Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tvingas ibland sitta på ett ställe som har "öppen kontorslösning", jag löser det genom att vara där först, ta det minsta bordet i fikarummet och ställa bort alla stolar utom min från det bordet.
Sedan breder jag ut kaffekopp, datorväska och kläder runt mig.

Dessutom har jag noice cancelling hörlurar.

Att hosta, nysa och snyta sig håller ju dom med bacillskräck borta, men effekten håller tyvärr på att avta bland allmänheten

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När det blev stimmigt i kontorslandskapet så satte jag på mig mina billiga hörselkåpor utanpå iPhonelurarna. Det hjälpte oftast.
Att jag saknade mitt egna rum var känt. Mina röda hörselkåpor funkade som en tyst protest och en påminnelse.
Ibland blev det för stökigt så då körde jag en passande låt i datorhögtalarna.

Det gick hem. Inget jag rekommenderar då det kan slå tillbaka på en själv. I mitt fall funkade det.
För mig är rörelse lika störande som ljud. Mer, eftersom att jag inte får ha väggar som skärmar av rörelserna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ah, glömde det, jag vänder mig bort från rummet, mot väggen, så jag ser ingen heller
De ställen jag har jobbat på med landskap har inte haft några sådana arbetsstationer.
Men nu är jag glad, för nu får jag jobba hemifrån och slipper folk helt. :cpparty

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Sälja bil..

Hatar rent generellt att sälja saker men nuförtiden gapar varenda bilnasare om att dom köper bil vilket passar mig bra. Inte ute efter att göra storkovan utan mer att det ska vara snabbt o smidigt, tjena. Skickade in uppgifterna till 4st skojare, stora firmor.

3st gav 3 olika bud i ett spann om 30K, fjärde tackade nej för att den är privat/moms.

Ok åkte o testa den hos dom som bjöd mest, inga konstigheter och sen gick det inte att få tag på säljaren som även var platschef. Var förbi en gång o prata med en kollega som inte heller fick tag på karln, tillslut fick jag prata med begchefen på deras större anläggning som inte heller kunde få fram ett besked sen gav jag upp.

Nu hade det gått ett par veckor så jag kontakta näst bästa budare som fortfarande var intresserad. Han var bara tvungen att kolla om deras veckorgamla bud stod sig.

-Jag vet inte om du sett nyheterna men Tesla har sänkt nypriserna vilket kommer påverka marknaden.
-?

Jag har svårt o se kopplingen mellan Tesla och en skåpbil, fick ett bud på 30 000 pengar under det förra. Kollade annonser och t.o.m. deras egna låg ca 110 000:- över deras bud.. Nja det var lite snålt tyckte jag då.

Gjorde ett sista försök med begchefen istället men han våga inte ringa upp.

Fakkit nu bomba jag iväg formulärer hos handlare och tog en duktig sicksack väg hem för att fråga direkt hos några. En hade köpstopp, annan knorrade om momsen men skulle återkomma och en tredje tackade nej p.g.a. momsen. Ännu några kvar som inte hunnit återkoppla, visar sig.

Värdelös sysselsättning.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sälja bil..

Hatar rent generellt att sälja saker men nuförtiden gapar varenda bilnasare om att dom köper bil vilket passar mig bra. Inte ute efter att göra storkovan utan mer att det ska vara snabbt o smidigt, tjena. Skickade in uppgifterna till 4st skojare, stora firmor.

3st gav 3 olika bud i ett spann om 30K, fjärde tackade nej för att den är privat/moms.

Ok åkte o testa den hos dom som bjöd mest, inga konstigheter och sen gick det inte att få tag på säljaren som även var platschef. Var förbi en gång o prata med en kollega som inte heller fick tag på karln, tillslut fick jag prata med begchefen på deras större anläggning som inte heller kunde få fram ett besked sen gav jag upp.

Nu hade det gått ett par veckor så jag kontakta näst bästa budare som fortfarande var intresserad. Han var bara tvungen att kolla om deras veckorgamla bud stod sig.

-Jag vet inte om du sett nyheterna men Tesla har sänkt nypriserna vilket kommer påverka marknaden.
-?

Jag har svårt o se kopplingen mellan Tesla och en skåpbil, fick ett bud på 30 000 pengar under det förra. Kollade annonser och t.o.m. deras egna låg ca 110 000:- över deras bud.. Nja det var lite snålt tyckte jag då.

Gjorde ett sista försök med begchefen istället men han våga inte ringa upp.

Fakkit nu bomba jag iväg formulärer hos handlare och tog en duktig sicksack väg hem för att fråga direkt hos några. En hade köpstopp, annan knorrade om momsen men skulle återkomma och en tredje tackade nej p.g.a. momsen. Ännu några kvar som inte hunnit återkoppla, visar sig.

Värdelös sysselsättning.
Det är nog bara att skrota.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Oki jag går emot strömmen här då. För mig har det funkat bra att jobba öppet i mer än 15 år nu. Jag har alltid haft lätt för att "stänga av" ljud jag inte vill höra men har så klart förståelse för att det inte fungerar för alla. Där jag är nu har vi flex inklusive enmansrum men jag väljer alltid att sitta i det öppna landskapet.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Oki jag går emot strömmen här då. För mig har det funkat bra att jobba öppet i mer än 15 år nu. Jag har alltid haft lätt för att "stänga av" ljud jag inte vill höra men har så klart förståelse för att det inte fungerar för alla. Där jag är nu har vi flex inklusive enmansrum men jag väljer alltid att sitta i det öppna landskapet.
För min del funkar det (ganska) bra tills någon av outgrundlig anledning tar ett gruppsamtal på högtalartelefon några skrivbord bort. Det finns inget som låter högre och är svårare att filtrera ut än en enstaka person på högtalare i ett öppet kontorslandskap. Till och med en livlig diskussion mellan kollegor vid skrivbordet intill är i princip möjlig att ignorera i jämförelse. Jag trodde lixom det var sånt man hade små telefonrum till, i anslutning till den hippa vägglösa ytan.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Du har tur, för på andra arbetsplatser har säkert enmansrummen förvandlats till bönrum....

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Du har tur, för på andra arbetsplatser har säkert enmansrummen förvandlats till bönrum....
Kan man inte vara religiös i omklädningsrummet eller på muggen en stund på rasten?

Tur att jag i rollen som arbetsmiljöombud inte fått ärendet på mitt bord än.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Kan man inte vara religiös i omklädningsrummet eller på muggen en stund på rasten?

Tur att jag i rollen som arbetsmiljöombud inte fått ärendet på mitt bord än.
Det kan man ju tycka, har själv beskådat bönestund på kontrollplanen i Helsingborg mitt i natten, så platsen är säkert mindre viktig. För ett antal år sedan fick jag höra att nya sjukhus skulle planeras med bönrum och det är klart att det ska finnas istället för rum till patienterna, och att ideer sprids till andra instanser är inget ovanligt.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det kan man ju tycka, har själv beskådat bönestund på kontrollplanen i Helsingborg mitt i natten, så platsen är säkert mindre viktig. För ett antal år sedan fick jag höra att nya sjukhus skulle planeras med bönrum och det är klart att det ska finnas istället för rum till patienterna, och att ideer sprids till andra instanser är inget ovanligt.
Kapellet på mitt närmaste sjukhus är nu reflektionsrum. Präst i vissa verksamheter har bytt befattning till själavårdare.

Vad jag tycker om det kräver eftertanke innan svar men det är vad det är.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Alltså svensk sjukvård. Hur svårt kan det vara att bara lyssna och ta ett ansvar, som vårdgivare (vilket är ett ord jag är arg på med)?
Sökt vård som iofs inte är akut så jag behöver inte åka till akuten. Idag orkade jag ringa igen, till den femte enheten jag blivit hänvisad till av vårdenhet nr 4 osv bakåt.
Ja vad är svaret... "Det är inte till oss du ska, det är vårdgivare nr 1".
Till saken hör att alla jag pratat med har på vårdguiden skrivit att de jobbar med det jag söker för.
Så jag är förbannad för att man måste va så jävla frisk att man orkar söka vård på så här många olika ställen, ingen vill ta i det, alla bara pekar på nån annan som ansvarig. Men det är väl effekten av underbemanning kanske. Skicka runt i ring tills patienten ger upp eller dör. Så det är jag också arg på, politikerna alltså.
Apotekspersonalen var väldigt upprörd när jag frågade om det fanns någon hjälp i nått receptfritt. Hon hävdade att jag måste fortsätta tjata mig till ett besök och få receptbelagd medicin för jag kommer behöva det. Jaaa. Absolut. Men ingen vill ju ta emot mig så va faan.
Sen är attityden hos alla jag ringt eller kontaktat på mail via 1177 rätt dryga, en hänvisade till att det var väl inget direkt problem, jag är ju kvinna.... nähä, vilken överaskning. Det är jag också förbannad på. Diskriminerande 2023. Rösträtt men faan inte nått mer.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Husläkare - Remiss - Klart

Fung. för mina kvinnliga besvär.
Fint när det fungerar. Min sambo blir idiotförklarad varje gång hon försöker få en läkartid och om hon i undantagsfall hon lyckas få en tid så lyssnar inte läkaren på vad hon har att säga. Han verkar tycka att det är bättre att slösa bort tiden på att ifrågasätta allt min sambo säger och prata om andra diagnoser, som min sambo inte har.

Bland annat har han ifrågasatt när hon haft dåliga njurvärden, trots att han haft tillgång till resultaten och instansen som utförde provtagningen gjorde om proverna flera gånger för att de såg problematiska ut.
Han har även ifrågasatt varför hon inte står kvar på Smärt/Rehabkliniken om det nu är så att hon inte är fri från sin kroniska smärta. Att själva definitionen av diagnosen säger att man aldrig blir fri från problemen verkar vara helt främmande.

Härom veckan ringde hon för att hon haft magvärk varje dag sedan i september (troligtvis ett resultat av flera år av smärtlindrande preparat) och fick då höra av sköterskan i luren att hon inte behövde oroa sig, för det är ju åtminstone inte cancer. Sedan var samtalet över, och någon läkartid fick hon såklart inte. Det måste vara världens bästa sjukskötersnka som kan ställa en diagnos över telefon. Var hon ens fick tankarna om "cancer" ifrån är oklart, men det var inget min sambo ens nämnt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år