Imorrn! (KTM 660 -06)

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Tja! vet att det blivit många trådar ang det här men men =)
Imorrn bär det iaf av nedåt landet för att titta på en KTM 660 -06.
Det jag undrar över lite är försäkringen, är 22år a-körkort tagit iår.

Har ringt dessa bolag:
#Salus ansvar
#Trygghansa
#Länsförsäkringar.
#Folksam
#IF
#Bilsport och mc (har inte ringt men vet att det blir dyrt)
#Dina försäkringar mälardalen.

Har jag glömt något bolag??

Det jag undrar över lite också är om man ska ta en åretrunt försäkring eller inte, ni får gärna komma med lite synpunkter om man ska ha det eller inte.

Samt är det några speciella fel på dessa modeller som man bör tänka på?
eller allmänt man bör titta på?
/MVH
Patrik

Last edited:

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Jag har en året runt försäkring. Men du får väl helt enkelt fundera på vad du vill betala.
Jag åker inte på vintern men jag tycker det ät bökigt med av och på ställning. Så jag betalade några hundra extra.
Men det är väl bara att jämföra!

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
ktm 640 bling bling edition
22år, då ska försäkringsbolag mjölka dig, så är det bara!

Provkör, känns der rätt så köp! Lc4 motorer är slitstarka bara man tar hand om de, men så är det med alla motorer! Kolla så att serviceboken är välfyld! Granska hojen noga och låt hjärtat bestämma =)

Lycka till!

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Den har gått 400mil fått ventiljustering och bytt olja ett par gånger ( vet inte hur många)

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Inte allt för många troligen...Den första ventilkollen är väl efter typ 100 mil, sen ska det ju vara längre intervaller än på dom äldre vilket är rätt många mil!

Vad skulle annledningen vara till att han/hon kollat ventilerna 24/7 för, ställ dig den frågan, kanske är nått skit med den! Lycka till, BTW, välkommen in till en välrd med ventilkollar och oljebyten:)

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Hehe tnx =) asså jag mena att det är gjort en (ett) ventilkontroll och ca 3-4 oljebyten.
=)

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Finns det några enkla tips på hur ajg kollar att den inte är ramsned? samt hur ska den låta i motorn?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Finns det några enkla tips på hur ajg kollar att den inte är ramsned? samt hur ska den låta i motorn?

Nja motorn rasslar friskt men det ska inte vara nåt metall mot metall ljud eller hur man ska förklara. Ang ramen så kan du om du vill lägga en bräda på backen och rulla upp båda hjulen och se om hjulen spårar!

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Jo funderade faktiskt på att köra den tekniken, men om man provkör den kan man märka det då också ? antar att spårning med planka är bäst

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
En fråga bara, när jag läser dina inlägg här funderar jag på vad för slags vrak du ska titta på? En KTM som gått 400 mil och har lite mer än ett år på nacken, och det du tänker på är om den är ramsne?

Det du bör oroa dig för är fifflade mätare samt om motorn är bra, lär ju inte hänt så mycket på 400 mil!

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Hehe vill ju alltid vara säker bara =) förhoppningsvis är det inget vrak. ska åka nu! återkommer senare ikväll/inatt om hur det gick och kanske bilder! (dock då i ny tråd)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Kul med ny hoj men du behöver inte göra en till tråd bara därför va? Posta i den här?

/Privatpolisen :)

Hehe vill ju alltid vara säker bara =) förhoppningsvis är det inget vrak. ska åka nu! återkommer senare ikväll/inatt om hur det gick och kanske bilder! (dock då i ny tråd)

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
"#Bilsport och mc (har inte ringt men vet att det blir dyrt)"

Då borde du nog ringa dit ändå faktiskt. När jag ringde runt och kollade var just Bilsport och MC absolut billigast, med god marginal till och med.

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Så nu sitter jag på jobbet igen =) kom hem kl 3 inatt med hojen i skåpet på sprinterbussen. Ställer klockan på 6 och går upp för att dra till jobbet... trött... men värt det va det =) dem går som ett skållat troll =) dock så är den avställd så idag ska jag leta försäkring och sen blir det påställning och ut och köra ikväll... känns som dagen blir låång =/

Last edited:

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Grattis ! Kör nu med hjärnan, yngling :tungan :tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras