Jag vet att internet är jättestort och att google är en bra sökmotor men är det nån här inne som har erfarenhet av att ha illrar som husdjur?
Är det som att ha katt, med katt(iller)låda och dom kan gå fritt i lägenheten hur som helst?
Eller måste man ha bur till dom? Kan dom hålla varandra sällskap som två katter gör eller måste man vara hemma eller ha med dom jämt?
Käkar dom samma mat som katter? D.v.s. fri tillgång till torrfoder och kanske mjukmat nån gång ibland?
Hej jag har haft en iller(hona).
Den ska absolut inte vara i bur.
Men du får barikera upp hela lägenheten då den tar sej in överallt!
Och då menar jag överallt.
Några exempel, madrassen i sängen, in i skåp, in i soffan med mera.
Köp leksaker den kan gå och klättra i och visa att den inte får gå in i madrassen och skit.
En iller är inte dum ska du veta, det är riktigt jävla smart för att vara så små.
UInderskatta aldrig iller, du kan lära den att gå på "kiss" låda på bara en timma om du är smart nog själv.
Nu kommer jag inte ihåg vad den åt, men jag tror det var kattmat för barnkatter, du förstår nog.
Några + och - grejjor.
+Den sover ganska mkt.
+Den är smartare än en katt
+Rolig, helatiden!!
+Kostar inte mkt, kolla försäkring.
Och allt det vanliga med husdjur, skulle föredra en iller framför en katt närsomhelst.
-Den luktar illa, OM du inte tvättar en nästa varje dag, vilket den gör själv om du ställer fram en hink med vatten och en handuk.
-Om du inte uppfostrar den kommer den allt leva rövare och ställa till ett helvette för dej.
-Dom bits hårt i början.
-Dom är duktiga att förstöra saker.
Men jag skulle vilja påstå att en iller är nästa lika smart som en hund.
Du kommer märka om du handlar en.
En iller ska aldrig du aldrig slå eller skrika åt när du uppfostrar den(inte med nått annat djur heller).
Den ska du ta under båda armarna runt bröstet på den och hålla tills den sommnar, eller låtsas somna, alltså du håller den med din hand uppe i luften.
Säga ifrån bestämt om den biter på soffor o skit.
Tror det var allt nästan.
Men jag lovar dej du kommer ha skitkul med din iller!
/mvh jonas