Gixxer-Anders skrev:
Kallar man en lärare eller annan elev för hora etc. ska man ha sig en hurring så att det ringer i skallen ett par dagar. Så enkelt är det.
De attitydproblem som skolbarnen har idag tar de med sig ut i samhället när de blir äldre. Samhället blir råare och råare. Det måste stoppas i låg ålder.
Gubbe 70 år: "Jag kommer ihåg när man var liten, var man då studsig så gav far en en sån jävla omgång så man inte visste vad man hette. Det gjorde minsann gott"
Jag undrar om det kommer något gott av att uppfostra barn genom att slå dem. Min pappa har aldrig så mycket som rört varken mig eller min bror, tom när vi hittade på riktigt elaka och korkade saker. Kan inte riktigt se att jag skulle varit en bättre människa om han hade gjort det.
Jag tror det handlar om att vinna barn och ungdomars respekt, få dem att lyssna på en. Jag skulle tippa på att det är fler "problembarn" som fått stryk av sina föräldrar än de "normalare" ungdomarna.
Edit:Kom på en av de mest tragiska exemplen på "uppfostran", det var en pappa som använde skenavrättningar i uppfostringssyfte. Sonen fick gräva sin egen grav.....Idag sitter denne son i fängelse för mord, ett mord som direkt kan relateras till dessa skenavrättningar. Det är ju ett extremt exempel givetvis, men våld föder nog våld på en graderad skala.