IC Duct till RX-7 Corsair?

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Hjälp! IC Duct till RX-7 Corsair?

Lyckades med nåt riktigt bra för ett par minuter sen.. va nere i förrådet och hade lagt hjälmen på pakethållaren till cykeln medans jag försökte röja undan lite prylar så jag kunde få in hojen. Just när jag ska flytta en kartong så händer det som inte får hända. Min månadsgamla Arai singlar ner i linoleum-golvet och krash, landar rakt på den högra "IC Duct" (Luftkanalen som sitter på skallen) och spricker.. :huvet

Efter mycket svordomar så funderar jag på om man kan beställa reservdelar, kruxet antar jag är att den är lackad osv. *suck*

Någon som vet om det går att beställa en ny IC Duct till den blåa GO!!!! Edwards Lim. Ed. lacken?

Tacksam för svar..

Last edited:

Nix

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Monster -07

Kolla med yamaha center de kan beställa hem reservdelar till arai hjälmarna, beställde själv munventilen till min "Hayden" hjälm som är i special vit.
Det tar visserligen lite tid men det kan det vara värt att vänta på.

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Lyckades med nåt riktigt bra för ett par minuter sen.. va nere i förrådet och hade lagt hjälmen på pakethållaren till cykeln medans jag försökte röja undan lite prylar så jag kunde få in hojen. Just när jag ska flytta en kartong så händer det som inte får hända. Min månadsgamla Arai singlar ner i linoleum-golvet och krash, landar rakt på den högra "IC Duct" (Luftkanalen som sitter på skallen) och spricker.. :huvet

Efter mycket svordomar så funderar jag på om man kan beställa reservdelar, kruxet antar jag är att den är lackad osv. *suck*

Någon som vet om det går att beställa en ny IC Duct till den blåa GO!!!! Edwards Lim. Ed. lacken?

Tacksam för svar..

Beställ den från Allright-Sweden www.allright.eu , eller från ett av de nya "Arai-Centers" som enligt deras säljare ska hjälpa dig med "allt" till din Arai

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Gryyymt! :tummenupp

Ädit: För att klargöra lite, det var inte luftventilen som sitter mitt på skallen utan den högra av de två "kanalerna" eller va man kan kalla dem för.

Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Kontaktade Allright och fick svar att de kan beställa hem delen samt montera den åt mig, kanon! :tummenupp ca. 200 pix skulle det gå på..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy