Import av mc från UK

peul75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2009
Ort
Anderstorp
Hoj
Speed triple -06
Hej!
Hittar inget bra forum att skriva detta på. Så jag väljer att starta en ny. Hat varit och kikat på en hoj som är importerade från UK. Problemet med denna är att trippmätaren visar miles istället för km. Detta skulle väl fungera för mig. Men jag undrar ju hur ni andra resonera kring detta. Hojen är ca 10-15' billigare. Har kollat vad det kostar att byta mätare ca 6000Kr så en del av förtjänsten försvinner. Sedan undrar man ju vad som händer med andra hands värdet. Vad säger ni? Hur hade ni gjort?
//peul75:yoparty
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
instrumentpanelen måste visa kmh för besiktningen, annars får du inte regga in den.

strålkastarbilden måste vara för högertrafik också.

i övrigt är det inga problem om hojen är i hyffsat originalskick, hojarna därborta är inte sämre/bättre än här, köper du en sproilans ny hoj går du ju miste om handlarens garantier men fabriksgaranti gäller världen över (även om märkesverkstaden säkerligen vill tjafsa ändå), köper du en 3-4år gammal hoj gäller ju inga garantier längre ändå.

folk brukar generellt sett vara rädda för importerade fordon så andrahandsvärdet är litet lägre.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top