Idag kom min ram tillbax från lackning...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Och vilket jävla jobb att sätta ihop hojjen... =(

Det är typ fyra gånger jobbigrae att sätta ihop den igen än att demontera... Och kommer bli ganska jobbigt att veta vart allt sitter.. =)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
och sen blir det som när jag mekar, en burk med skruvar över :D Men det är bra det för man vet aldrig när man behöver skruvar!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
E väl inte svårare att montera ihop än att demontera! Det tog mej 3 timmar från ramren till körklar :tummenupp

QiX

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WR450F Supermotard, Honda VTR1000sp1
Tog bara en kväll å slå ihop min när ramen var ren iallafall... Det svåraste var och välja en del att montera, det var ju så många...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Anledningen att det tar längre tid för mig att sätta ihop hojjen igen är att jag samtidigt försöker banta den så mycket det bara går. Allt som inte behövs tas bort, och det som behövs byggs om för att spara vikt…

Man vill ju vara så noggrann man bara kan när man lackat ramen.

Väntar bara på lyfthjälp när det kommer till motorn… Inte så rolig pjäs att lyfta in själv… =)

Och så ska jag montera en förgasare med acc-pump, och nytt batteri… Ingen som har något roligt liggandes? Typ en Tm40 eller liknande… =)

Hoppas ni inte blir sura på mig för att det är en offroad. Jag använder den enbart som en lv-maskin och inom kort kommer jag ha råd med riktiga 17” hjul… Jag använder sporthoj.com’s forum enbart för att det är ett mycket bra forum. Inte för att jag tror att jag äger en sporthoj eller supermotard. Så såga inte, plz.. ;-)

/Zana

Bifogat

• rammedlensflare.jpg
    rammedlensflare.jpg
    33.1 KB · Visningar: 442

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
En bit på vägen...

Bifogat

• rammedprylar.jpg
    rammedprylar.jpg
    22.5 KB · Visningar: 437

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Så här såg den ut innan, jävligt ful... =/

Men nu blir den dressed in all black... =)

Bifogat

• klxbeforepic.jpg
    klxbeforepic.jpg
    51 KB · Visningar: 471

oXydex

Guest
Estremo skrev:
Ska också lämna in min ram snart. Vad kostade det?

Ställer samma fråga. Hade planer på att svartlackera min till nästa vinter och undrar såleds vad det kostar att lämna in eller om man ska göra det själv :skrämd

/oXydex

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Det kostade 1000kr....

EDIT: Men då fick jag ju blästra/slipa ramen själv... Köp en bläster på biltema för 150:- Den kommer alltid till användning igen...

Det är ganska dyrt, hittade firmor som gjorde det för ca 500-700... men jag valde min firma eftersom dom verkade ha störst erfarenhet av hojjar....

Och så fick den ett lager zink, sen ett lager grundfärg, sen ett lager svart färg, och sist ett lager lack.... Kommer hålla i 10000 år... =)

Ni säger att det är snyggt... Tackar tackar... =)

Kommer bli snyggare....

Ingen som föressten vet var man kan hitta grymma mc-batterier för ett bra pris... Jag vill ha ett så litet som möjligt, men fortfarande många ampere att leka med.......

Tacksam för svar...

/Zana

grusbusen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke II, Grön. *Fd DR 650R SM*
Ser fint ut det där!
Blev inte pulver då?

Micro och biltema säljer riktigt billiga MC batteri i de flesta standard storlekar, kolla det! Har dock ingen erfarenhet av kvaliten, men när batteriet kostar 30% av märkesbatterier lönar det sig!
Säljs förresten komplett med syra, bara att hälla och i vänta en stund. :tummenupp

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
grusbusen skrev:
Ser fint ut det där!
Blev inte pulver då?

Micro och biltema säljer riktigt billiga MC batteri i de flesta standard storlekar, kolla det! Har dock ingen erfarenhet av kvaliten, men när batteriet kostar 30% av märkesbatterier lönar det sig!
Säljs förresten komplett med syra, bara att hälla och i vänta en stund. :tummenupp

Jorå, det är pulverlackat!

Och biltema är jag inne på men jag tänkte bara höra om det finns några mindre/lättare alternativ än stora tråkiga batterier... Jag kommer att bygga egen "hylla" för batteriet i 2mm alu så storleken är oviktig, dvs ju mindre desto bättre...! :tummenupp

Men eftersom min budget är oootroligt begränsad kommer det nog bli ett biltemabatteri... :)

/Zana..

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...