Ifrågasätta en faktura

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Lämnade min CBF Honda 1000för byte av drivpaket och montering av nya däck bak och fram hos en firma. Jag vart förvånad då jag vart debiterad en timme för jobbet. Hur många mekaniker byter drivpaket + däck fram och bak på en timma? Jag erkänner jag hade räknat med en debitering på två timmar. Jag är skitnöjd jag klagade då det gick så snabbt.

Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Lämnade min CBF 1000 Honda för byte av drivpaket och montering av nya däck bak och fram hos en firma. Jag vart förvånad då jag vart debiterad en timme för jobbet. Hur många mekaniker byter drivpaket + däck fram och bak på en timma? Jag erkänner jag hade räknat med en debitering på två timmar.
Drivpaket byts lätt på en timme. Kostnad för montering av nya däck bör rimligtvis ingå i däckpriset.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det här förstår jag inte alls.
Är du skeptisk till att de har bytt något och de vill ha mindre betalt än du förväntade dig?

Sen, för guds skull... Honda CBF1000. Skriv rätt.
Inte Honda 1000 CBF.
Inte CBF 1000 Honda.

Ja, jag vet. Jag borde inte störa mig, men när det inte ens konsekvent blir fel så åker varje OCD-säkring jag har.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lämnade min CBF 1000 Honda för byte av drivpaket och montering av nya däck bak och fram hos en firma. Jag vart förvånad då jag vart debiterad en timme för jobbet. Hur många mekaniker byter drivpaket + däck fram och bak på en timma? Jag erkänner jag hade räknat med en debitering på två timmar.
När de byter drivpaket plockar de ju ändå av bakhjulet, så där är väl drygt halva tiden för att skifta däcket redan hanterad, och har man en maskin tar det inte många minuter att kränga däck. Och ett drivpaket tar ju inte värst lång tid att byta om man är van och har gjort det några gånger. Det är ju mer troligt att de gjort det på under timmen och helt enkelt debiterar för varje påbörjad hel timme.
Har de bytt däck och drivpaket så är det väl bara att vara glad för att du fick det billigare än väntat?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror som oops, skiftet ingår i med däckbytet.
1h är antagligen bara för byte av drivpaket.
Och då är det helt plötsligt ganska mycket tid för jobbet.

Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Det här förstår jag inte alls.
Är du skeptisk till att de har bytt något och de vill ha mindre betalt än du förväntade dig?

Sen, för guds skull... Honda CBF1000. Skriv rätt.
Inte Honda 1000 CBF.
Inte CBF 1000 Honda.

Ja, jag vet. Jag borde inte störa mig, men när det inte ens konsekvent blir fel så åker varje OCD-säkring jag har.
Ifråga sätter du hans sätt att skriva? ?

Till ts: inget konstigt alls med fakturan. Men ingen stoppar dig från att köpa en smörgåstårta till verkstaden om du vill spendera mer pengar.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
I-lands "problem"... ? Själv oroar jag mig mer för annat i dagsläget än något som är "för billigt", såsom Bregott och smakrik ost och icke att förglömma räkmackorna på hojturer ?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Skulle också känna mig lurad, vi proffs vet att det där är fysiskt omöjligt på en timme.. ju. Först ska man testa rullriktningen 2-3 gånger på däcket för att sedan ringa tillverkaren och få guidning med en kompass och sedan lista ut vilken sida drevet egentligen satt på utöver vad som är höger och vänster på Honda.

Samt beställa JIS-mejslar från origin och det tar minst någon vecka +postmord & tull.

Något lurt är det allt.

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
jag är skitnöjd med firmans jobb. Vill vara lite ironisk. En klåpare bytte drivpaket på min650 Transalp, han debiterade två timmar för jobbet.Frågade om däckbyte bak och fram på hojen.Enligt firman tre timmars jobb?????? Jag tror att han helt enkelt inte vill byta däck på hojar.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
(tänker inte ens nämna hur lång tid det tog för mig att byta drivlina på min knarr, och då behöver jag inte ens ta bort bakhjulet)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år