Fick slutgiltigt besked från ARN idag efter att ha anmält mitt försäkringsbolag då de vägrat ersätta skadorna som uppstod på min bil i samband med att den blev stulen. Försäkringsbolaget påstår att jag inte bevisat bortom rimligt tvivel att skadorna uppkommit i samband med stölden, trots att skadorna i sig hade omöjliggör stölden då bilen nu inte är brukbar... ARN meddelade att jag fått avslag på min yrkan, för enligt dem har jag inte skickat in tillräcklig bevisning som styrker att det jag påstår i min anmälan är sant. Jag begärde då omprövning av ärendet och påtalade att jag har exakt den bevisning som efterfrågats, vilket jag också påtalat i min ursprungliga anmälan. Enda anledningen till att jag inte kunnat bifoga den aktuella bevisningen i ärendet tidigare är för att det rör sig om videofilmer som inte kunde bifogas i ärendet på grund av sin storlek, och även det har jag påtalat i min anmälan. Jag efterfrågade även alternativa metoder för att kunna bifoga den aktuella bevisningen i min anmälan, men det fick jag aldrig någon återkoppling på så jag antog att det inte behövdes. Idag fick jag beskedet att "Omprövningen avslås eftersom beslutet fattats med de underlag som fanns tillgängliga för nämnden vid tiden för beslutsfattningen, detta beslut kan inte överklagas"...
Så bara för att jag inte kunnat lämna in relevant bevisning i ärendet på grund av begränsningar i själva ansökningssystemet så får jag avslag och står nu här med en värdelös och obrukbar bil, trots att vilken idiot som helst kan räkna ut med röven och en bit krita att en bil som inte startar omöjligen hade kunnat stjälas från första början om detta fel hade existerat innan stölden
Är just nu så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Både stygghansa och ARN kan dra så långt åt helvete de bara kan. Förbannade satans jävla muppar!!! ?
det är fan inte rättvist, jag hatar fan allt och alla just nu
tjuvpack, försäkringsbolag, reklamationsnämnden, samtliga kan fan gå och avlida för allt jag bryr mig.
Och till er som har stygghansa som försäkringsbolag vill jag bara ge ett tips: dokumentera för allt i världen bilens skick dagligen. Ni måste kunna bevisa vilket skick bilen var i då den stals, till och med en så enkel sak att den startar och fungerar, så se till att dagligen spela in startbevisfilmer och håll upp dagens tidning för datumreferens eller vad ni nu kan hitta på för om ni inte gör det och får bilen stulen och försatt i obrukbart skick så blir ni utan ersättning.