Idle hands o allt sånt där... (fått dille på skärmflygning)

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Japp!

Farligt att sitta och slösurfa på jobbet. man kan få så mycket ideér då. :banana
Hittade ett ställe med kurs som inkluderade 10 flygningar för ca. 700 Euro.
Sen så kikade jag på ebay och hittade en 2 veckors kur i Marocko för typ 1700 euro.

Skärmen verkar sjukt galet dyr dock. Runt 2000 euro?
Och alla dessa småsaker som köps till.

Men ändå. :Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=H1vR6RqPDyM

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är skitkul. Jag har cert och flög en del, men det var några år sedan.

Polaren fick ett inslag 10 meter ovanför marken vid landning och föll rakt ned i backen med kotkompression och efterföljande steloperation. Och han var duktig. Hade gått många säkerhetskurser osv.

Jag tappade sugen och lade ner det hela. Dessutom är det ganska mycket väntan.
Det skall vara bra väder och vara hyfsat vindstilla.

Samma med en annan polare. Han hoppade mycket fallskärm. En dag gick det inte hans väg längre. På en semester i Turkiet föll han handlöst rakt ned i backen eftersom ingen av skärmarna behagade veckla ut sig.

Och ja, jag vet att det är farligt att köra hoj också, men där känns det iaf som att man kan påverka lite mer, även om man nu kanske slutar med tänderna runt ett räcke någonstans efter att ha blivit prejad av nån blondin som satt och laddade upp bilder till facebook

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är skitkul. Jag har cert och flög en del, men det var några år sedan.

Polaren fick ett inslag 10 meter ovanför marken vid landning och föll rakt ned i backen med kotkompression och efterföljande steloperation. Och han var duktig. Hade gått många säkerhetskurser osv.

Jag tappade sugen och lade ner det hela. Dessutom är det ganska mycket väntan.
Det skall vara bra väder och vara hyfsat vindstilla.

Samma med en annan polare. Han hoppade mycket fallskärm. En dag gick det inte hans väg längre. På en semester i Turkiet föll han handlöst rakt ned i backen eftersom ingen av skärmarna behagade veckla ut sig.

Och ja, jag vet att det är farligt att köra hoj också, men där känns det iaf som att man kan påverka lite mer, även om man nu kanske slutar med tänderna runt ett räcke någonstans efter att ha blivit prejad av nån blondin som satt och laddade upp bilder till facebook

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag flög skärm tidigare. Missade att förnya min licens så det var några år sedan nu. Min Apco Sierra ger mej dåligt samvete varje gång jag ser den och så blir man flygsugen alla dagar med fina stackmoln.

Väldigt kul och inte så farligt jämfört med MC. En stor nackdel är att man bara får elevlicens till början och därmed inte får flyga på egen hand.

Skärm och utrustning köper du billigt begagnat. Tänk på att även nybörjarskärmar presterar väldigt bra nuförtiden så det finns ingen anledning att köpa en "svår" skärm.

Kurser hittar du lika billigt i Sverige. Åre är bra om vädret är bra.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Har polare som flyger skärm, han började med det för att komma över sin höjdrädsla.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin