Idag är jag förbannad på att hela jävla kvällen gick åt helvete... Var ute hos föräldrarna på lite trevlig middag med gäster och det hade bestämts att jag skulle ta bilen med mig hem till stan och låna den över helgen, så alltså blev det ingen sprit för mig. Sen när det är dags att dra sig hemåt så säger farsan, som inte dricker särskilt ofta och därför var nykter även denna kväll, att "visst ja, behöver ju bilen imorgon... Jag skjutsar dig till bussen istället, skynda nu så hinner vi precis!".
Så, ingen sprit blev det. Helt i onödan... Och sen dessutom stressa som fan för att hinna med bussjäveln också. Inte skönt att kuta iväg, packa sig i ordning och sen jäkta bort till närmsta grannbys busstation sådär direkt efter en stor middag... Nåväl, väl framme vid busshållplatsen (med någon minuts marginal) ställer jag mig att vänta, och tycker att det tar en jävla tid för bussen att komma trots att vi var ute med så kort varsel... Kollar klockan och ser att bussen mycket riktigt är sen. "jaja, den kommer nog snart" tänker jag, och fortsätter vänta.
En kvart senare, och jävligt frusen vid det här laget då jag inte planerat att vistas ute särskilt länge, har busshelvetet fortfarande inte kommit och jag börjar undra så smått vafan det är som pågår... Får höra av en kille som står bredvid mig att han precis snackat med sin kompis som väntar på samma buss ett samhälle ännu längre bort att den ännu inte ens kommit dit... Vilket innebär att även om den skulle dyka upp där just då så skulle den ändå ta ca 20 minuter på sig att komma till min station.
En halvtimme senare, nu jävligt kall, kommer NÄSTA buss, och jag knallar ombord. Frusen, försenad och sur som ett bi får jag betala fullprisbiljett trots att jag fortfarande räknas som ungdom för att busschaffisen inte tror att jag är så ung som jag utger mig för att vara
Kommer hem en halvtimme senare och inser att det är något som luktar jävligt märkligt... Då har min avloppspump skjutit ut det utgående röret (Jag bor i en källarlägenhet och dasset ligger under avloppsnivån, alltså måste jag ha en pump för att skjuta upp avfallet ovanför sagda nivå så att det kan rinna iväg sen. Och nu hade limmet i rörskarven släppt...)och därmed sprayat hela mitt badrum (det är jävligt högt tryck i en sån maskin) med dassvatten. Som tur var så hade jag inte gjort något i dasset på länge utan mest använt handfatet, så det var väl bara lite "gammalt" vatten som skjutits ut och som luktade lite unk... Men även om det kunnat vara bra mycket värre så blev jag ganska förbannad över att detta läggs till mina tidigare plågor
Jag fick helt sonika springa iväg till affären och köpa nytt superduperklister, hem och städa och sanera badrummet (tacka gudarna för badrumsalltiallorengöring...) och sen klistra, tejpa, slangklämma och buntbanda rörhelvetet på sin plats igen så att jag kunde använda min toa. Till saken hör att jag varit skitnödig i stort sett sedan farsan dumpade mig på busstationen, så nu började det bli kris... Allt som allt har jag lidit den ena plågan efter den andra från klockan åtta till klockan tolv ikväll/natt...
Så ja, idag är jag förbannad!