Icon taimax jkt?

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Skulle behöva hjälp att hitta denna jacka i vårt avlånga land....
Självklart kan jag beställa den men vill gärna prova strl, eller åtmintone kunna beställa inom sverige.

nått tips någon?

Dom kommer förhoppningsvis snart att börja sälja dom här: http://www.nilssonsmc.se/

Var hos dom i påskhelgen och provade en annan av Icon´s jackor och då sa dom att dom med största sannolikhet kommer att ta in hela deras sortiment förutsatt att dom blir CE-godkända.
Är ju dock en bit att ta sig med tanke på var du bor:rolleyes: .

Du borde kunna köpa jackan på öppet köp så köp den storlek du tror passar och byt sedan om den inte skulle passa........

Speedolle

Med lem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Under planering
Jag har kommit över en ICON Timax2 Leather Jacket för $425 (2975:- med frakt men UTAN tullavgift om dollarn står i 7:) på eBay där jag vann en auktion.
De jackor jag hade under koll där gick för från $375 till $425 (nypris butik USA ca $600).
Sen säljer metricbikes.com skinnmodellen för $429 men dom skickar tyvärr EJ utanför USA.
Tyvärr ej än fått jackan då den går igenom tullen precis.

Jag rekommenderar eBay om du ska komma billigt undan då du kan få lädermodellen för cirka $400 om auktionen går din väg.
Man vill ju inte betala 6-6500:- (pris i Sverige) för en jacka om man kan komma undan billigare - ta i trä, då jag inte öppnat/fått paketet än :rolleyes:

Enda kruxet äju att du måste regga dig på eBay samt skaffa ett PayPal-konto som de flesta använder (ingen kostnad iofs).

Lycka till med köpet om det blir någon jacka......:)

PS. Jag köpte en XL då jag provat en ICON i XXL som var mye stor (dessa amerikaner som bara äter ;) ) då är jag ändå 190cm/90kg med aparmar......................

Last edited:

Speedolle

Med lem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Under planering
Slapp tyvärr ej tullavgiften (919:) men jackan sitter perfa...........:)

Nu äre bara o vänta på bootsen samt tjacka ett par passande brallor - någon som har ett par BALLA byxor att rekommendera ? Helst då svarta, skinn eller tyg kvittar......

Sorry om man snodde tråden :rolleyes:

Dessa på ingång (man vill ju inte vara som alla andra)

Bifogat

• Boots.jpg
    Boots.jpg
    24 KB · Visningar: 53
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand