...därför att det har strulat något kopiöst med hojen...
River förgasarna och sätter i nya munstycken. Sätter tillbaka luftburk, tank mm provisoriskt för att jag väntar på tändstift och nytt luftfilter från England.
Till min förvåning startar och går hojen ganska bra!
UPS krånglar och det dröjer innan jag till slut får mina delar. Monterar dessa och sätter ihop allt.
Då visar det sig att gasvajrarna ligger konstigt så att gasen inte fjädrar tillbaka. Två kvällar går åt att riva, felsöka och montera ihop skiten.
Ska äntligen starta hojen hopmonterad och med de nya delarna, den startar inte....
Minns att vatten kan tagit sig in förgasarna när jag tvättade runt motorn. River bort allt igen, tömmer ur bensinen och där syns spår av vatten.
Monterar tillbaka allt igen, vrider på bränslekranen. Efter några sekunder forsar det bensin någonstans från förgasarna. Misstänker att det kan ha och göra med att jag tog bort lite gammalt packningsmaterial.
River allt ytterligare en gång. Lägger extra packning på tub runt kopparna, skruvar ihop skiten igen. Vrider om bränslekranen och återigen forsar det ut bensin. Nu är gissningen att det är en flottör som har hängt sig och bensinen ser ut att komma från förgasarhalsen.
Efter 7 timmar mek bara idag så ledsnar jag och åker hem...