Imma på visiret?

milkoholic

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..inte än
Finns det något bra sätt att undvika imma på visiret?
Om man kör när det är kallt / regnigt så blir det imma på insidan.

:confused:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det finns en spray som brukar säljas till glasögon som fungerar perfekt. Håller iofs inte så många dar men men. Ren Optik heter det i alla fall och enligt etiketten så är det Silverwood Chemicals AB i Halmstad som tillverkar det, 035-107728. Brukar säljas på diverse mässor.
Det brukar tipsas om att man skall använda vanligt diskmedel men personligen tycker jag det funkar skräp...

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Vad har du för hjälm ?

Det finns ofta insatser att montera på insidan av visiret, som håller imman borta.
På Nolan´s hjälmar kallas systemet för Pinlock, på de andra tillverkarnas hjälmar vet jag inte.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Pinlock finns i en version som man klistrar fast på visiret, passar till alla hjälmar. Pinlock är en 110%ig lösning, sprejer och grejjer funkar sämre, mycket sämre!

//jaG

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Filmen du klistrar på visiret heter, är av fabrikat, Fog City och fungerar helt ok.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Mattiaz skrev:
Vad har du för hjälm ?

Det finns ofta insatser att montera på insidan av visiret, som håller imman borta.
På Nolan´s hjälmar kallas systemet för Pinlock, på de andra tillverkarnas hjälmar vet jag inte.
Pinlock är sin egen produkt och finns till de flesta hjälmar. Funkar helt ofelbart, men minskar synfältet lite. Ytterst lite.
RainX antifog är skit och funkar inte.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det finns en lösning som är helt gratis. Öka farten så försvinner imman av sig själv! ;)

Mitt visir immar igen när det är såhär kallt också när jag kör sakta, men då brukar jag bara peta upp visiret ett hack så att det blir en liten glipa i nederkant. Funkar bra det.

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Pinlock måste ju vara en av de bättre uppfinningarna ever! Jag kan inte få imma hur mycket jag än försöker.

Helt klart värt den hundring (150-200:- kanske) eller vad dom nu kostar!

/Lucky9

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
harför mig att det finns nån form av silicon sprey man kan ha på :)

annars kanske man kan göra som i dykmasken spotta o skölj ;)

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
milkoholic skrev:
Finns det något bra sätt att undvika imma på visiret?
Om man kör när det är kallt / regnigt så blir det imma på insidan.

:confused:
det billigaste och smidigaste sättet är att polera in yes på insidan av visiret, tycker jag. nåller ca 3,4 dagar

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Annars kan du köpa en "Fogcity" film och fästa på insidan av visiret...garanterat imfritt sen!
Har själv en sådan och fungerar klanderfritt! Rekommenderas! :tummenupp

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Pinlock är ingen film, det är en plastbit av böjlig plast. pinlock heter produkten...

//jaG

Jag har väl inte påstått annorlunda? Läs vad jag skriver. Jag syftar på en helt annorlunda produkt, en plastfilm man klistrar fast på insidanav visiret, produkten heter Fog City.

Det var väl inte så svårt?

Nolans Pinlock system nyttjar små fluppar för att spänna fast ett innervisir, f ö.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Re: Re: Imma på visiret?

hermes skrev:
det billigaste och smidigaste sättet är att polera in yes på insidan av visiret, tycker jag. nåller ca 3,4 dagar

<====== WORD !!!, det enda som funkar i alla lägen - OBS !! torka ej av med vatten.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
abstruse skrev:
Jag har väl inte påstått annorlunda? Läs vad jag skriver. Jag syftar på en helt annorlunda produkt, en plastfilm man klistrar fast på insidanav visiret, produkten heter Fog City.

Det var väl inte så svårt?

Nolans Pinlock system nyttjar små fluppar för att spänna fast ett innervisir, f ö.

Missuppfattade det du skrev eftersom det va skrivet precis under det jag skrev... no hard fiilings ?

Pinlock finns i klisterversion för visir som inte är förberedda för det med. Nolans system är bra, för man kan ta bort det varma dagar om man nu skulle störas av det.

Zilversurfer skrev:
<====== WORD !!!, det enda som funkar i alla lägen - OBS !! torka ej av med vatten.

Pinlock eller den filmen som abstruse berättade om är bra mycket bättre.

//jaG

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Missuppfattade det du skrev eftersom det va skrivet precis under det jag skrev... no hard fiilings ?

Nemas problemas.

Zeb_Macahan skrev:
Pinlock finns i klisterversion för visir som inte är förberedda för det med. Nolans system är bra, för man kan ta bort det varma dagar om man nu skulle störas av det.

Har inte kört med Nolans pinlock, tycker du det funkar bra?

F ö är det ju bara i början på säsongen som immskydden är av nytta. Under sommaren blir det ju sällan imma, såvida man inte är ute och kör tidigt som tusan på morgonen.

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Jag brukar smeta på tandkrärm. Sen sköljer man bort det i ljummet vatten. Låt det sen lufttorka, använd inte handduk.
Detta brukar hålla sig ganska länge.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
FUnkar helt super, jag kunde inte vara nöjdare, alla andra man kör med öppnar visiret så fort man stannar i en kö, själv flåsar jag bara vidare och håller det stängt.

eftersom det inte stör så har man det monterat och klart när det än behövs!

//jaG

abstruse skrev:
Nemas problemas.

Har inte kört med Nolans pinlock, tycker du det funkar bra?

F ö är det ju bara i början på säsongen som immskydden är av nytta. Under sommaren blir det ju sällan imma, såvida man inte är ute och kör tidigt som tusan på morgonen.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
jag har vaxat mina två visir. ja vet inte om det hjälper men det känns så iaf.... visiren blev lite coolare med, iomed att det var ljusblått vax... :bow

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...