Idag är jag förbannad därför att...

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
SL... alltså ja jag fattar att vi i sthlm har det för bra med kollektivtrafik jämfört med Kräkångersnoret (vägrar kalla det Lövsele, ursäkta alla på sh därifrån) men vad i helvete. Idag tog det en timma att transportera mig EN station som ligger kanske 2km från hemmet.
När det tar tre gånger så lång tid som att cykla till anställningsplatsen är något ändå bra illa och dessutom ska det vara 25% eller 40% fler som åker kollektivt enligt någon spådams framtidsdvision.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Men för helve..

Screenshot-20221216-060205-Gallery.jpg

Inlandsisen har lagt sig i mitt torkardike till den grad att torkarna inte går ner hela vägen. Bra flex i torkarsegmentet kan man tro =/

Våld + mycket tryckluft så släppte det tillslut :tummenupp

20221216-062207.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Sälj och köp nått för en vuxen karl. Sånt där är ju utprovat på barnstorlek. Tydligen !
Jag var kreativ nog att provsitta innan jag köpte. Min gamla var rymligare.
Jag vill ha en bil med sedankaross och ingen jävla buss, kombi eller SUV-helvete. Bagageutrymmet ska inte vara en del av bilen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men för helve..

Inlandsisen har lagt sig i mitt torkardike till den grad att torkarna inte går ner hela vägen. Bra flex i torkarsegmentet kan man tro =/

Våld + mycket tryckluft så släppte det tillslut :tummenupp

Ja där hade inte biltillverkarna tänkt till, jag har samma problem med inlandsis runt torkarna.

Biltemas "vintertorkarblad" är ren skit på vintern, dom hade slut på dom vanliga så jag köpte ett sånt och bytte på förarsidan, det funkade bra innan det blev kallt, men blev stelt i kyla och torkade bara en liten snutt på mitten.

Jag köpte ett nytt av den billigaste sorten, dom är i alla fall jämndålig över hela året och tänkte spara "vintertorkarbladet" till sommaren...

Pff, plastbitarna är engångs, tål inte en demontering i -25, så det blev sopor av ett en månad gammalt torkarblad.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Någon granne har någon apparat som tjuter var 30:e sekund och jag har ingen susning vilket håll det kommer från. Har pågått en vecka nu, dygnet runt.
Börjar bli jobbigt :poop:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Någon granne har någon apparat som tjuter var 30:e sekund och jag har ingen susning vilket håll det kommer från. Har pågått en vecka nu, dygnet runt.

Min Abolut närmaste granne är en sommarstuga 100m bort, han hade en brandvarnare som varnade för lågt batteri när det blev för kallt.
Den tjöt också var 30:e sekund, jag klafsade iväg dit för att undersöka saken med pannlampa, men då kom nästa granne ut och sa att dom redan hade kollat, och undrade hur fan jag hade hört det.

Hemma på gården hos mig var det så svagt ljud att det tog flera minuter/pip innan jag hade övertygat mig själv om att jag hörde det, men efter att hjärnan hade registrerat det och förväntade sig att höra det.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Medmänniska som lovar annan en sak jag förväntas hålla men inte blivit tillfrågad eller vet om överenskommelsen.

?‍?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Skjut mig.. punkteringsfria däcken var för breda eller snarare fälgarna för smala/tvådelad fälg precis som på vissa truckhjul. Topp-respons från generalagenten då sist vi talades vid så skulle däcken fungera på befintliga fälgar men icke. Slutade med att jag åkte dit två kommuner bort och blev väl mottagen men hade bara ena hjulet med mig eftersom det andra satt kvar på rullen. Han konstatera precis som jag att det var för smalt och monterade ihop ett hjul och skicka med mig andra fälgen (beg) utan kostnad för båda. Toppklass!

20221216-155024.jpg

Han var rätt stark o stadig men så mycket tog han inte i, jag ställde mig på fälgen med båda fossingarna utan att vara i närheten av att få gäng. Hm.. efter lite synande inser jag att innerhalvan är fel/för smal på den jag fick med mig.. kula! Skickade ett sms till han om att vi hörs på måndag.

20221216-181015.jpg

Skål på det.

20221216-192236.jpg

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Kan vara fuktvarnare. Hade en sån i gamla lägenheten utan att knappt veta om det. Låg under diskbänken. Började pipa en natt o jag leta o leta. Ekade och svårt att höra ifrån var det kom. Minns inte om det var lite fukt eller batteritorsk

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Så nu är mitt ärende angående den vänstersvängande bilen o min lilla crach.

DINA Försäkringar.

Har kommit fram till att eftersom den bilen som var på höger sida vägen i dikeskanten nästan helt stillastående utan blinkers på åt vänster,
detta skedde 8 meter efter ett övergångsställe och då anser Dina Försäkringar att jag bröt mot omkörning förbudet vid övergångsställen.

Så med den tolkningen dom gör så stannar en bil ex motor fel eller annat 10 meter framför-efter ett övergångsställe så skall övrig trafik stå still tills fordonet är bärgat eller plockat färdigt blommor i skogen o flyttat fordonet. Då först kan resterande trafik passera.

Så att smyga förbi i ca 15 km o som i mitt fall vara vid fronten när föraren uppenbart helt blind svänger trots att jag bör ha varit mycket väl synlig i framrutan så är det 50/50 som gäller.

Så nu köper jag en avantador försäkrar denna 3 Mille bilen hos dina försäkringar o tänker kvadda denna bilen rätt omgående typ 10 minuter så är vi kvitt tycker jag?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Två saker stör jag mig på, det ena är när folk kör omkring med sin nya bil där firman som sålde den smetat på en dekal med firmanamnet längs ner på bakdörrarna och nån sopa till rekondare blåst av halva dekalen på ena dörren med högtrycket utan att fatta att man antingen rycker bort båda, eller monterar en ny.

Det andra är att man oftast beställer kompletta vinterhjul till nya bilar från en däckleverantör och dessa levereras med en centrumkapsel med nån märkeslogga och BLÅ SKYDDSPLAST på.
Att man som bilföretag inte fattar att man inte levererar biljäveln med blå plast på fälgarna stör jag mig på som fan.
Folk som köpt bilen fattar ju såklart nada.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år