Säkert många som tycker det är fånigt, och visst finns det både fåniga, kriminella, 1%-are och alla möjliga omöjliga varianter av klubbar/gäng. Men det är långtifrån alla, finns många klubbar som gör väldigt bra grejer. Tillexempel BACA (Bikers against child abuse), Blue Berets (militärveteranklubb som jobbar aktivt med veteranstöd) eller varför inte klubben jag själv kör i: VNVLVMC - Viet Nam Vets/Legacy Vets MC. Hyfsat okänd klubb här hemma men vi är en av världens största internationella klubbar och den absolut största militära veteranklubben i världen, och även vi jobbar aktivt med att stötta militärveteraner genom att uppmärksamma lyfta fram de problem som ofta drabbar dem (PTSD, depression, självmord och så vidare), anordna charity runs där insamlade pengar går till olika veteranstödprojekt och så vidare. Vår väst är en symbol för det vi sysslar med, genom att bära den visar vi aktivt vad vi står för: vårt öppna stöd till all militärt tjänstgörande personal och militärveteraner. Att vara med i en sån klubb är för mig något helt unikt, det är ett brödraskap som inte står att finna någon annanstans och som inte bara existerar inom klubben utan sträcker sig längre i och med vårt gemensamma militära engagemang. Jag tycker verkligen inte att det vi sysslar med är fånigt även om vi bär väst, tvärtom. Och vi är verkligen inte vare sig kriminella eller poliser, så där sprack
@BMW R90s teori...
Stereotypen att alla Bikers är kriminella är både tämligen tröttsam och förlegad. Stora nordiska MC-kriget utspelade sig på 90-talet, jag kan förstå att vissa var oroliga för västklubbar på den tiden det begav sig men idag... Den gängkriminalitet som frodas i landet är knappast mestadels MC-relaterad idag. Är det inte dags att släppa det där?