Ok, till det meste!!
Men, du kan få olika typer av problem, sen..
Jag köpte en NY BMW i Danmark och fick den reelt billigare - och alla sa att det var Ok med att importera en ny hoj - garantiér var ju worldwide, försäkringer Ok etc..
Fakta:
1. Jag fick inte COC-Intyg med - Det tog 3½ månad att få hojen besigtiget - och kostade mig typ 8.000 xtra - med konsult hjälp etc. (vi sku nästen ha hojen till Tyskaland for att få documents..)
Ok, jag missede att få åka på den först säson jag hade den!
2. När den började läcka olja och kopplingen sålunde ochså pajade - hade jag värdens besvär och stryll for att få BMW Sverige att acceptere dette som garanti (det var 1´sta året..)
3. Jag ville byta hojen till en annan i våras. BMW handlerne runt Stockholm vill ge mig ungefair 30.000 mindra än priserne på dom svensk-sålde. Det är bra sånt - acceptera!
4. BMW Solna har fått 75.000 kr.i omsättning från mig på 2 år. ALLA service, skinnställ, hjälm, försäkringsskade efter crash, etc.. Min motor pajade medio September på Rörken. Maskinskade är inkluderat i BMW försäkringen från IF.
Jag får plötsligt ingen täckning för att jag har en importhoj.
5. Min skada är Generatorn - en sån koster 5.000 kr och den sitter lite gömt - det koster 6.000 kr i jobb att byta den. BMW servade min hoj senast d. 20/8 - den 14/9 gick den paj. Idag 8/11 ku dom tala om för mig att:
Definitivt ingen Goodwill från BMW Importören eller Service Centret - men, medio Januar kan dom jobba med cycklen och ge ett kostnadsforslag - om jag betaler for kostnadsforslaget!
6. Du kommer sist i service köen med en hoj du har importeret. Just nu har flax - det är inte sommer - men tänk om jag nu hade missat en säsong till!
Handlar man "motor" - skal man innan köpet säkra sg att man har en "Lokal Melle-Muk" som ställar up på Service & Rep.. (Min gamla Kawa är det inga av MC Service´na i Stockholm som vill fixa..)
Lycka till - vill du ha flere råd - ta gärna kontakt..