Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Saknar ro att njuta av sånt jag njutit av tidigare.

Det gör mig förbannad. Och ledsen. Och litet sorgsen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har upplevt både kids och Virago, vet vad som dödar själen mest...:gnissla
Nåja, inte för att vara den som är den, men det är skillnad på om det är egna barn.
Åtminstone för de allra flesta.

Barn för ju någonting gott med sig iaf, även om det tar många timmar i anspråk.
Jobb och sambo däremot, fy satan.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Biltemas värdelösa jävla utomhustimer som inte klarar minusgrader.
Två dagar i rad nu med en bit under -20° på morgonen där man kommer ut till en kall bil för att inte motor/kupevärmaren startat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bilbutteriks tänker på din elförbrukning :tummenupp

Japp, automatisk elransonering när det blir kallt och folk behöver värma sina hus. :ROFLMAO:

En bekant har fjärrkontroll på sitt motorvärmruttag, men det är lite på gränsen räckviddsmässigt, så ibland när han nar tryckt igång har inte signalen kommit fram.

Han monterade ett grenuttag och en gammal sladdlampa med en röd diodlampa i, nu ser han från fönstret om lampan lyser, då har signalen gått fram och startat värmaren.

Det kan ju Wunder gör från sin timer också om han har möjlighet att se lampan, så kan han stega ut i pyjamasen och stoppa sladden direkt i uttaget.

Jag hade en bekant på 80 talet som bodde i en lägenhet där dom hade en strömbrytare i hallen på varje lägenhet som slog på motorvärmaruttaget, men tekniken har väl inte kommit så långt än...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I garaget har jag en 4G-router för larm och div fjärrstyrning då husets WiFi inte når dit.
Till den anslöt jag 2st https://www.kjell.com/se/produkter/...leverio-smart-fjarrstrombrytare-2300-w-p51701 som sitter i skyddade uttag och styr motro/kupevärmare. Fungerar utmärkt.

Jag har något gammalt telldus-system, men det är ett lotteri om den slår igång något

Jag har den kopplad till ett extra-element i en lokal som jag försöker hålla 10+, och en inne/ute sensor som känner av temperaturen, kryper inne tempen under +10, eller utetempen under -25 så slår det igång, just det uttaget brukar inte klicka, men sen har jag två uttag till som är mera opålitliga.

Hade det funkat mera pålitligt så hade jag absolut kört telldus på motorvärmaren också.
Vad jag har förstått så har dom moderna systemen tvåvägskommunikation så att man får kvittens på att det verkligen har slagit igång, och om något ska slå igång på timer inte går igång får man en notis, men jag har inga planer på att köpa nytt än

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Skaffat kids alltså? Du har mina sympatier.
Ungarna... Hade jag vetat vad jag vet idag är det inte helt säkert att jag fortplantat mig.
Tror själv att det står en Virago 535 i hans garage.
Om det vore så enkel felsökning. Står en huliganmoped i garaget och känner sig ensam. Men snart så... Snart ska den tuktas!

Men det att jag inte känner samma sak inför enkla nöjen som en cigarr eller den där tysta stunden i ensamhet när barnen sover och frugan inte kommit hem än. Det oroar mig. Kanske har jag PMS (post motorcykel syndrom) såhär flera månader efter senaste turen?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ungarna... Hade jag vetat vad jag vet idag är det inte helt säkert att jag fortplantat mig.

Om det vore så enkel felsökning. Står en huliganmoped i garaget och känner sig ensam. Men snart så... Snart ska den tuktas!

Men det att jag inte känner samma sak inför enkla nöjen som en cigarr eller den där tysta stunden i ensamhet när barnen sover och frugan inte kommit hem än. Det oroar mig. Kanske har jag PMS (post motorcykel syndrom) såhär flera månader efter senaste turen?
Jag har inget jätteklokt att komma med mer än ett lycka till fortsättningsvis, hoppas det vänder sas.
Var inte du instruktör för SMC?

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har inget jätteklokt att komma med mer än ett lycka till fortsättningsvis, hoppas det vänder sas.
Var inte du instruktör för SMC?
Tack! Småbarnsår och generell motvind sätter sina spår.

Jupp. En såndär orange väst har jag. Inte riktigt flitigt använd senaste säsongerna, bara.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tack! Småbarnsår och generell motvind sätter sina spår.

Jupp. En såndär orange väst har jag. Inte riktigt flitigt använd senaste säsongerna, bara.

Låt det komma när det kommer säger jag. Tvinga inte dig själv att röka en cigarr bara för tt du borde gilla det/du vet hur mycket du njöt av det på riktigt tidigare. Bara släpp det. Det kommer när det kommet. Du behöver ingen prestige gentemot dig själv.

Frisk luft och lite lagom motion(promenader om inte annat tex) kan man kanske försöka sig på iaf just för att det ändå är något man vet har fördelar för ens välbefinnande.
Gå ut i skogen och tänd en brasa bara och grilla korv. Tälj ett par grillpinnar med kidsen.

Börja smått men låt det ske naturligt, inget påtvingat. Egentligen, börja när det börjar av sig självt...
Det är lätt att man gör saker större/värre än vad de är i sin träskalle till hjärna, man övertänker.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Låt det komma när det kommer säger jag. Tvinga inte dig själv att röka en cigarr bara för tt du borde gilla det/du vet hur mycket du njöt av det på riktigt tidigare. Bara släpp det. Det kommer när det kommet. Du behöver ingen prestige gentemot dig själv.

Frisk luft och lite lagom motion(promenader om inte annat tex) kan man kanske försöka sig på iaf just för att det ändå är något man vet har fördelar för ens välbefinnande.
Gå ut i skogen och tänd en brasa bara och grilla korv. Tälj ett par grillpinnar med kidsen.

Börja smått men låt det ske naturligt, inget påtvingat. Egentligen, börja när det börjar av sig självt...
Det är lätt att man gör saker större/värre än vad de är i sin träskalle till hjärna, man övertänker.

Håller med... tillägg från en äldre tantmamma, 1) allt det jobbiga går över 2) ju äldre man blir, ju mindre bryr man sig, lite "no more fucks to give" attityd helt enkelt.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Satt uppe sent i natt och försökte få igång min nya Deltaco utomhusplugg med wifi och energimätare. Kom till slut på att den har en räckvidd på ca 2 meter men då får inga väggar vara i vägen. Övrig wifi har lång räckvidd.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Håller med... tillägg från en äldre tantmamma, 1) allt det jobbiga går över 2) ju äldre man blir, ju mindre bryr man sig, lite "no more fucks to give" attityd helt enkelt.
Precis. Man kan vara pragmatisk nog att tänka och förstå.

Men när det kommer motvind konstant i olika styrka och man försöker kryssa bäst man kan så är det inte alltid lätt att lyfta blicken mot horisonten.

Det har varit kämpigt i flera år nu. Tur som fan att min fru är en sån klippa!

Jag vet att du vet hur det känns...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Satt uppe sent i natt och försökte få igång min nya Deltaco utomhusplugg med wifi och energimätare. Kom till slut på att den har en räckvidd på ca 2 meter men då får inga väggar vara i vägen. Övrig wifi har lång räckvidd.

Mina Telldus pluggar varierar oerhört, jag har en som knappt fungerar tre meter ifrån tellsticken, en annan längre bort i samma rum och den tredje i en annan fastighet.

Jag testade mig fram vilken som hade bäst räckvidd och säkrast till/frånslag och satte den på den viktigaste platsen.

Lämna tillbaka din deltaco och säg att den är trasig och be om en ny, den kan vara mycket bättre

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år