Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eller, än värre, inte fäller upp toasitsen efter sig själv.

Det går absolut inte att lära dom att det är lika jobbigt/jobbigare att lyfta en sak än att fälla ner samma sak.
Jag läste någonstans om en kvinna på en väldigt mansdominerad arbetsplats som skaffade sig vanan att fälla upp ringen efter sig, dels för att det var 99% ståkissare, men också för att några av ståkissarna brydde sig inte om att fälla upp ringen om den var nere utan skvätte på den när dom pissade.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Dom tänjde sina gränser och prövade något nytt för att dom var i en ny miljö...
Sånt är jäkligt viktigt under uppväxten.

Sen lärde du dig en läxa också, hur det är att dela bostad...
Vänta bara tills du har någon som konsekvent lägger osthyveln i fel låda, klämmer tandkrämen på mitten, köper fel sorts flingor och talar om för dig att du aldrig fäller ner toasitsen.
Äh, de är som hemma här. Gillar deras positiva energinivå, sen har jag inte varit solitär hela livet.

Edit;
Ett vansinnigt irriterande moment när jag och mitt barns mor var sambos var hennes mor och hennes städdille.
Det här med att slänga mina kläder var något av ett problem.
Jag föreslog att hon och hennes elake gubbe kunde flytta in i huset med alla synpunkter de hade på hur saker skulle vara. Jag menar, vi kunde ju bo i den perfekt skötta villan, alltså deras, som stod tom andra sidan stan.

Dålig stämning.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Har du ett rum ledigt som du kan lätt stoppa ventilationen i kan den dubbla som torkrum

Släng in en avfuktare för 1500 från t.ex biltema

Sliter du inte sönder kläderna
Vi gör bitvis så redan, men det drar mer energi, tar längre tid och funkar inte riktigt med alla saker man tvättar. Tex kudden, täcken mm är inte helt lättorkade så, och dom vinner på att tumla runt.

Men jag kavlade upp ärmarna igår och plockade isär torktumlareländet, så nu är den kry igen. Frugan blev lite butter för hon ville ha en ny, för 6 papp, som skulle dra flera kWh mindre, per år. Jag räknade ut att pay off-tiden var 30+ år, om elen kostar 2 kr/kWh och om man kör den 3 gånger i veckan, som beräkningsmodellen säger, så ofta kör inte vi.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi gör bitvis så redan, men det drar mer energi, tar längre tid och funkar inte riktigt med alla saker man tvättar. Tex kudden, täcken mm är inte helt lättorkade så, och dom vinner på att tumla runt.

Men jag kavlade upp ärmarna igår och plockade isär torktumlareländet, så nu är den kry igen. Frugan blev lite butter för hon ville ha en ny, för 6 papp, som skulle dra flera kWh mindre, per år. Jag räknade ut att pay off-tiden var 30+ år, om elen kostar 2 kr/kWh och om man kör den 3 gånger i veckan, som beräkningsmodellen säger, så ofta kör inte vi.

Jag torkar på torkställning vid kaminen i vardagsrummet, utan luftavfuktare, för där behöver man köra luftfuktare annars.

Hänger jag tvätten strax innan sängdags så är den torr på morgonen och kan tas undan.

I mitt förra hus hade jag torkskåp, en skituppfinning från 70 talet, det drog ström så inni...
tvätten torkade till 80% väldigt snabbt, men sedan tog det en jäkla tid att få den helt torr.
Jag misstänker att det var många kilowatt som gick rakt ut i ventilationen där.

Så jag började ställa timern på en timme för att få bort det värsta, sedan öppnade jag skåpdörren och lät det sista lufttorka över natten

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Haha, nja, det är nog ren självbevarelsedrift.
Inom försvarsmakten använder ju många tjejer kisstratt också för att slippa sitta ner, IOFS mest ute i fält...

Som den gamla dikten sa:

Svårt är att leva, svårt är att dö
men svårast av allt, att sittkissa i meterdjup snö....

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag torkar på torkställning vid kaminen i vardagsrummet, utan luftavfuktare, för där behöver man köra luftfuktare annars.

Hänger jag tvätten strax innan sängdags så är den torr på morgonen och kan tas undan.

I mitt förra hus hade jag torkskåp, en skituppfinning från 70 talet, det drog ström så inni...
tvätten torkade till 80% väldigt snabbt, men sedan tog det en jäkla tid att få den helt torr.
Jag misstänker att det var många kilowatt som gick rakt ut i ventilationen där.

Så jag började ställa timern på en timme för att få bort det värsta, sedan öppnade jag skåpdörren och lät det sista lufttorka över natten
Jo, hemma hos mor och far hade farsan satt upp skenor i taket framför pannan i pannrummet. Varmt och rejäl luftomsättning, så det torkade grymt bra. Man skulle akta sig för att hänga syntetiska kläder närmast pannan bara :brinnerup

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Dom som bor uppåt och det blir kallt eller väldigt kallt kan hänga upp tvätten ändå ute, torkar ändå med sublimering.Jävligt effektivt med lite vind o torr luft som tar med sig vattnet aka frystork ändå , räcker sen med en snabbis på 10 minuter för o ta det sista.Tar nån dag men gratis

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dom tänjde sina gränser och prövade något nytt för att dom var i en ny miljö...
Sånt är jäkligt viktigt under uppväxten.

Sen lärde du dig en läxa också, hur det är att dela bostad...
Vänta bara tills du har någon som konsekvent lägger osthyveln i fel låda, klämmer tandkrämen på mitten, köper fel sorts flingor och talar om för dig att du aldrig fäller ner toasitsen.
Skaffa hund så kommer du snabbt göra det självmant, annars blir det självmarkerande när hunden lycklig som få kommer och vill slabbpussa dig över hela ansiktet och du inser att du blir ovanligt blöt samt att det luktar unket... :zpy

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Inte heller arg men letar ny toasits för min är paj o sitta på porslinet är jävligt drygt...
Ladygrip... minsann. Najs. Borde va ett mangrip på andra sidan då med
Screenshot_20221122_181840_Chrome.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hänger tvätten på ställning framför Luft-luft-pumpen, klockrent! :tummenupp
Jo, men fukten ska ju nånstans ta vägen också och mycket tas upp av inventarier.
Nu har jag luft/luft i källaren och bara hårda ytor, än. Kommer ändå köra avfuktare i den ej färdigställda och för ändamålet igentäppta tvättstugan.
Håller f ö på att torka ur källaren mha värme från nämnda luft/luft. Dränerat, markisolerat, nytt avlopp och dagvatten. Gäller nu att få loss fukten i grunden innan den kan målas. Kul i elområde 4...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dottern tröttnade på att dressera sin kille så hon köpte en toasits som inte stannar uppe.
Så när jag är där får jag stå och hålla upp eländet med ena knät.
Det skvätter ju lite när man står lite från sidan men bråkar dom så skyller jag på pojkvännen. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dottern tröttnade på att dressera sin kille så hon köpte en toasits som inte stannar uppe.
Så när jag är där får jag stå och hålla upp eländet med ena knät.
Det skvätter ju lite när man står lite från sidan men bråkar dom så skyller jag på pojkvännen. :tummenupp

Världen och tekniken har kommit så långt att min toasits står uppe om man öppnar den precis helt, men minsta knuff gör att den mjukstänger....

Pff, sätta en man på månen 1969, men en fungerande toasits är ändå mera imponerande.

Jag har sett någon modell med fotpedal också...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ja, om det inte är en batteridriven radio, men oftast finns det reglage på själva radion för att ändra station eller variera ljudvolymen eller stänga av helt och hållet.

Jag har faktiskt ett par ryska trådradiomottagare som enligt uppgift inte gick att stänga av helt, man kunde bara höja och sänka ljudet inom vissa gränser.
Det ryktades också om att om man drog ut dom ur uttaget så noterades det och eventuellt fick man också besök av herrar i svarta rockar som undrade om man inte var patriotisk..

Jag har inte öppnat och kollat dom för mikrofoner, för alla skruvar är plomberade

Den ryska lösningen var att lägga vintermössan (modell björnfitta) över radion
I Sverige var det enda godkande telefoner fran Televerket:brinnerup

Är ju samma här , Säpohaveriet jag dratt om här var ju full panik från ddrnarrarna(Säpo) när det kom ut 2003.
Chefen avgår o folk hänger sig i psykoser vid säpo , författare med Levy-Body sjukdom super,skriver kåserier i GP.
Paniken är fullständig , Säpo anser att internet är ett hot mot deras kontroll över medborgare , tidigare var i praktiken tidningarna Säpos propagandakanal o styra medborgare med artiklar beställda för och styra folket.

Säpo som på hemsidan har ledordet , "vi skyddar demokratin" är nu körda som en stasitjänst som i själva verket
skulle ta kontrollen över medborgarna via msm men nu hamnade på pottan tack vare det samhällsfarliga internet.
Man bestämde allt , bokförläggare var Säpoagenter så inget olämpligt skrevs (Ebbe Carlsson ni vet)

Kontrollen var förlorad över vad som skrevs

Säpo som består av autister,fosterhemsbarn med fetalt alkoholsyndrom och institutionsbarn för och slippa
få in infiltratörer , alla är i praktiken som fritzlkällarbarn som skolats skyddade från ett samhälle från första början - riktigt fritzddrnarrarna och att jag förmodligen skall fritas av CIA.

Dom anser att jag att jag utfort specialops uppdrag at CIA for o sanka dom

Snacka om att göra bort sig , två gånger har dom desutom varit hos under'ttsleutskottet - en gång för att säga att filmen
"Tomorrovland" gjordes för o hedra mig - finns kärringar på Säpo som går omkring i jeans och kjol samtdigt för o va sexiga.
Glasögonen dom har på sig får flaskbottnar vara tunna som fönsterrutor och tänderna är gula som senap

Säpo gör ju naturligvis på sig direkt och beskyller CIA som den enda som skulle angripa dom.
Dom erkänner sig som en odemokratisk säkerhetstjanst , dom efterblivna springer desutom i väg till underättsleutskottet o säger att CIA lurat dom i en fälla och dom inte är klantar utan att jag är en
högt uppsatt CIA agent som satt åt dom.

Nu förklarar mongolider med fetalt alkoholsydnrom för mig att amerikarna tyvärr inte kan hämta mig
med ubåt för vi har hård bevakning av dig och griper dig omedelbart.
Såna här töntar kan jag greppa i nackskinnet och banka deras mongolida ansikten i en bordskiva
Jag har hånat Säpohjon så dom fått raseriutbrott,lipat o gått bärsärk på kontoret

Iaf en midsommarafton på en camping dyker en 12 årig blondin upp som är campingvärdens dotter
Hon är iklädd Usa flaggekläder :hjarta, hon tycker jag skall ha en flickvän när jag står där ensam o pimplar bärs
o bjuder med mig till morsan o farsan på campingen.
Jag är 34 men ser ung ut o är snygg som en fotomodell , tycker hennes föräldrar också - dom hade humor
På Säpo är alla handplockade o fula för och undvika soicialt liv och jag är deras värsta mardröm och desutom snygg

Säpo sitter i buskarna o slår larm att CIA fritar mig med en liten robot utklädd till 12 årig brutta.
Enda sättet CIA kan närma mig för extrahering anser mongoliderna o skryter redan att dom tagit CIA på bar gärning med att vara fiffiga :rofl

CIA har humor ,detta inträffar 2008 och 2014 kommer filmen Tomorrovland ut med George Cooloney.
I filmen har vi 12 åriga fritagningsmördarroboten Athena som plockar ut Mr George som heter "FRANK" i filmen Tomorrovland

Ähum , det svarta fåret jag haft som avatar sen stenåldern är Tele2 fåret som heter FRANK :3freak

Dom mongolida fosterhemsbarnen vid Säpo beskyller mig för filmen.

Ni skall vara glada att jag tog Säpo i röven :rofl

:rofl

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom