Ibland är det bra att vara gubbe, bo på landet och ha en traktor!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ringde runt lite angående min hoj idag och fick hos LF följande försäkringspremie.

TRX850 hel/hel. 3000 sek i självrisk = 4186 sek i premie.
Krav: Endast skrivna på samma adress får köra den, skyddskläder vid färd, låst och inlåst samt dubbel självrisk på bana (ej tävling). De ersätter extrautrustning med max 15 000.

Fan 30+ är ju helt ok. :D

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Grattis! :tummenupp
Din premie (4186:) räcker inte ens två månader för mig om jag ska ha helförs. :D

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
En liten del av en Gixxer, saknar min Bläjjjjd!!
Nu blev man ännu mer sugen på en TRX.
Ditt PM var nog det som startade snöbollseffekten. Nu måste jag hitta en att provköra, så man avgöra om det är av intresse i verkligheten och inte bara på pappret.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bamse skrev:
Ditt PM var nog det som startade snöbollseffekten. Nu måste jag hitta en att provköra, så man avgöra om det är av intresse i verkligheten och inte bara på pappret.

Claessons i Bromölla har enligt deras hemsida tre stycken inne.
En 95:a, en 96:a och en 98:a.
Speciellt den japanimporterade 95:an tycker jag är fin. Vit ram, röda kåpor och svart motor samt Brembo ok. Lite special i Sverige.
95:an vill de ha 55 ´ för, 96:an 60´och 98:an 63´

Du borde ju kunna få provköra ngn av dem i varje fall.

www.claessonsmotor.se

Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Bamse skrev:

De står en Svart på Mickes o Connys motor.. de e ju bara o åka upp till dom o prova!!

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Eyy tack för de tipsen!

De i bromölla visste jag om. Men jag kommer bara inte överrens med säljpersonalen där. Det är så dåligt att jag inte ens vill åka ned bara för att provköra.
Jag jag vet, det är lite nojigt. Men jag vill verkligen inte ha med dem att göra.

Den hos Micke har gått mig totalt förbi, det ska kollas upp så fort snön har smält bort här.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Bamse skrev:
Den hos Micke har gått mig totalt förbi, det ska kollas upp så fort snön har smält bort här.

Har inte heller sett den där innan.. men såg den igår när jag var uppe där en sväng.. vet inte om dom putsat något på den.. för den såg lite skabbig ut.. men de e ju värt o åka upp o titta.. :tummenupp

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Maverick skrev:
Har inte heller sett den där innan.. men såg den igår när jag var uppe där en sväng.. vet inte om dom putsat något på den.. för den såg lite skabbig ut.. men de e ju värt o åka upp o titta.. :tummenupp

Absofuckingluteley, den ska kollas på och provköras. Det är provkörningen som är viktigast nu. Trivs man med den kan man säkert hitta intressantare objekt.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...