklart ha gratis!

Hur mkt. bör man ta ut i förskott? Betalas hyran i förskott? Hur brukar man göra?

PS: Spelar det någon roll om han som hyr är svensk medborgare om han skulle stjäla vagnen för mig?:va

PS1: Har man garanterat sig en säkerhet mha. kontrakt? Om man skulle behöva gå till Polisen?

Bifogat

• ullis.JPG
    ullis.JPG
    24.4 KB · Visningar: 558
  • vagn2.jpg
    vagn2.jpg
    57.5 KB · Visningar: 367
  • vagnen.jpg
    vagnen.jpg
    34.8 KB · Visningar: 327
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om han sticker med det där ska du väl vara tacksam?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hur orkar man engagera sig i sånt trams? Sälj skiten på blocket och bjud tanten på en trevlig kväll ute för pengarna så slipper du mycket skit garanterat.

Det kan inte finns vettiga personer som vill hyra en husvagn, allra minst den.

Tommy.exe

Guest
Hur orkar man engagera sig i sånt trams? Sälj skiten på blocket och bjud tanten på en trevlig kväll ute för pengarna så slipper du mycket skit garanterat.

Knip igen foderluckan torrboll. Det såg ut att va bra röj runt den där knullboxen sist jag såg den.

:fyllisar

:rock

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du kan glömma att en vanlig försäkring täcker något när du hyr ut vagnen. För att den skall gälla skall du teckna en specialförsäkring till hutlös premie.

Av samma anledning brukar självrisken vara absurd när man hyr bil....

• Gilla
Reaktioner: Loy

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hittade en kanonbra sida med kontrakt, http://www.hyresplatsen.com/mallar/Hyresplatsen_hyresavtal.pdf för den som bryr sig...

Du kan ju bara gå och lägga dig igen. Har precis fått betalt för 3v. i förskott. Det är ungfär vad den är värd. Kom tillbaka när du gör lika lätta pengar.

Har du tänk på att hyra ut den "svart" då? :rolleyes:

Dina skamlösa ideer får det att svartna för mig.

:rolleyes:

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Du kan glömma att en vanlig försäkring täcker något när du hyr ut vagnen. För att den skall gälla skall du teckna en specialförsäkring till hutlös premie.

Av samma anledning brukar självrisken vara absurd när man hyr bil....
Hörde något om att man måste gå någon kurs för att hyra ut med. I alla fall om det gäller husbilar, detta för att försäkring/kontrakt osv ska gälla..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jaja, skit samma med försäkringen dåra. Men om den blir stulen då? :va
Hörde en historia (sanna eller ej vet jag inte) som hyrde ut en husbil, han såg aldrig den eller några pengar från försäkringsbolaget igen.. Detta trots "kontrakt". Ska tydligen vara något speciellt för det ska gälla, inkl kurser å skit.. :näsblod

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hmm, någon som har en husvagn att hyra ut? :brynad

Gjorde en snabb research och husvagnsförsäkring som täcker uthyrning på min racehusvagn (husvagn konverterad till racesläp) kostar 3ggr så mycket som vanligt och kan enbart tecknas av företag...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fan nästans festivalvagna stämpel på den! Blir det inte varmt i den när solen ligger på? Har tillbringat 3-4 veckor i sommras önskande att jag köpte en tattartermos så jag sluppit tält..

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Gjorde en snabb research och husvagnsförsäkring som täcker uthyrning på min racehusvagn (husvagn konverterad till racesläp) kostar 3ggr så mycket som vanligt och kan enbart tecknas av företag...

Mjahaja, får väl hoppas på det bästa då. Med kontrakt har man iaf namn personnummer och personnummer på den som har en vagn. Antar att dom inteär så intresserade av att ha egen vagn, för dom hade dom väl köpt en billig istället.

Företag? Du menar så man måste redovisa sina inkomster? :D

Fan nästans festivalvagna stämpel på den! Blir det inte varmt i den när solen ligger på? Har tillbringat 3-4 veckor i sommras önskande att jag köpte en tattartermos så jag sluppit tält..

Jora, det är en riktig shagwaggon.

Visst blir den varm på sommaren. Men taket är inte målat svart så den blir nog inte så varm som man kan tro. Tror att dom flesta vagnarna blir varma när solen gassar på. Dom är ju inte sådär asbra isolerade. Kallt blir det på nätterna oxå.

Du borde helt klart valt sån här termos istället för tält. Rena lyxen i jämförelse.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mjahaja, får väl hoppas på det bästa då. Med kontrakt har man iaf namn personnummer och personnummer på den som har en vagn. Antar att dom inteär så intresserade av att ha egen vagn, för dom hade dom väl köpt en billig istället.

Företag? Du menar så man måste redovisa sina inkomster? :D

Jora, det är en riktig shagwaggon.

Visst blir den varm på sommaren. Men taket är inte målat svart så den blir nog inte så varm som man kan tro. Tror att dom flesta vagnarna blir varma när solen gassar på. Dom är ju inte sådär asbra isolerade. Kallt blir det på nätterna oxå.

Du borde helt klart valt sån här termos istället för tält. Rena lyxen i jämförelse.
Hehe nice.

Ok smart! Lär ju va mindre vidrigt än att vakna i ett varmt tält.. Fyfan råka skappa hemma match på sweden rock, dagen efter va ända dagen med sol och mitt tält e så litet att vi låg på diagonalen för att få plats..

Försökte inreda en golf 3a som husbil, hann bara sova en natt på polares parkering innan jag smälde den men de va iaf lite bättre än tält, hade det varigt tonade rutor hade det varigt en goer men nu nä..

Fast jag tror jag hittat ett vinande koncept ;)
100484_A_camburg_10.jpg

+

camper.jpg

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...