Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja och nu fick jag en till historia.
Ledsnade på Booking och registrerade mig på AirBNB för att man kan ge betyg på gästen och välja om man vill ta dit denne.
Första bokningen var nyregistrerad användare som hette Angelica och hade verifierad identitet. då hon var nyregistrerad hade hon inget omdöme men jag tänkte att hur dåligt kunde hon och hennes familj vara....hon skrev "holyday with family" som skäl för resan och bokade två dagar....så jag accepterade bokningen.
När bilen kom dit så blev jag misstänksam då hon som bokat var finsk men bilen var svenskregistrerad.
Gjorde en slagning på regnumret och den var skriven på en Poste resistante adress och efternamnet var Lindgren vilket dom flesta zigenarna heter i efternamn häromkring.
Fy fan.... Dom rökte inomhus, fimpar på golvet, en hel sopsäck med sopor, någon slags tabletter låg på golvet, bilen var avställd, sopor i duschen, en hel hög med folk istället för tre som det var bokat för.

håller på att skriva en reklamation till AirBNB, deras kundtjänst verkar bra och dom har en helt annan attityd än booking.
Åfyfan!

Min fulla sympati. Mer kan jag tyvärr inte ge.

Jag är glad att vi inte genom bokningstjänster gjort en dåligt använd sommarstuga tillgänglig för allsköns slödder, pack, kretiner och lågbegåvade av olika slag. Särskilt när man läser sånt där. Då får den fasen kosta som den kostar stugan vår.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag hade tänkt köpa ett IKEA-kök. Stoppade in en himla massa uppmätta mått i deras program och började stoppa dit skåp. Sparade. Igår gick jag in på deras hemsida igen för att göra klart. Fanns ingen ritning att öppna.

Det fanns en FAQ. Där alla frågorna i princip besvarades med att man hade ett nytt verktyg som inte kunde läsa sparade filer från det gamla. Man skulle boka möte med deras kökssäljare så skulle säljaren hjälpa till att göra en ny ritning i nya verktyget. Gissningsvis från utskrift från det gamla.
WTF!!! Hur i h-e kan de upphandla/speca ett nytt program som inte är bakåt-kompatibelt?? :gnissla
Jag tänkter INTE boka något möte innan jag har en färdig ritning att diskutera. Söker efter kundkontakt och hittar att man ska kunna chatta med dem. Fast den är stängd för kvällen.

Idag valde jag chatten. Fick vänta på att det skulle bli min tur. Det var en märklig kö. Varje gång min plats i kön minskade med 1 så ÖKADE den estimerade väntetiden. Till slut kom jag fram, och det var en människa i andra ändan "Ellen". Jag skulle inte vara tvungen att boka möte utan jag kunde ringa deras kundtjänst, och så fick jag ett nummer. Det kändes opraktiskt då man ska uppge mail-adress, vilket är mycket lättare i chat eller mail. Men vill de ha det så,,, Jag ringde. Inte en människa i andra ändan, utan bara val och inläst röst. Jag blir föreslagen att boka möte med kökssäljare och blir erbjuden att få länk i sms. Det vill jag fortfarande inte. Då kan jag be om att få komma till kundservice. Det gör jag. Där säger en röst att för att få rätt hjälp ska jag gå till deras hemsida, och avslutar samtalet. Jag är tillbaka där jag började.:huvet

Nåja. Även om det är dubbelarbete så går det ju att mäta om hela köket och lägga in måtten i det nya programmet. Så jag startar det. Första frågan är om jag vill ha en inbyggd ugn under bänkskiva eller i högskåp. Inget annat alternativ. JAG VILL INTE HA NÅGON JÄVLA INBYGGD UGN. Jag vill ha en fristående spis som jag kan byta när den går sönder utan att byta hela köket.

JAG SKA INTE KÖPA NÅGOT JÄVLA KÖK FRÅN IKEA!!! :censored

Kan någon tipsa om någon annan leverantör av köksskåp som har bra grejjor och inte är alltför dyr? :hej

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja och nu fick jag en till historia.
Ledsnade på Booking och registrerade mig på AirBNB för att man kan ge betyg på gästen och välja om man vill ta dit denne.
Första bokningen var nyregistrerad användare som hette Angelica och hade verifierad identitet. då hon var nyregistrerad hade hon inget omdöme men jag tänkte att hur dåligt kunde hon och hennes familj vara....hon skrev "holyday with family" som skäl för resan och bokade två dagar....så jag accepterade bokningen.
När bilen kom dit så blev jag misstänksam då hon som bokat var finsk men bilen var svenskregistrerad.
Gjorde en slagning på regnumret och den var skriven på en Poste resistante adress och efternamnet var Lindgren vilket dom flesta zigenarna heter i efternamn häromkring.
Fy fan.... Dom rökte inomhus, fimpar på golvet, en hel sopsäck med sopor, någon slags tabletter låg på golvet, bilen var avställd, sopor i duschen, en hel hög med folk istället för tre som det var bokat för.

håller på att skriva en reklamation till AirBNB, deras kundtjänst verkar bra och dom har en helt annan attityd än booking.

Ta id i fortsättningen och neka tillträde ifall dom har fel namn? Flyget och posten är ju benhårda med sånt.

Du polisanmälde väl åtminstone att dom körde avställd bil? Som något slags straff för dom.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag hade tänkt köpa ett IKEA-kök. Stoppade in en himla massa uppmätta mått i deras program och började stoppa dit skåp. Sparade. Igår gick jag in på deras hemsida igen för att göra klart. Fanns ingen ritning att öppna.

Det fanns en FAQ. Där alla frågorna i princip besvarades med att man hade ett nytt verktyg som inte kunde läsa sparade filer från det gamla. Man skulle boka möte med deras kökssäljare så skulle säljaren hjälpa till att göra en ny ritning i nya verktyget. Gissningsvis från utskrift från det gamla.
WTF!!! Hur i h-e kan de upphandla/speca ett nytt program som inte är bakåt-kompatibelt?? :gnissla
Jag tänkter INTE boka något möte innan jag har en färdig ritning att diskutera. Söker efter kundkontakt och hittar att man ska kunna chatta med dem. Fast den är stängd för kvällen.

Idag valde jag chatten. Fick vänta på att det skulle bli min tur. Det var en märklig kö. Varje gång min plats i kön minskade med 1 så ÖKADE den estimerade väntetiden. Till slut kom jag fram, och det var en människa i andra ändan "Ellen". Jag skulle inte vara tvungen att boka möte utan jag kunde ringa deras kundtjänst, och så fick jag ett nummer. Det kändes opraktiskt då man ska uppge mail-adress, vilket är mycket lättare i chat eller mail. Men vill de ha det så,,, Jag ringde. Inte en människa i andra ändan, utan bara val och inläst röst. Jag blir föreslagen att boka möte med kökssäljare och blir erbjuden att få länk i sms. Det vill jag fortfarande inte. Då kan jag be om att få komma till kundservice. Det gör jag. Där säger en röst att för att få rätt hjälp ska jag gå till deras hemsida, och avslutar samtalet. Jag är tillbaka där jag började.:huvet

Nåja. Även om det är dubbelarbete så går det ju att mäta om hela köket och lägga in måtten i det nya programmet. Så jag startar det. Första frågan är om jag vill ha en inbyggd ugn under bänkskiva eller i högskåp. Inget annat alternativ. JAG VILL INTE HA NÅGON JÄVLA INBYGGD UGN. Jag vill ha en fristående spis som jag kan byta när den går sönder utan att byta hela köket.

JAG SKA INTE KÖPA NÅGOT JÄVLA KÖK FRÅN IKEA!!! :censored

Kan någon tipsa om någon annan leverantör av köksskåp som har bra grejjor och inte är alltför dyr? :hej
Culimar. Bra skit, ja. Billigt, tyvärr inte.

De har eget snickeri och kan måttanpassa som själve fan.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vi hyrde ut några rum till ett byggföretag i våras .De polackerna svinade nåt kopiöst .Full värme på elementet och öppet fönster och företaget alltid sen och betala .Som tur var betalade de samma faktura 2 gånger så det lönade sej iallafall .Men vi kommer inte hyra ut till företag nåt mera

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Inga bollar kvar?:7peta
Har aldrig haft bra bollsinne! :hihi
Men mera att -Vad händer om jag möter en lastbil när jag kommer med tvåhjulssladd i 130?
Man kan också utrycka det som att jag blev mer vuxen och ansvarstagande men det låter så mycket tråkigare...
På bana är jag inte ensam så skulle jag vurpa är det alltid någon som kan se till att jag kommer iväg till sjukan även om jag är medvetslös...

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Du polisanmälde väl åtminstone att dom körde avställd bil? Som något slags straff för dom.
Jag ringde polisen men dom sa att om jag inte vet var bilen är så kan polisen inte göra något.
Jag menade att om en finska hyr en stuga i Sverige och bilen är skriven på en poste restante Haparanda så är väl sannolikheten väldigt stor att dom kör E4 mellan Kalix och Haparanda och ingenting annat.
är väl bara att ta ut en patrull och leta upp en röd Passat med det regnumret, vi pratar väl om en halvtimmes bilkörning att leta av sträckan.
Nä vi kan inte leta på måfå tyckte polisen och gnällde över att om inte hade någon patrull i det området, så hon sa att "Vi får se hur vi gör men tack för att du ringde." .....Och det är väl ungefär så mycket stöd från polisen som vi i Norrbotten kan räkna med just nu.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nä vi kan inte leta på måfå tyckte polisen och gnällde över att om inte hade någon patrull i det området, så hon sa att "Vi får se hur vi gör men tack för att du ringde." .....Och det är väl ungefär så mycket stöd från polisen som vi i Norrbotten kan räkna med just nu.
De säger att brottsligheten går ner för att det är färre polisanmälningar. Jag tror inte att brottsligheten går ner, däremot färre som polisanmäler för det är typ det här man får i gengäld, eller nedlagda undersökningar. Ingen idé att polisanmäla.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
De säger att brottsligheten går ner för att det är färre polisanmälningar. Jag tror inte att brottsligheten går ner, däremot färre som polisanmäler för det är typ det här man får i gengäld, eller nedlagda undersökningar. Ingen idé att polisanmäla.

Jag tror det är viktigt för statistiken att man anmäler brott. Jag anmälde tidigare i somras en stulen hoj trots att grannen hittade den åt mig innan jag ens hunnit sakna den.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Samma sak med biverkningar av tex pågående vaccinering. Frågat alla jag känner som mått dåligt efter sina sprutor om de anmmält detta som biverkning till vården/läkemedelsverket. Har hittills inte hört en enda. Och då var en så sjuk efter 2a sprutan att hen låg utslagen i flera dygn. Ähhh var svaret, jag tog några ipren och stod ut, en ska inte gnälla.

Men statistiken blir fin.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag tror det är viktigt för statistiken att man anmäler brott. Jag anmälde tidigare i somras en stulen hoj trots att grannen hittade den åt mig innan jag ens hunnit sakna den.
Det håller jag med om. Men jag tror att gemene man skiter i att polisanmäla, det är för lite bang for the buck om man säger så. För mycket besvär och ingenting tillbaka.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
... jag ff inte får igång XTn. Jag har soppa, luft och gnista. Har dessutom rengjort alla kontakter jag kan hitta, samt letat efter andra elknasgrejor. Förgasaren är proffsrengjord, och jag har dessutom slängt på en ny startmotor, då den gamla ylat illa ett tag, även om den faktiskt har funkat. Regulatorn verkar också fungera som den ska, när man mäter. Får inte hojen att tända.

Min sista tanke är CDI-boxen. Hur sannolik är det att en sådan kan knasa på en hoj från - 98?

IMG_20210905_131531-01.jpeg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
... jag ff inte får igång XTn. Jag har soppa, luft och gnista. Har dessutom rengjort alla kontakter jag kan hitta, samt letat efter andra elknasgrejor. Förgasaren är proffsrengjord, och jag har dessutom slängt på en ny startmotor, då den gamla ylat illa ett tag, även om den faktiskt har funkat. Regulatorn verkar också fungera som den ska, när man mäter. Får inte hojen att tända.

Min sista tanke är CDI-boxen. Hur sannolik är det att en sådan kan knasa på en hoj från - 98?

View attachment 463787
Har du soppa luft och gnista så är det ju bara kompression kvar?

Annars så är gnistan på fel ställe eller åt skogen för svag.

När jag jobbade med elektronikreparation en sommar så hade vi en del cdi-boxar in som vi lödde om, så de kan absolut krackla. Brukar resultera i nada gnista dock.

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Har du soppa luft och gnista så är det ju bara kompression kvar?

Annars så är gnistan på fel ställe eller åt skogen för svag.

När jag jobbade med elektronikreparation en sommar så hade vi en del cdi-boxar in som vi lödde om, så de kan absolut krackla. Brukar resultera i nada gnista dock.
Tack för svar. Mina meck-kunskaper är ganska begränsade, men som jag uppfattar det så ska kompressionen inte vara något problem. Fast jag kan ha fel. Och så tycker jag gnistan möjligen kan vara svag, men vet egentligen inte hur det ska se ut. Ska kolla om jag hittar en hyggligt prisad box på eBay. Om inte det löser problemet så kommer jag ju att ha en i reserv, iaf ;)...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tack för svar. Mina meck-kunskaper är ganska begränsade, men som jag uppfattar det så ska kompressionen inte vara något problem. Fast jag kan ha fel. Och så tycker jag gnistan möjligen kan vara svag, men vet egentligen inte hur det ska se ut. Ska kolla om jag hittar en hyggligt prisad box på eBay. Om inte det löser problemet så kommer jag ju att ha en i reserv, iaf ;)...
nya stift?
Kolla ventilspelet!
Tjöp en kompmätare på biltema
lukta på oljan, dåligt komp kan göra att bensin rinner förbi slitna kolvringar

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
nya stift?
Kolla ventilspelet!
Tjöp en kompmätare på biltema
lukta på oljan, dåligt komp kan göra att bensin rinner förbi slitna kolvringar
Jepp. Nytt stift. Och ska kolla ventilspel nästa helg. Aldrig gjort det själv för, men det ska nog ordna sig :).

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Kan denna funka?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tjejens fullständiga oförmåga att kolla upp ens de mest basala fakta om prylarna hon köper hem innan hon köper dem. Har haft samma diskussion med henne otaliga gånger om att man alltid ska mäta, planera och kolla upp så att prylen man ska ha faktiskt passar och funkar till avsedd applikation, och framförallt så ska det finnas ett syfte med prylen i fråga. Jag har också bett henne att ifall hon vill göra något som kommer kräva min involvering så ska hon åtminstone fråga mig först, INNAN hon köper hem något jävla åbäke som kommer bli min huvudvärk i slutändan. Alternativt får hon lösa skiten själv. Ändå blir det samma visa varje gång hon fått för sig att "fixa" (köpa hem något skit som jag får skruva ihop/upp) här hemma...

Hon köpte hem ett badrumsskåp från ikea att ha sin hudvård i. Hon lyckades faktiskt plocka paketet, lasta in det i bilen och köra hem det på egen hand, sen tog det stopp. För tungt för henne att bära upp på ovanvåningen där det var tänkt att stå. Jag bar upp paketet åt henne och frågade "löser du resten själv nu då?". Jajjamen tyckte hon, hon skulle minsann vara duktig och fixa själv. Ikea, hur svårt kan det vara? Tog två sekunder innan hon insåg att delarna i paketet var för tunga för henne att hantera på egen hand... Det slutade med att jag fick skruva ihop skiten åt henne (oväntat, inte). När fanskapet väl var ihop kom nästa problem: Det fick inte plats där hon ville ha det. Otillräckligt med plats mellan vasken och väggen.
"Du mätte väl på förhand, du vet sådär som jag sagt åt dig typ en miljon gånger att göra?"
- ... Jag trodde det skulle passa...

Det slutade med att vi fick möblera om hela badrummet för att hennes jävla skåp skulle ha någonstans att stå, och inte ens då blev det riktigt bra eftersom det slutade med att jag nu har hennes hudvård på min sida av badrummet... Nåja, vi lyckades iallafall frigöra tillräckligt med plats någonstans. Alltid nåt. För sen kom såklart nästa problem: Skiten ska skruvas fast i väggen i ovankant, men skåpet är inte högt nog att nå över kaklet på våra halvkaklade badrumsväggar...
"Menvafan, mäta!?"
- ... Nja, njä...
Funkade heller inte att bara låta skåpet stå på golvet då hon köpt varianten som bara har ben på framsidan och därför MÅSTE skruvas i väggen för att kunna stå upprätt. Slutade med att jag fick tillverka förlängda väggfästen som kunde hålla skiten på plats, samt ett par bakben för att säkerställa att inga svaga länkar i mitt hemmapul plötsligt behagar ge med sig och möget rasar i backen...

Sen fick hon för sig att göra om sitt skrivbord också. Hon har nyligen intresserat sig för gaming (skitbra tycker jag, nu kan hon inte gärna klaga på hur mycket tid jag spenderar vid datorn), och hon har tittat på lite för många gamer girls på youtube och låtit sig inspireras av deras setup... Så nu ville hon såklart också ha en "perfekt setup". Dubbla skärmar måste man ju ha, det hade hon sett att alla har...
"Vad ska du med skiten till? Jag har gameat på laptop sedan början av 2000-talet, har aldrig känt behovet av en extra skärm"
- Jamen alla har ju det, jättesmidigt att kunna ha olika fönster uppe samtidigt, så kan jag spela på huvudskärmen och göra annat på den andra!

Jag demonstrerade då hur man minimerar ett fönster för att sedan förstora upp det igen. Detta var inte uppskattat.

Hur som, hon köpte hem sin andra skärm, en dubbelarmad skärmhållare, gaminghörlurar, ett par högtalare...

"Men hallå, stopp nu. Vad ska du med högtalare till??"
- Spela ljud, vafan tror du?? *tittar på mig som om jag vore något jävla ufo*
"... Vi sitter ju alltid med hörlurar?? Vad skulle du göra om jag plötsligt spelade upp ljudet från mitt spel/youtube/whatever rakt ut i rummet??"
- ... Jag skulle bli knäpp och inte kunna fokusera på mitt eget...
"Så vad ska du med högtalare till?!?"
- Jamen de var ju fina... Titta, de är rosa...
*Hjärnblödning*

Så kommer vi till det oundvikliga, monteringen av hennes jävla dubbelskärmhållare...

- Baaaaabe...? Kan du hjälpa mig?...
"Nej"
- Men snäääälllaa...?
"Lär dig att fråga mig innan om du nödvändigtvis måste involvera mig i dina projekt"
- Jamen, bara denna gången...
"Bullshit. Jaja, skiten lär ju bara bli liggande i sin jävla låda om inte jag monterar upp härket... Vad har du köpt nu då? Har du kollat/mätt så att den här hållaren ens passar på dina skärmar?"
- *host, harkel* Nja, njä...
*Djuuuuuuup suck*

Vid det här laget övervägde jag att bara slänga ut skiten genom fönstret och inte befatta mig med hennes dumma idéer någonsin mer, men på något magiskt vänster så hade hon sådan tur att fästena som följde med faktiskt gick att montera på hennes skärmar... Det funkade dock inte riktigt som avsett då de är menade att kunna plocka loss skärmarna med ett enkelt handgrepp, och det tillät inte den ena skärmens utformning då man var tvungen att först montera fästet och sen skruva fast skärmen med fästet i hållaren... Men det var å andra sidan det lilla problemet i sammanhanget...

"Nu är skärmarna på plats. Hur fan vinklar man ner dem? De står ju rakt upp?"
- Man ska bara trycka ner dem... Kolla, man kan justera hållaren för skärmens vikt med skruven här bak.
*justera*
"Nu är den inställd på minsta möjliga. Skärmarna står fortfarande rakt upp. Vad är den här hållaren egentligen avsedd för?? HAR DU KOLLAT PÅ FÖRHAND VILKEN SKÄRMVIKT DEN ÄR AVSEDD FÖR???"
- Är det olika?
"... Hjulet snurrar men hamsterjäveln är fanimig stendöd..."
- Va?
"Inget. Kan du vara snäll och kolla på sidan där du beställde hållaren vilken skärmvikt den är avsedd för?"
- ... Här! 9-15 kg!
"Och dina skärmar väger...?"
- ... *googla* Ca tre respektive fyra kg...

Efter att jag tejpat fast hantelvikter runt bärarmarna på skärmhållaren gick skärmarna äntligen att brotta ner i användbar vinkel. Då kommer nästa problem, nämligen att skärmarna inte kan justeras in på användbart djup/bredd. Armarna är av tvådelad konstruktion där sektion ett roterar fritt runt fästet i skrivbordet och sektion två roterar fritt längst ut på änden av sektion ett. Skärmarnas avstånd till varandra och till användaren styrs således genom vinkeln mellan armarna. Problemet är bara att när ens skrivbord står placerat intill väggen så kan man inte rotera den första sektionen bakåt då den tar i väggen. De två förstasektionerna kan alltså bara ställas in mellan 0 och 180 grader... Jag får nog nästan rita för att illustrera hur dumt det här problemet är:
Skärmar.jpg

Alltså. Har man plats bakom skrivbordet för armarna att sticka ut så kan man utan vidare justera armarna i såväl sidled som djup. Denna förmåga upphör att existera ifall skrivbordet står intill väggen, vilket det gör i min flickväns fall... Hon borde fan byta namn till "Tänkte inte på det"...

Lösningen? Hennes skrivbord står nu en halvmeter ut ifrån väggen.

När vi väl krånglat färdigt men hennes perfekta jävla setup skulle hon såklart gulligulla och berömma.
- Hur kan just jag ha haft sån tur som fått dig?
"Jag gissar på karma, syndernas bestraffning för det kräk jag var i ett tidigare liv eller nåt..."
- Va?
"Inget."

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Småbarn...

En mat-&-sovklocka som är fullkomligt ur synk med omvärlden. När man väl kommit underfund med den, tror man, så ändrar valpen till en annan jävla tidszon.

Läste i en bok om barn, "Bli inte orolig om barnet sover 12-14 timmar per natt. Det är helt normalt."
Kära författare, vet du ens hur ett barn ser ut?! SOPA, sitt ner och skäms. ?

Fick ett par timmar sömn i små portioner fördelat på hela natten.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år