Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du skulle ha väntat med din feedback tills straxt innan hon somnat ikväll. Yttrat frasen -Vi måste prata.

Det är tydligen då det är bäst att dryfta sina ärenden. Iaf enligt många fruntimmer jag vänslats med...

Tror ingen försökt med mig och skulle någon försöka vid ett så dumt tillfälle så skulle jag svara att jag sover.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Du skulle ha väntat med din feedback tills straxt innan hon somnat ikväll. Yttrat frasen -Vi måste prata.

Det är tydligen då det är bäst att dryfta sina ärenden. Iaf enligt många fruntimmer jag vänslats med...

Det givna svaret är ju:
Vi kan prata efter att ha knullat! :hihi

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag är dunderförkyld, har huvudvärk, och pga alla ungar har jag sovit rätt risigt ett tag, dessutom har jag sen 2v en nackspärr som inte vill ge med sig. Inte topphumör med andra ord.

Frugan har en förmåga att inte skruva på korkar särskilt hårt, mer än en gång har vattenflaskor läckt och jag gnäller frekvent om det. I morse skulle jag skaka yoghurten, och självklart lossnar locket så jag dränker mig och halva köket i yoghurt. Jag var verkligen inte på humör för sånt just då, och jag kan ha väckt några av grannarna i villakvarteret när jag upplös min familj om vad jag tyckte om min frus förmåga att hantera skruvkorkar och att bli dränkt i yoghurt. Tydligen var rak och ärlig kommunikation inte riktigt så uppskattat som dom påstår. Men hon städade åtminstone köket.
Jag hade en liknande upplevelse med sojaflaskan för ett par veckor sedan. Korken satt dock på som den skulle, men det verkar vara något med soja som gör att flaskan ändå inte håller helt tätt.

Sedan kan man ju såklart undra varför i helvete jag skulle skaka på sojan, men det har jag tyvärr inget bra svar på. :unsure:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag hade en liknande upplevelse med sojaflaskan för ett par veckor sedan. Korken satt dock på som den skulle, men det verkar vara något med soja som gör att flaskan ändå inte håller helt tätt.

Sedan kan man ju såklart undra varför i helvete jag skulle skaka på sojan, men det har jag tyvärr inget bra svar på. :unsure:

Sojan sedimenterar, därför skakar jag flaskan med samma resultat ibland. :crash

Jag har också haft "problem" med löst påskruvade korkar! :fakta
Men har lärt mig att det är lättare att ändra sig själv än andra så efter många år lärde jag mig att kolla korken innan jag skakar! :tungan

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag är dunderförkyld, har huvudvärk, och pga alla ungar har jag sovit rätt risigt ett tag, dessutom har jag sen 2v en nackspärr som inte vill ge med sig. Inte topphumör med andra ord.

Frugan har en förmåga att inte skruva på korkar särskilt hårt, mer än en gång har vattenflaskor läckt och jag gnäller frekvent om det. I morse skulle jag skaka yoghurten, och självklart lossnar locket så jag dränker mig och halva köket i yoghurt. Jag var verkligen inte på humör för sånt just då, och jag kan ha väckt några av grannarna i villakvarteret när jag upplös min familj om vad jag tyckte om min frus förmåga att hantera skruvkorkar och att bli dränkt i yoghurt. Tydligen var rak och ärlig kommunikation inte riktigt så uppskattat som dom påstår. Men hon städade åtminstone köket.
Detta är en tendens jag uppfattar hos många kvinnor. Fru, mamma, systrar, väninnor.
Läckande tandkrämstuber och dryckespaket är tyvärr standard.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Detta är en tendens jag uppfattar hos många kvinnor. Fru, mamma, systrar, väninnor.
Läckande tandkrämstuber och dryckespaket är tyvärr standard.

Tips: Nästa gång frugan/flickvännen blir arg och inte vill prata med er så gå runt i huset och skruva åt alla korkar och lock på tuber, flaskor och burkar som hon öppnar frekvent. Kan hon inte dra åt dem så hårt kan hon förmodligen inte öppna dem när de är så hårt dragna heller, så då får hon vackert sluta tjura och komma till er och be om hjälp :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tips: Nästa gång frugan/flickvännen blir arg och inte vill prata med er så gå runt i huset och skruva åt alla korkar och lock på tuber, flaskor och burkar som hon öppnar frekvent. Kan hon inte dra åt dem så hårt kan hon förmodligen inte öppna dem när de är så hårt dragna heller, så då får hon vackert sluta tjura och komma till er och be om hjälp :tummenupp

Har du några tips om man har en sambo som istället vill prata med mig när hon är förbannad? Det vore ju jätteskönt om hon höll sig undan tills hon lugnat sig.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Har du några tips om man har en sambo som istället vill prata med mig när hon är förbannad? Det vore ju jätteskönt om hon höll sig undan tills hon lugnat sig.
Samma lösning som ovan.
En burk och så dra åt locket hårt.
En rejält stor burk alltså.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Efter 17 år som särbos blev vi sambos o ytterligare 3 år senare ca 7-8 månader sedan blev vi på min bejäran särbos igen eller vad det nu är, men satan i gatan vad lungt o skönt det är igen, saker ligger kvar där dom är placerade.
Sedan har möblemang små prylar som kallas prydnadssaker slutat hoppa rund o dyka upp överallt o ingenstans.

Nu vet jag att hon läser allt jag skriver på sporthoj så det blir väll tystare än vanligt i några veckor men det är skönt utan diskutioner.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Efter en massa år som ensamboende så tror jag inte att det finns någon jag skulle stå ut med att dela boende med, än mindre någon som skulle stå ut med mig.

Sista kvinnan som bodde hos mig ibland blev förbannad och drog då jag sa:
"Jasså du har tänkt sova här även då vi inte kan k*ulla" när hon packade upp ett paket tamponger i mitt badrum.....

Skämta aldrig med en kvinna när det är den veckan....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alltså vilka superfina fruar ni verkar ha!!! Grattis ? När det största problemet med dom tycks vara att de inte slruvar på korkar liksom. Fint på nått vis ?
:lol Den var rolig.... :(

Jag är mest förundrad över vilken jubelidiot som inte håller i korken när de skakar yoghurt/ketchup /whatever. Det är ju som att whueeela utan att täcka bakbromsen det iaf!

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Sveriges Radio har tydligen endast 7 skivor med ett spår på som dem varierar lite fritt från morgon till kväll sju dagar i veckan, då det blir jävligt tjatigt och tröttsamt då alla låtarna är skitdåliga.

Lyssnar på många kanaler men vill gärna också höra samtal och diskussioner samt lite referat som sker på bland annat sportradion.

SVT/SR ska vara neutrala och får inte ha åsikter om någonting, men måste dem börja varje jävla mening med "jag tänker" som dem sedan dumpar över på den dem pratar med då man kan höra "vad/hur tänker du då" då blir jag förbannad.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sveriges Radio har tydligen endast 7 skivor med ett spår på som dem varierar lite fritt från morgon till kväll sju dagar i veckan, då det blir jävligt tjatigt och tröttsamt då alla låtarna är skitdåliga.

Lyssnar på många kanaler men vill gärna också höra samtal och diskussioner samt lite referat som sker på bland annat sportradion.

SVT/SR ska vara neutrala och får inte ha åsikter om någonting, men måste dem börja varje jävla mening med "jag tänker" som dem sedan dumpar över på den dem pratar med då man kan höra "vad/hur tänker du då" då blir jag förbannad.

Jag kan berätta att Sveriges Radio har listor med musik dom bör spela, när man har spelat ett tillräckligt antal från listan kan man få smyga in något som inte ligger på den listan.

Sist jag var med i radio från en studio så lånade jag datorn medans dom spelade en låt och jag sket i listan och gjorde en sökning fritt i systemet och härrejävlar vad dom har musik i arkivet.
Obskyra gamla punklåtar, något lokalt hårdrocksband sedan 80 talet och Johnny Bodes snusklåtar.

Jag vade dock en låt med Queen.... Låg inte på listan, men var relevant för programmet

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Jag kan berätta att Sveriges Radio har listor med musik dom bör spela, när man har spelat ett tillräckligt antal från listan kan man få smyga in något som inte ligger på den listan.

Sist jag var med i radio från en studio så lånade jag datorn medans dom spelade en låt och jag sket i listan och gjorde en sökning fritt i systemet och härrejävlar vad dom har musik i arkivet.
Obskyra gamla punklåtar, något lokalt hårdrocksband sedan 80 talet och Johnny Bodes snusklåtar.

Jag vade dock en låt med Queen.... Låg inte på listan, men var relevant för programmet
En av SR:s reportrar var ute på uppdrag och fick en önskan om Eddie Meduzas "jag skiter i allt" en låt som SR inte hade sa han men vi kan spela "full gas" istället.

Ganska säker på att SR inte heller har Ove Törnqvist "Sverigebesöket"

den låten har vi inte = vill inte spela på grund av censur.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år