Idiotförslag

Vad är medlemmarna på sporthojs åsikt

• Antal röstningar
    0

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Vad ska man säga om förslaget "höjd skatt för män" ?

Alla män skall betala för våldet mot kvinnor ?
Hatar dom(vänsterpartiets feministiska råd) verkligen män så mycket så är det mest synd om dom själva och dom vet inte vad dom miste om.

Skulle det förslaget gå igenom så skulle jag sluta skolan, sälja allt jag har och flytta utomlands, blir säkert inte bara jag som gör det.

Sedan kan dom leva här i Sverige med nästan inga män kvar och se hur mycket bättre samhället skulle bli.

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,542242,00.html

Skorpan

Guest
född fri-skattad till döds har jag hört.verkar stämma... :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:

En av de få fyndiga saker som Paulo Roberto kläckt ur sig var:

"Snart försöker de väl förbjuda missionären som sexställning eftersom mannen ligger överst!?"

Iden är ju bara ett pinsamt försök att få publicitet.
Däremot finns det mycket som måste ändras i det stora manliga kollektivet.. Men just DU behöver inte känna dig utpekad....

Last edited:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
korvgubbe skrev:
"Snart försöker de väl förbjuda missionären som sexställning eftersom mannen ligger överst!?"

Nä!! nu har du allt fel den ställningen heter Pensionären inte missionären :hihi

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
En av de få fyndiga saker som Paulo Roberto kläckt ur sig var:

Iden är ju bara ett pinsamt försök att få publicitet.
Däremot finns det mycket som måste ändras i det stora manliga kollektivet.. Men just DU behöver inte känna dig utpekad....

Klart jag känner mig utpekad. De påstår ju att det på något sätt är mitt ansvar att se till att män inte våldför sig på kvinnor.
Jag bär knappast ansvar för vad andra individer gör, oavsett om dom är av samma kön som mig eller inte..
Könsrasism är vad det är frågan om, ingenting annat.

Skulle vilja höra konkreta exempel på vad jag kan göra åt saken.
Skriva en insändare kanske?

Diversion

Guest
Det är väl ett bra förslag. Vi har ju dessutom råd eftersom vi hör till den härskande och förtryckande gruppen i samhället. Alla män har sett till att de har det gott ställt ekonomiskt. Män med knagglig ekonomi finns inte så vi behöver ej heller vara rädda att det blir orättvist män emellan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Klart jag känner mig utpekad. De påstår ju att det på något sätt är mitt ansvar att se till att män inte våldför sig på kvinnor.
Jag bär knappast ansvar för vad andra individer gör, oavsett om dom är av samma kön som mig eller inte..
Könsrasism är vad det är frågan om, ingenting annat.

Skulle vilja höra konkreta exempel på vad jag kan göra åt saken.
Skriva en insändare kanske?

Klart som fan vi män har ett ansvar. Jag menar inte att du ska hem å skriva insädnare eller rösta för idiotförslag som detta... men bara för att vi införde kvinnlig rösträtt sisådär 1919 eller när det var så är det ju långt kvar...

Varför förlorar kvinnor som får barn ca 300.000 under sitt yrkesverksamma liv medan en pappa bara förlorar ca 10.000:-?

Och bara för att jag säger att vi inte har ett rättvist samhälle mellan könen innebär det inte att jag anklagar alla män för att vara kvinnomishandlande våldtäktsmän..

Jag ser samma problem för kvinnor som jag ser för invandrare. Normen i Sverige är vita män.
Kvinnor måste bevisa sig dubbelt för att nå samma position. På samma sätt som invandrare.

På många arbetsplatser är det fullt aceptabelt att dra grovt kränkande skämt om både kvinnor och invandrare..

En enkel sak vi alla kan göra är ju att helt enkelt skita i att dunka varandra i ryggen och skrocka med när skämten når för lågt...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
jag har förresten ändrat mig, jag skulle göra ett tredje alternativ, jag skulle gå på a-kassa och jobba svart.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Syftet med förslaget är väl enbart att skapa debatt (får man hoppas), men man undrar ju om dom fattar hur oseriöst det framstår och hur mycket dom förstör för sig själva och sin egen trovärdighet genom att gå ut med sånt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
det gör vi dagligen men ingen är diskriminerad

Är du säker?

En rätt kul sak att tänka på är ett fenomen som "Grynet", du vet den där rosa hysteriska karraktären på TV.
Hennes egentligen enda budskap är "ta ingen skit". Var dig själv och låt ingen försöka hindra dig från att vara den du är.

Hennes program har blivit anmält ett otal gånger av framförallt vuxna och många gånger män. De anser nämnligen att hon inte är lämplig att se för barn.

Tror du en självsäker och ganska högljudd kille skulle mött samma motstånd?
Så vitt skilld är ju knappast grynet från låt säga MArkoolio och Karlsson på Taket.
Killar som syns och hörs och är sig själva... friskt påhejade av de flesta..

Så kommer en tjej och gör samma sak...

Kom inte å säg att reaktionen är densamma....

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
är de inte så att kvinnorna inte vill vara med och betala för dom misshandlade männen?

En man löper ju massa större risk för att åka på spö än en kvinna...

Snart ger man ju upp hoppet...nu ska ja som tur är fika!

bye bye

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Klart som fan vi män har ett ansvar. Jag menar inte att du ska hem å skriva insädnare eller rösta för idiotförslag som detta... men bara för att vi införde kvinnlig rösträtt sisådär 1919 eller när det var så är det ju långt kvar...

Varför förlorar kvinnor som får barn ca 300.000 under sitt yrkesverksamma liv medan en pappa bara förlorar ca 10.000:-?

Och bara för att jag säger att vi inte har ett rättvist samhälle mellan könen innebär det inte att jag anklagar alla män för att vara kvinnomishandlande våldtäktsmän..

Jag ser samma problem för kvinnor som jag ser för invandrare. Normen i Sverige är vita män.
Kvinnor måste bevisa sig dubbelt för att nå samma position. På samma sätt som invandrare.

På många arbetsplatser är det fullt aceptabelt att dra grovt kränkande skämt om både kvinnor och invandrare..

En enkel sak vi alla kan göra är ju att helt enkelt skita i att dunka varandra i ryggen och skrocka med när skämten når för lågt...

Det finns förvisso en poäng i det du säger. Men jag kan fortfarande inte förstå varför män som kollektiv ska stå ansvariga för vad enstaka sjuka individer gör.
Detta är naturligtvis ett problem som måste lösas av både män och kvinnor tillsammans, i det som vi kallar vårt samhälle.
Om feministerna kunde fokusera mer på jämlikhet och mindre på manshat skulle de nog få mer förståelse och sympati.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Det finns förvisso en poäng i det du säger. Men jag kan fortfarande inte förstå varför män som kollektiv ska stå ansvariga för vad enstaka sjuka individer gör.
Detta är naturligtvis ett problem som måste lösas av både män och kvinnor tillsammans, i det som vi kallar vårt samhälle.
Om feministerna kunde fokusera mer på jämlikhet och mindre på manshat skulle de nog få mer förståelse och sympati.

Som jag sagt från första början så är förslaget idiotiskt och jag hoppas det bara var menat som debattinlägg.

Och visst, kvinnomisshandlare och våldtäktsmän är inget som det stora manliga kollektivet bör lastas för.

Jag tror feministerna väljer dratiska åtgärder och förslag för att få någon form av medial uppmärksamhet.

Skulle de gå ut med ett förslag som innebär:
"vi ska jobba för mindra Macho-attityder i föreningslivet"
...så skulle ju knappast aftonbladet skriva om det..

Inom sport är det ju ännu tydligare vilken som är den rådande normen. Maskulina, hetrosexuella vita män...

Nu tar jag knappast illa vid mig om en tränare gormar:
"- ni spelar ju som ett gäng kärringar"
...men det är ändå ganska symptomatiskt för hur accepterat det är. Tänk efter lite om hur det låter i t.ex. ett omklädningsrum så blir det nog ganska uppenbart vad som idealiseras och vad som anses svagt och skamligt...

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Som jag sagt från första början så är förslaget idiotiskt och jag hoppas det bara var menat som debattinlägg.

Och visst, kvinnomisshandlare och våldtäktsmän är inget som det stora manliga kollektivet bör lastas för.

Jag tror feministerna väljer dratiska åtgärder och förslag för att få någon form av medial uppmärksamhet.

Skulle de gå ut med ett förslag som innebär:
"vi ska jobba för mindra Macho-attityder i föreningslivet"
...så skulle ju knappast aftonbladet skriva om det..

Inom sport är det ju ännu tydligare vilken som är den rådande normen. Maskulina, hetrosexuella vita män...

Nu tar jag knappast illa vid mig om en tränare gormar:
"- ni spelar ju som ett gäng kärringar"
...men det är ändå ganska symptomatiskt för hur accepterat det är. Tänk efter lite om hur det låter i t.ex. ett omklädningsrum så blir det nog ganska uppenbart vad som idealiseras och vad som anses svagt och skamligt...

Vore det upp till mig skulle aga återinföras i skolan omedelbums. På det viset skulle vi lösa väldigt många av de samhällsproblem vi har idag.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Vore det upp till mig skulle aga återinföras i skolan omedelbums. På det viset skulle vi lösa väldigt många av de samhällsproblem vi har idag.

Jag tillhör väl de lallande mjukisar som tror att våld föder våld.

Tror däremot på diciplin och att regler ska följas av barn och ungdomar.. Aga är att gå för långt men en lärare/förälder ska kunna ta ett barn/tonåring i armen utan att riskera en polisanmälan..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år