Icke uttorkande duschcreme för killar?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Som topic lyder, jag blir torr i huden av Family Fresh, kan bero på att jag måste duscha ofta (många träningar). Det här kommer inte att hålla till vintern..

Har ni några tips? Jag tänker INTE börja med några krämer och annat tjafs. :tuttar :tummenupp
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
stoffer skrev:
2414875 Som topic lyder, jag blir torr i huden av Family Fresh, kan bero på att jag måste duscha ofta (många träningar). Det här kommer inte att hålla till vintern..

Har ni några tips? Jag tänker INTE börja med några krämer och annat tjafs. :tuttar :tummenupp

smörj in dig med smör. fungerar bra.




haha :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det finns olika schampos med oljor m.m som ska vara fuktande. Åk till nån frisör och fråga.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
stoffer skrev:
2414875 Som topic lyder, jag blir torr i huden av Family Fresh, kan bero på att jag måste duscha ofta (många träningar). Det här kommer inte att hålla till vintern..

Har ni några tips? Jag tänker INTE börja med några krämer och annat tjafs. :tuttar :tummenupp

kolla på förpackningen..dove o lux har duschcremer med extra oljor i så att du inte torkar ut i huden.
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
dove?? testa även att käka omega3. själv hade jag oxo problem med torr hud, sen börja jag käka omega 3 (6g om dagen) o nu kan jag inte bli uttorkad, inte ens om jag försöker
 

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Det är rött kort på duschcreme, schampo heter det som män använder.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
stoffer skrev:
2414875 Som topic lyder, jag blir torr i huden av Family Fresh, kan bero på att jag måste duscha ofta (många träningar). Det här kommer inte att hålla till vintern..

Har ni några tips? Jag tänker INTE börja med några krämer och annat tjafs. :tuttar :tummenupp

Motorolja? :rolleyes:



:hihi
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Använd duscholja. Köp en parfymfri på Apoteket eller liknande.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag hade något gejjigt i fejset förr, Clarins for Men.
faggot.gif
Jag körde tvål och sedan mjukiskräm också, men säg det inte till någon. Clarins har säkert allt möjligt fettit för kroppen.

2xGay.gif
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
stoffer skrev:
2415591Vad är duscholja för något?


Den ska återfukta huden. Lätt att använda, iom att du tar på den i duschen. Gå till Apoteket och köp en flaska. :tummenupp
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Bikerbitch skrev:
2415682 Skönt att vi tjejer har något som heter body lotion att tillgå när man duschat då.

Ja precis, vad är det för fel på lotion? Hur överlever man vintern annars? :va
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Alx skrev:
2415802 Ja precis, vad är det för fel på lotion? Hur överlever man vintern annars? :va


Han ville ju inte hålla på med någon creme. Sen hur folk kan leva utan är ett mysterie. :tungan
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Alx skrev:
2415802 Ja precis, vad är det för fel på lotion? Hur överlever man vintern annars? :va
Jag kommer inte att använda lotion om det tar tid. Det tar tid att smörja in sig med lotion varje gång efter man duschat. Dessutom tror jag man känner sig kladdig efteråt. :)

Jag tror att lösningen på mitt problem är någon duschcreme som inte innehåller en massa uttorkande salt och skit, och kanske någon olja eller liknande.
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
stoffer skrev:
2415591Vad är duscholja för något?

Coop forums 2-takt kör jag på, ger huden en fin lyster samt återfuktar en hel del skulle jag tro. Sen efter det sätter man sig på skotern och blåvarvar lite så man får förbränd olja som doftar goa. Efter denna behandling kommer suggern ba rusa efter en :tummenupp
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
stoffer skrev:
2415896 Jag kommer inte att använda lotion om det tar tid. Det tar tid att smörja in sig med lotion varje gång efter man duschat. Dessutom tror jag man känner sig kladdig efteråt. :)
Jag tror att lösningen på mitt problem är någon duschcreme som inte innehåller en massa uttorkande salt och skit, och kanske någon olja eller liknande.

Du behöver inte smörja in dig varje gång. Men det går max på några minuter, du får ju upp farten när du väl kommit in i det ;)
Kladdig blir du inte sålänge du har en lotion som "tas upp av huden" direkt.
Luktar gott gör det också!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top