IF höjer priset 15% !

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tja. Ringde och kollade med IF idag.
Hon sa att 1:a April kommer dom höja priset på mc-försäkringarna med 15% så hon tipsade mig om att ställa på den INNAN det.

Så ni som har If idag eller funderar på att "skaffa dom" vet det. Lite retligt att missa den informationen.

Det var allt.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Runken skrev:
satan. jag kommer hem den 2:a :huvet :huvet
Det räcker att du ringer innan den första och ställer på hojen enligt henne, men det tror jag inte på så jag kommer ringa if efter det :)
Men telefon finns väl utomlands eller vart du nu ska ändå...

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
jag åker ubåt till vardags, så nej det finns ingen telefon. men jag ringde just och pratade med Jens och han hittade ingen info om höjningen. Däremot la han mig i högre bonusklass. Tack för det Jens. Nu betalar jag bara 33k mot 37 förra året. :yoparty :mad:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Runken skrev:
jag åker ubåt till vardags, så nej det finns ingen telefon. men jag ringde just och pratade med Jens och han hittade ingen info om höjningen. Däremot la han mig i högre bonusklass. Tack för det Jens. Nu betalar jag bara 33k mot 37 förra året. :yoparty :mad:

Vet inte vem jens e, men jag har ringt if några nånger nu på våren och innan har dom sagt att dom ska höja, men inte när. Nu sa hon det däremot så jag litar på det.

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
ja det är ju vackert väder ute Nu och jag har ett nytt T-age så egentligen borde jag ställa på den nu :tungan :yoparty

Toftis

104 % juice!
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
Ingen längre:(
Va fick du för premie då Yonsson?
Kolla med Trygghansa annars, jag fick helt ok pris hos dom :tummenupp
//Grannen

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
R1Emil skrev:
Va fick du för premie då Yonsson?
Kolla med Trygghansa annars, jag fick helt ok pris hos dom :tummenupp
//Grannen

Tack för tipset!
Det var typ samma premie på TH.
Men jag behåller nog IF för det e aldrig telefonkö och dom har autogiro +att jag har hemförsäkring hos dom.

Ska nog ringa TH förresten och snacka lite.
Har betalar typ 1000:- i månaden helförsäkrat.

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
R1-03
IF(Emma 031-816847) lyckades övertala mig om att teckna min försäkring nu innan den 1april pga av höjningen med 15%.... Tycker att jag fick ett ganska bra pris iallafall, 23år inget körkort än(skall köra upp i slutet av april), Cbr 600fs-01, 930kr/mån/halv...10525kr/halv/helår....

Tompaelias

Fd R1 åkare som nu mera åker enduro
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
R1 -01 *såld* nu YZF250 -05 *såld* Ktm 250 EXC-F -08 *såld* Ski-doo Mxz 600 Ho Sdi -06
yonsson skrev:
Tja. Ringde och kollade med IF idag.
Hon sa att 1:a April kommer dom höja priset på mc-försäkringarna med 15% så hon tipsade mig om att ställa på den INNAN det.

Så ni som har If idag eller funderar på att "skaffa dom" vet det. Lite retligt att missa den informationen.

Det var allt.

Jag ringde o kollade försäkring hos IF idag och frågade tjejen om höjningen som ni skriver om, men hon sa att de inte skulle bli någon höjning 1 april årets höjning hade dom redan gjort enligt henne.. :confused:

Jag fick ett pris på 951 kr/mån halv försäkrat och de var klart billigast av dom bolagen jag ringt till..

26år, R1, körkort -03.. Gävle vet inte vilken zon de tillhör..

Hon sparade min offert o jag fick ett direkt nr till henne så de är bara o ringa i slutet på veckan om vädret håller i sig.. :banana

Mvh Tomas

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tompaelias skrev:
Jag ringde o kollade försäkring hos IF idag och frågade tjejen om höjningen som ni skriver om, men hon sa att de inte skulle bli någon höjning 1 april årets höjning hade dom redan gjort enligt henne.. :confused:

Ja dom e ju lite mysko. Ringde och ställde på den igår. Hon som jag pratade med sa att jag fick samma pris som förra året. (stälde ju på innan 1 April)
Litar inte på vad nån av dom säger. Dom kunde ju sagt till mig att dom skulle höja för att dom ville ha kvar mig som kund och till dig att dom inte skulle höja så du skulle teckna en dyrare försäkring....
Vem vet. Dom e ju lite hemliga.

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
När jag pratade med IF så frågade jag om det stämde att de skulle öka med 15 % och fick svaret att det berodde helt på vilken motorcykel man har hur mycket premien kommer öka. Men snittet kanske blir 15 procent?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
yonsson skrev:
Ja dom e ju lite mysko. Ringde och ställde på den igår. Hon som jag pratade med sa att jag fick samma pris som förra året. (stälde ju på innan 1 April)
Litar inte på vad nån av dom säger. Dom kunde ju sagt till mig att dom skulle höja för att dom ville ha kvar mig som kund och till dig att dom inte skulle höja så du skulle teckna en dyrare försäkring....
Vem vet. Dom e ju lite hemliga.

jag ringde förra veckan. Min premie var då höjd med 500kr till 13000 hel/hel..

Närjag frågade om det skulle bli ytterligare höjning den 1:a April sa han att han inte hört talas om någon sådan och att det lät märkligt...

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Hej!
Min blev höjd från 9030 -> 9700 :confused:
De sa att de hade en höjning men inget mer
Ska kolla runt lite för skojs skull, tror tom TH kan priskriga mot dem :)
Bilsport&MC ska oxå få chansen.
/rewind

ulle_8

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
street rippa
Tompaelias skrev:

Jag fick ett pris på 951 kr/mån halv försäkrat och de var klart billigast av dom bolagen jag ringt till..

26år, R1, körkort -03.. Gävle vet inte vilken zon de tillhör..

Hon sparade min offert o jag fick ett direkt nr till henne så de är bara o ringa i slutet på veckan om vädret håller i sig.. :banana

Mvh Tomas

Har du kollat med Lf dom har juh yamaha power... bl bla specialförsäkring...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept