powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Eller, än värre, inte fäller upp toasitsen efter sig själv.och talar om för dig att du aldrig fäller ner toasitsen.
Eller, än värre, inte fäller upp toasitsen efter sig själv.och talar om för dig att du aldrig fäller ner toasitsen.
Eller, än värre, inte fäller upp toasitsen efter sig själv.
Äh, de är som hemma här. Gillar deras positiva energinivå, sen har jag inte varit solitär hela livet.Dom tänjde sina gränser och prövade något nytt för att dom var i en ny miljö...
Sånt är jäkligt viktigt under uppväxten.
Sen lärde du dig en läxa också, hur det är att dela bostad...
Vänta bara tills du har någon som konsekvent lägger osthyveln i fel låda, klämmer tandkrämen på mitten, köper fel sorts flingor och talar om för dig att du aldrig fäller ner toasitsen.
Vi gör bitvis så redan, men det drar mer energi, tar längre tid och funkar inte riktigt med alla saker man tvättar. Tex kudden, täcken mm är inte helt lättorkade så, och dom vinner på att tumla runt.Har du ett rum ledigt som du kan lätt stoppa ventilationen i kan den dubbla som torkrum
Släng in en avfuktare för 1500 från t.ex biltema
Sliter du inte sönder kläderna
Vi gör bitvis så redan, men det drar mer energi, tar längre tid och funkar inte riktigt med alla saker man tvättar. Tex kudden, täcken mm är inte helt lättorkade så, och dom vinner på att tumla runt.
Men jag kavlade upp ärmarna igår och plockade isär torktumlareländet, så nu är den kry igen. Frugan blev lite butter för hon ville ha en ny, för 6 papp, som skulle dra flera kWh mindre, per år. Jag räknade ut att pay off-tiden var 30+ år, om elen kostar 2 kr/kWh och om man kör den 3 gånger i veckan, som beräkningsmodellen säger, så ofta kör inte vi.
Solklar mytkvinna som skaffade sig vanan att fälla upp ringen efter sig
Solklar myt
Jo, hemma hos mor och far hade farsan satt upp skenor i taket framför pannan i pannrummet. Varmt och rejäl luftomsättning, så det torkade grymt bra. Man skulle akta sig för att hänga syntetiska kläder närmast pannan baraJag torkar på torkställning vid kaminen i vardagsrummet, utan luftavfuktare, för där behöver man köra luftfuktare annars.
Hänger jag tvätten strax innan sängdags så är den torr på morgonen och kan tas undan.
I mitt förra hus hade jag torkskåp, en skituppfinning från 70 talet, det drog ström så inni...
tvätten torkade till 80% väldigt snabbt, men sedan tog det en jäkla tid att få den helt torr.
Jag misstänker att det var många kilowatt som gick rakt ut i ventilationen där.
Så jag började ställa timern på en timme för att få bort det värsta, sedan öppnade jag skåpdörren och lät det sista lufttorka över natten
Skaffa hund så kommer du snabbt göra det självmant, annars blir det självmarkerande när hunden lycklig som få kommer och vill slabbpussa dig över hela ansiktet och du inser att du blir ovanligt blöt samt att det luktar unket...Dom tänjde sina gränser och prövade något nytt för att dom var i en ny miljö...
Sånt är jäkligt viktigt under uppväxten.
Sen lärde du dig en läxa också, hur det är att dela bostad...
Vänta bara tills du har någon som konsekvent lägger osthyveln i fel låda, klämmer tandkrämen på mitten, köper fel sorts flingor och talar om för dig att du aldrig fäller ner toasitsen.
Jo, men fukten ska ju nånstans ta vägen också och mycket tas upp av inventarier.Hänger tvätten på ställning framför Luft-luft-pumpen, klockrent!
Dottern tröttnade på att dressera sin kille så hon köpte en toasits som inte stannar uppe.
Så när jag är där får jag stå och hålla upp eländet med ena knät.
Det skvätter ju lite när man står lite från sidan men bråkar dom så skyller jag på pojkvännen.
I Sverige var det enda godkande telefoner fran TeleverketJa, om det inte är en batteridriven radio, men oftast finns det reglage på själva radion för att ändra station eller variera ljudvolymen eller stänga av helt och hållet.
Jag har faktiskt ett par ryska trådradiomottagare som enligt uppgift inte gick att stänga av helt, man kunde bara höja och sänka ljudet inom vissa gränser.
Det ryktades också om att om man drog ut dom ur uttaget så noterades det och eventuellt fick man också besök av herrar i svarta rockar som undrade om man inte var patriotisk..
Jag har inte öppnat och kollat dom för mikrofoner, för alla skruvar är plomberade
Den ryska lösningen var att lägga vintermössan (modell björnfitta) över radion
Jasså du är mambo.När det gäller tvätt så gör jag på det gamla sättet. Lägger det jag har använt i tvättkorgen och hämtar i garderoben efter några dagar.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|