Idiotförslag

Vad är medlemmarna på sporthojs åsikt

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Grundkurs "Att Debattera på Internet - lika kul som tidsödande", Del#1 - Avsnitt 1:1

Hur man håller liv i en debatt:

Gixxer-Anders skrev:
Vore det upp till mig skulle aga återinföras i skolan omedelbums. På det viset skulle vi lösa väldigt många av de samhällsproblem vi har idag.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Grundkurs "Att Debattera på Internet - lika kul som tidsödande", Del#1 - Avsnitt 1:1

För du tillhör ju dem som brukar se till att hålla debatterna så korta som möjligt.. eller något... :rolleyes:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:

Osökt kom jag att tänka på en Monthy Pyton sketch med en Gumby (snusnäsduk på huvudet, liten mustach och stövlar) som skriker: "I pay my taxes! Why can't I eat squirrels"

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Jag tillhör väl de lallande mjukisar som tror att våld föder våld.

Tror däremot på diciplin och att regler ska följas av barn och ungdomar.. Aga är att gå för långt men en lärare/förälder ska kunna ta ett barn/tonåring i armen utan att riskera en polisanmälan..

Kallar man en lärare eller annan elev för hora etc. ska man ha sig en hurring så att det ringer i skallen ett par dagar. Så enkelt är det.
De attitydproblem som skolbarnen har idag tar de med sig ut i samhället när de blir äldre. Samhället blir råare och råare. Det måste stoppas i låg ålder.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Kallar man en lärare eller annan elev för hora etc. ska man ha sig en hurring så att det ringer i skallen ett par dagar. Så enkelt är det.
De attitydproblem som skolbarnen har idag tar de med sig ut i samhället när de blir äldre. Samhället blir råare och råare. Det måste stoppas i låg ålder.

Jag tror iofs inte på våld som sagt men klart är att man inte ska kunna kalla läraren för Hora(inte sina elevkamrater heller).. Det daltas ofta för mycket och ett annat problem är att många föräldrar vägrar se problemet..

Hörde om en lärare som fått en smäll av en förälder för att han tagit av en snorunge mobiltelefonen under lektionen...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
För du tillhör ju dem som brukar se till att hålla debatterna så korta som möjligt.. eller något... :rolleyes:

Inte alls, och jag håller med honom i sak också. Tyckte bara det var lite Goddag-Yxskaft...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Inte alls, och jag håller med honom i sak också. Tyckte bara det var lite Goddag-Yxskaft...

Sluta göra mig förvirrad.. nu trodde jag ju det var benrangel som skrev..

Nu är jag förvirrad och har glömt allt vad jag tycker... hur ska jag nnu slingra mig ur det här på det mest gnälliga och politiskt korrekta sättet?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Sluta göra mig förvirrad.. nu trodde jag ju det var benrangel som skrev..

Nu är jag förvirrad och har glömt allt vad jag tycker... hur ska jag nnu slingra mig ur det här på det mest gnälliga och politiskt korrekta sättet?

Är det lite efter-hallisar från helgen? Det är lugnt, fokusera på något en stund så går det över. :hihi

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Är det lite efter-hallisar från helgen? Det är lugnt, fokusera på något en stund så går det över. :hihi

..nu slutade rummet snurra!
Fan.. de sa att de var svamp i såsen i lördags men jag trodde det var vanliga kantarareller..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
kan inte tjejer/kvinnor förstå att det ska vara underordnade mannen? de är svagare, lättare att såra... männen är de som ska "beskydda" och se till att det inte blir utsatta för våld o sånt... Som tack ska helt enkelt kvinnan stå framför spisen, laga mat till mannen som är den som drar in pengar (dock verkar ju kvinnorna vilja ändra på det och jobba mer?). Så har det varit o ska alltid vara ;) :hihi

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Swedie skrev:
Som tack ska helt enkelt kvinnan stå framför spisen, laga mat till mannen som är den som drar in pengar ...... Så har det varit o ska alltid vara ;) :hihi

Tur att du är en djävel på hoj för du lär ju få fly lynchmobben med brödkavlar! :hihi

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Swedie skrev:
kan inte tjejer/kvinnor förstå att det ska vara underordnade mannen? de är svagare, lättare att såra... männen är de som ska "beskydda" och se till att det inte blir utsatta för våld o sånt... Som tack ska helt enkelt kvinnan stå framför spisen, laga mat till mannen som är den som drar in pengar (dock verkar ju kvinnorna vilja ändra på det och jobba mer?). Så har det varit o ska alltid vara ;) :hihi

Kvinnor framför spisen, tycker män passar bättre där ;)
du kan mer än gärna få stå framför min :tungan

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
..nu slutade rummet snurra!
Fan.. de sa att de var svamp i såsen i lördags men jag trodde det var vanliga kantarareller..

Jepp, svampsäsong it is. Ta det lugnt där ute i skogarna. Själv kom jag till mina sinnes fulla bruk någonstans mellan Rimbo och Gottröra i morse. Bara att sätta sig på bussen och åka till jobbet. Ranglet har en schysst svampbok annars.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gixxer-Anders skrev:

Gubbe 70 år: "Jag kommer ihåg när man var liten, var man då studsig så gav far en en sån jävla omgång så man inte visste vad man hette. Det gjorde minsann gott"

Jag undrar om det kommer något gott av att uppfostra barn genom att slå dem. Min pappa har aldrig så mycket som rört varken mig eller min bror, tom när vi hittade på riktigt elaka och korkade saker. Kan inte riktigt se att jag skulle varit en bättre människa om han hade gjort det.

Jag tror det handlar om att vinna barn och ungdomars respekt, få dem att lyssna på en. Jag skulle tippa på att det är fler "problembarn" som fått stryk av sina föräldrar än de "normalare" ungdomarna.

Edit:Kom på en av de mest tragiska exemplen på "uppfostran", det var en pappa som använde skenavrättningar i uppfostringssyfte. Sonen fick gräva sin egen grav.....Idag sitter denne son i fängelse för mord, ett mord som direkt kan relateras till dessa skenavrättningar. Det är ju ett extremt exempel givetvis, men våld föder nog våld på en graderad skala.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Jag tror det handlar om att vinna barn och ungdomars respekt, få dem att lyssna på en.

En del barn lyssnar inte, de slåss och är äckliga. De kan behöva - inte storstryk - men en klassisk smäll. Behövs främst på högstadieelever.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
En del barn lyssnar inte, de slåss och är äckliga. De kan behöva - inte storstryk - men en klassisk smäll. Behövs främst på högstadieelever.

Har högstadielärarna ensamt uppfostringsansvar? :confused:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...