Idé för att undvika dubbletter

Bra eller anus?

• Antal röstningar
    0

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jag ser många här sitta och klaga på att folk lägger upp nya trådar med filmer som redan finns i en tidigare tråd här på film-avdelningen, så jag har funderat ut en lösning på detta problem som i så stor omfattning försämrar vardagen för våra kära sporthojjare.

Du hittar en film som du vill lägga ut på sh. Hur i hela fridolfs namn ska du kunna söka efter om filmen har lagts upp innan? JO! Om man i sin tråd där man lägger filmen, även skriver filmens filnamn, typ "rOssi-LeKKer-OutLaW.avi" Så kan folk som senare hittar och vill visa samma film söka efter just "rOssi-LeKKer-OutLaW.avi" och se ifall den visats i en tidigare tråd. Hittar han den inte, ja då är det fritt att lägga upp helt enkelt :)
Och som ni förstår så krävs det att någon börjar med detta för att det ska fungera, ni som lagt ut filmer kan gärna gå in och ändra i era trådar och skriva till filmens filnamn i trådens inledning, så att den enkelt går att söka efter. Och ni som i framtiden hittar nya filmer, sök på filnamnet med sökfunktionen här på forumet, hittar ni inget, gör en tråd och skriv i trådens inledning in filnamnet på filmen.

För er som fortfarande inte förstår kommer det en demonstration:

:::::::::::::::

Öhh, jAg vill visa värzzsta kkoewla kliPp1 med min k0mpiZZ som köer treHjuling. HaNn Är KUNGEN!

"Tryck här för att visa filmen med filnamn KUNGEN.avi"

* KUNGEN.avi *

:::::::::::::::

Det som är innanför stjärnorna (KUNGEN.avi) är min idé. Nu när RF_Racing (eller vilket idiot som helst) får för sig att visa upp filmen "KUNGEN.avi" för sporthoj.com's läsare kan han enkelt gå in på sökfunktionen och söka efter "KUNGEN.avi" och således få reda på om filmen lagts upp tidigare. Istället för att söka efter "trehjuling AND wheelie" eller nåt sånt dommt som endå inte ger några träffar... Eh jah..
Hoppas ni förstår min övertydliga förklaring nu och vad min idé går ut på.

Så, bra eller anus?

ÄDIT: Med samma förslag för internetadresser då filnamn inte anges.

Last edited:

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Ett annat forum har en s.k. link checker kodat i sitt forum. Varje gång man skriver ett inlägg så kollas inlägget igenom efter adresser och visar det sig att någon har lagt in exakt samma adress tidigare så dyker en varning upp.

Så det är bättre att använda sig av adresser än filnamn. Speciellt då dom flesta inte har en aning om hur man får fram filnamn på sidor som YouTube.

Det här har jag tänkt skriva för länge sedan, men jag tycker att det är småkul varje gång någon kommer med en 5 år gammal film och alla börjar bröla om att dom redan har sett den och dumförklarar trådskaparen :)

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Ringo skrev:
Så det är bättre att använda sig av adresser än filnamn. Speciellt då dom flesta inte har en aning om hur man får fram filnamn på sidor som YouTube.

Det här har jag tänkt skriva för länge sedan,

Yes box I love you

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
UrbanTiger skrev:
2476744 Länken som du lagt in till filen kungen.avi funkar inte :va

:rofl :rofl ......... :tummenupp

Å jag kan varken säga bra eller anus. Av någon anledning kan jag inte ens lägga in en film på detta ställe :va

UrbanTiger skrev:
2488451 Du menar, typ www.sporthoj.com/porrfilmer/nerladdning/Crilles.mpeg

:rofl :rofl :rofl :rofl .....:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet