Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tanken slog även mig!Och jag som trodde detta var en tråd av Bosse, som tar en kort provtur från sitt garage…
535:a, vilken lyx!Man behöver verkligen ingen offroadare för att köra till Nordkap. Till och med en 535-a funkar kalas till det (och endast det).
Håller man sig till asfalt hela vägen går det ju med vilken hoj som helst.Man behöver verkligen ingen offroadare för att köra till Nordkap. Till och med en 535-a funkar kalas till det (och endast det).
Man skall leva som han sa:Det som är roligt med dessa rese-videos är att man känner igen sig så mycket. Trots att det är svinkallt, regnar, soppatorsk o allt vad han nu råkade ut för så förstår man hela grejen. Många gånger man suttit på hojen o frusit i spöregn och tänkt.....är det här en rolig hobby? Man försöker torka kläder över natten, stövlar som luktar död i hela hotellrummet ( eller tält ) och sedan ut igen morgonen efter med lite fuktiga stövlar o handskar. Den som inte kör MC har nog svårt att fatta varför vi plågar oss ibland. Men det är så mycket som överväger dom jäkliga stunderna när allt är perfekt, rolig väg, perfekt väder, fantastiska vyer, bra käk o bärs på något hak man råkade köra förbi osv.... Allt ont är glömt i ett nafs och skallen är rensad, storstädad och omstartad när väl vardagen smyger på en.
Polcirkeln är i Gällivare norr om Gällivare är inte Norrland utan polar trakter har jag för mej.Varför pratar man om Nordkap när rubriken nämner Polcirkeln?
Det är ju inte ens i närheten av att vara nära varandra.
Polcirkeln är i Gällivare norr om Gällivare är inte Norrland utan polar trakter har jag för mej.
Hittade detta på vikipedia som referens.
Polcirkeln, Gällivare kommun – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Texten avser en by som heter Polcirkeln, inte själva Polcirkeln som går runt jorden och passerar flera kommuner i Norrbotten.Polcirkeln är i Gällivare norr om Gällivare är inte Norrland utan polar trakter har jag för mej.
Hittade detta på vikipedia som referens.
Polcirkeln, Gällivare kommun – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Jag hade också svårt att veta hur jag skulle bemöta det därDet där om polartrakter var ett skämt va?
Nåja, Nordkap är innanför polcirkeln.Varför pratar man om Nordkap när rubriken nämner Polcirkeln?
Det är ju inte ens i närheten av att vara nära varandra.
Liksom väg 955 mellan Kittilä och Enare Träsk...Nåja, Nordkap är innanför polcirkeln.
(med råge)
Eller utanför med råge, det finns två stycken och Nordkap är inte mellan domNåja, Nordkap är innanför polcirkeln.
(med råge)
Naturligtvis var det ironiskt. Allt Innom Polcirkeln är ju inte arktisk, isåfall hade väll isbjörnar letat sig ned till er.Har du läst din egen länk? 70km söder om Gällivare.
Det där om polartrakter var ett skämt va?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|