lee skrev:Imma på visiret uppskattas inte. Lite väl kallt att köra med öppet visir så här års. Vad rekommenderar ni för kemikalier?
gixxermf skrev:köp en nolan eller x-lite hjälm med pinlock... det är ett imskydd som du sätter på insidan av visiret... det immar inte äns när du står i rödljus med visiret nere så här års!
v-g skrev:Pinlock är väl inte till nåt specifikt märke utav hjälm utan passar alla.
Sergeant skrev:Har inga som helst problem med imma nu.
Är det väldigt kallt i tokholm?
gixxermf skrev:det är mycket möjligt... men det medföljer nolan och x-lite... färdigt med fästen i visiret och hela skitet
v-g skrev:Hur som helst så kör med strut så slipper ni sådana här problem!
Seriöst:
Imskydd för glasögon. Funkar bra men man måste köra på ofta.
Gnida in visiret med YES (har inte provat själv)
Köpa ett pinlock och borra i på det egna visiret (är inte så dyra)
Köra med visiret lite öppet när det är som värst
Det dummaste man kan göra är att köpa en ny hjälm då imma förekommer på alla modeller.
Jag har faktist väldigt lite problem med imma på min "Tjohej" som är bland det billigaste crap man kan ha. (Gillar dig ändå Hjalmar (=namnet på hjälmen))
lee skrev:Ett par plusgrader på dagen var det. Så kallt är det väl. Kallt om händerna framförallt tycker jag. Funderar på att köra med skidhandskarna. I övrigtär det ju bara att klä på sig mer.
Finns det inga vätskor att pensla på istället för Pinlock visir? Verkar lite omständligt med pinlock, men nu kanske jag är ute och cyklar...
Sergeant skrev:Stackare.
Körde 42 mil på småvägar idag med endast en T-shirt under skinnstället och ventilerade tunna handskar och frös inte en endaste gång.
Men då hade vi säkert 7-10 grader här nere.
lee skrev:Imma på visiret uppskattas inte. Lite väl kallt att köra med öppet visir så här års. Vad rekommenderar ni för kemikalier?
lee skrev:Imskydd för glasögon lär det bli
Inget borrande här inte. Lider av grav TCP!![]()
![]()
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!