Imac

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Innan jag blir stämplad som totalt passé så är det så här. Min mor har i princip 0 erfarenhet vad gäller datorer och vi tänkte köpa något lättanvänt till henne i prisklass 3000-4000 :- Är det någon här som har erfarenhet av IMAC och något vettigt att säga om dem? Användningsområdet är Ordbehandling, Internet, Musik och enklare spel...

Tacksam för lite seriösa svar.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
ething skrev:
Innan jag blir stämplad som totalt passé så är det så här. Min mor har i princip 0 erfarenhet vad gäller datorer och vi tänkte köpa något lättanvänt till henne i prisklass 3000-4000 :- Är det någon här som har erfarenhet av IMAC och något vettigt att säga om dem? Användningsområdet är Ordbehandling, Internet, Musik och enklare spel...

Tacksam för lite seriösa svar.

Har både en Mac o PC.

Om du vill göra mest allmänna saker som lira spel, ordbehandling är PC alternativet för att det finns störst utbud av program här.

Ska du dock syssla med video, musik, grafik osv så är Mac alternativet.

tedebest

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 i scala 1:24
Tja!

hade en iMac innan.... köp den INTE, det var den mest ostabila, slöaste dator jag haft i hela mitt korta liv...däremot jävligt bra grafik.....hänger sej om du klickar 3 ggr me musen....bara att rekomendera att köpa PC :tummenupp

TedebesT

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Meissner skrev:
Har både en Mac o PC.

Om du vill göra mest allmänna saker som lira spel, ordbehandling är PC alternativet för att det finns störst utbud av program här.

Ska du dock syssla med video, musik, grafik osv så är Mac alternativet.

Jag vet att många som jobbar med dessa saker du nämner ( framförallt grafiker) men måste få fråga varför du väljer att jobba med en mac i dessa fall?

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...