Imorrn gäller det

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Ska skriva teorin imorrn. Har böcker som MC Boken och Du&Jag i Trafiken. Har läst hela MC Boken men kunde redan det mesta som stodd i den. Har läst mer än halva Du&Jag boken och kunde en del från förut och lärde mig lite.

1: Ge mig tips på frågor som dyker upp på provet och är svåra, så jag kan ålugga extra på dom!

2: Finns det nåt teori prov på nätet som är likt det riktiga teori provet?

3: Ska skriva i Sollentuna, nån som vet hur man kommer till Vägverket, (Djupdalsvägen 10) från pendelstationen? Nån speciell buss eller nåt?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Det är endel kluriga frågor om parkeringsskyltar! Finns många olika kombinationer...

Annars så ska det väl inte vara några större problem...

Pröva www.korkort.se eller www.korkort.com...

(öhhh... kolla på första bilden med motorcykeln, på kk.se... Övningskör dom med en Honda NR1:a :skrämd Dyrt att vurpa med den!! Tur att det bara var ett dataprogram... :rolleyes: )

Lycka till! :tummenupp

Last edited:

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Conrad skrev:
Det är endel kluriga frågor om parkeringsskyltar! Finns många olika kombinationer...

Annars så ska det väl inte vara några större problem...

Pröva www.korkort.se eller www.korkort.com...

(öhhh... kolla på första bilden med motorcykeln, på kk.se... Övningskör dom med en Honda NR1:a :skrämd Dyrt att vurpa med den!! Tur att det bara var ett dataprogram... :rolleyes: )

Lycka till! :tummenupp

www.korkort.com har jag gjort flera gånger och alltid fått minst 90% rätt på frågorna så det är ju bra.
Du vet inte fler sidor?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Darre skrev:
Ska skriva teorin imorrn. Har böcker som MC Boken och Du&Jag i Trafiken. Har läst hela MC Boken men kunde redan det mesta som stodd i den. Har läst mer än halva Du&Jag boken och kunde en del från förut och lärde mig lite.

1: Ge mig tips på frågor som dyker upp på provet och är svåra, så jag kan ålugga extra på dom!

2: Finns det nåt teori prov på nätet som är likt det riktiga teori provet?

3: Ska skriva i Sollentuna, nån som vet hur man kommer till Vägverket, (Djupdalsvägen 10) från pendelstationen? Nån speciell buss eller nåt?

kolla tex över lite miljöfrågor, och som sagt tidigre parkeringzon och sånt

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Det viktiga är att man inte blir för nervös, och att man kan alla parkeringsfrågorna. Fick själv ca 7-8st fick rätt på en eller något av dem.. (52p)
Men Lycka till :tummenupp

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Funderar på att köpa programmet för mc-kort på kortkort.se. Någon som har det? Är det något att ha?

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Mr.Dna skrev:
Det viktiga är att man inte blir för nervös, och att man kan alla parkeringsfrågorna. Fick själv ca 7-8st fick rätt på en eller något av dem.. (52p)
Men Lycka till :tummenupp
jag fick en massa frågor om "parkeringzoner" och när högerregeln gäller och inte gäller. fick 55p :) .... klarade de men som man säger "nära skjuter ingen hare".... bättre att vara på de säkra än de osäkra, dvs plugga som faan men behål nerverna i kontroll annars så går allt åt pipan. mitt kort gick på (allt från inskrivning till prov)exakt 6550kr. kan bli billigare om man kör upp privat..

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
ja det är skitmånga frågor om parkering... och en grej du borde va säker på..
var går gränsen mellan rattfylla och grov rattfylla..
plugga på datumzoner också

det är bara att va lugn och svara att man ska ta hänsyn hela tiden och att måttlig stress förhhöjer körförmågan så får man 55p och klarar sig :p

Lycka till!

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Hur många som dör i trafiken fick jag frågor på både när jag tog mc-kort och traktor kort.. Hade fel båda gångerna :huvet :D

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Darre skrev:
Handla impulsivt, vad betyder det?

Att man handlar först och tänker sen.

Om du går till affären för att handla mjölk, sen kommer du till kassan och ser att det finns godis där som du inte skulle ha från början, och om du köper godis utan att du skulle det så handlar du impulsivt.

Dålig metafor jag vet men ändå. :)

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Tycker de nya proven är för lätta! Klarar man inte provet ska man fan inte ha hojkort!

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
kajlyl skrev:
vill inte låta negativ... men du komer torska! :(

du vet väl hur man är när man är implusiv! ..tänk logiskt

Nu vet jag det, tack vare hagster :kär .
OM jag kommer klara det? Kanske..betyder inte att jag är helt dum i huvet bara för att jag inte visste vad impulsivt betyder. Jag är 80% säker på att jag kommer klara det.

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Pirro skrev:
Tycker de nya proven är för lätta! Klarar man inte provet ska man fan inte ha hojkort!

Nivån för godkänd är alldeles för låg ialla fall, när vi gör proven i skolan så ligger godkänt på 63 av 70 och det tycker jag är lagom.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Forkman skrev:
Nivån för godkänd är alldeles för låg ialla fall, när vi gör proven i skolan så ligger godkänt på 63 av 70 och det tycker jag är lagom.
sant!
på vägverket är det väl 52av 65(70) för godkänt! löjligt!! tänk bara vilka viktiga frågor man kan svara fel på och ändå släppas ut!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...