Körde med en liknande från Shoei, ett helvete i farter över 150.
Har en kompis som kör med denna hjälmen. Har fått uppfattningen om att den ska vara himla skön. Kan se om jag kan få han att skriva ett par rader här angående ljudnivå, komfort och liknande.
Har en sådan själv och är rätt nöjd. Jämför jag med min ARAI rx7 så är den inte lika tyst och skön. Men denna kostar iofs halva priset. Köpte min innan dom höjde priset i sverige (2700kr för rubatone) och det är väl vad man får. Tro inte på det med "vindtunnel" osv osv den kommer att greppa vinden om du tycker om att köra fort. Detta är alltså en "urban fighter" hjälm och inte en banköra hjälm. Den är alltså anpassad för motarder/nakna hojjar med förare som inte tycker det är så jävla roligt att köra i 250 på allmän väg.
Men den är väldigt skön att ha på och det är en STOR hjälm i massa så att säga. Storlekarna är väldigt underliga så jag förespråkar att ni testar först. 4speed.se i trollhättan samt gooffroad.se har dessa. Jag köpte min på 4speed (innan dom höjde priset).
Glömde att tillägga att den är den klart snyggaste på marknaden!
Har en kompis som kör med denna hjälmen. Har fått uppfattningen om att den ska vara himla skön. Kan se om jag kan få han att skriva ett par rader här angående ljudnivå, komfort och liknande.
Märkte inte att de va stora... har haft M i alla mina tidigare hjälmar och har de även i min icon, sitter lika bra!
Jag skulle få hem min Variant idag, men den tycks utebli, kommer väl imorgon. Angående storlekarna tyckte jag den var något liten, jag har SX i min Lazer-hjälm men jag hade S i denna (var uppe i trollhättan och testade).
Frågan är hur folk definierar stor/liten, jag tycker alltså att den var liten i förhållande till storleken.Fan nu blir jag nervös att den är för liten. Köpte en Bandit innan (stort misstag) i medium och den var enorm.
Upplever du hjälmen som stor (alltså själva yttervolymen)?
Jag köpte min förra fredagen och den har inte kommit än. Dom hade väldigt få Variant-hjälmar i lager i trollhättan så det kan nog dröja. Icon har väl nått europalager som dom skickar ifrån.Fan, beräknad leverans från Göteborg upp till Luleå var satt till nu på fredag igår när jag kollade. Nu har den tydligen blivit försenad... Hoppas som fan att den kommer på mån eller tis i alla fall. Det är skönt att handla online, men jag HATAR att vänta...
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|