import av modell som inte finns i sverige

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
kan det bli problem att importera en hoj som inte finns i sverige? eller gör det dessamma? den jag tänker på är en cagiva raptor 650. så vitt jag vet så finns inte cagiva i sverige.

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
-dB_mike skrev:
kan det bli problem att importera en hoj som inte finns i sverige? eller gör det dessamma? den jag tänker på är en cagiva raptor 650. så vitt jag vet så finns inte cagiva i sverige.

Måste ha CoC-dokumentet (heltypsgodkännande), annars e're ett helv*te.
Finns visserligen (funnits?) firmor som sidimporterar dessa.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Jag har importerat en Sachs ZZ som vad jag vet inte har tagits in i Sverige.
Hade lite prob eftersom jag hade fått ett papper dem aldrig hade sett med hojen. Men efter lite huvud kliande så godkände dem det, som tur var. Och ytterligare en här på forumet har tagit hem en likadan. Så ska nog inte vara några problem om du har alla de papper som behövs :tummenupp

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
-dB_mike skrev:

Det fanns en på Beviks i Linköping nyligen så det finns hojjar i Sverige, tolkar det som att det är fullt möjligt mao. :tummenupp

sandstream

Guest
Så länge de finns i ett EU-land och har ett heltypsgodkännande ska det inte vara några problem.

gsx750f_johan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsx750f
När det gäller bilar så är de heltypsgodkännande efter 1995 när det gäller motorcyklar vet jag inte men det borde ju inte vara några problem så länge den är registrerad i något annat EU-land och är äldre än 6 månade + 600 mil.

HanneZ

Guest
Har inte själv importerat den men min hoj är det enda exemplaret i hela sverige och den importerades 98 och de va inga problem!

Mvh. Hannes

TTR

9 Juli
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
ktm 640
tänk även på att man ska kunna få tag på reservdelar/tillbehör också.. kan känns surt att vänta på reservdelar en hel sommar

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
TTR skrev:
tänk även på att man ska kunna få tag på reservdelar/tillbehör också.. kan känns surt att vänta på reservdelar en hel sommar

ja, det är ju sant, men har hört att det inte är helt hopplöst att få tag i delar

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
-dB_mike skrev:
ja, det är ju sant, men har hört att det inte är helt hopplöst att få tag i delar

Polarens Cagiva Gran Canyon 900 tog ett halvår att få prylar till efter en "lättare" krock med lite plast + glasskador (lykta m.m).

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
pjohan skrev:
Polarens Cagiva Gran Canyon 900 tog ett halvår att få prylar till efter en "lättare" krock med lite plast + glasskador (lykta m.m).

var handlade han dom? och vad var anledningen till att det tog så lång tid, fick han reda på det?

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
-dB_mike skrev:
var handlade han dom? och vad var anledningen till att det tog så lång tid, fick han reda på det?

Antagligen inköpt på den tiden när Cagiva hade representant i Sverige (Canyon 900 har ju en Ducati-motor).

Finns importörer både i Norge, Danmark och Finland att sedan Italienare i största allmänhet är svåra med reservdelar vet ju alla som ägt en.
Vi är ju dessutom med i EU av en anledning, skicka kåpor från tyskland (ex.) funkar lika bra som att skicka från en liten skitfirma i svedala.

Loka

Hojsnackare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Finns inte hojen i Sverige, blir det tal om en helt ny hoj, då kommer det att kosta en slant eftersom den skall in i systemet! Det skall en annan hoj som finns också förvisso, men inte på samma vis! Jag importerade en hoj för några år sen och allt som allt kostade det nästan 2000:-, finns inte hojen i sverige innan slutar det på ungefär 5000:- till, tror jag! Det kan vara värt dom pengarna.

Lycka till

:tuttar Loka

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...