Import Tyskland?

Fire Power

Screw u hippie!
Gick med
20 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati monster S4R
Hej, tänkte köpa mig en lite nyare r1 -04 eller 05-. Jag kollade på sidan mobile.de och såg då att de här skilljer sig med nästan 40k i motsatts till svenska priser och inget i annonserna visade att det skulle vara ngt fel på hojen. E det så mycket billigare att köpa hojen i tyskland? Ngn som har importerat o vet om det e mycket klabb med inregistrering o dylikt? Hur mycket extra i pengar ska man räkna med? ngt man ska tänka på vid att importera typ fel på hojen o dylik? tack på förhand. MVH johannes
 

-ah

Lasciate ogni speranza voi ch'entrate
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Limhamn
Hoj
Moto Guzzi 750 '03
6 mdr, 600 mil, ej ombyggd, ca 5000:- extra. Läs allt om import på SMCs hemsida
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Fire Power skrev:
Hej, tänkte köpa mig en lite nyare r1 -04 eller 05-. Jag kollade på sidan mobile.de och såg då att de här skilljer sig med nästan 40k i motsatts till svenska priser och inget i annonserna visade att det skulle vara ngt fel på hojen. E det så mycket billigare att köpa hojen i tyskland? Ngn som har importerat o vet om det e mycket klabb med inregistrering o dylikt? Hur mycket extra i pengar ska man räkna med? ngt man ska tänka på vid att importera typ fel på hojen o dylik? tack på förhand. MVH johannes
ja det kan ju löna sig.. eller gör det.. alla hojar är i stort sätt billigare... det du bör tänka på är att den ha varit inreggan i mer än 6 månader (inte helt 100 på att det är 6 månader) i tysklan och gått mer än 600mil.. annars anses den som ny och då måste du skatta på den här i sverige... sen så kommer jag inte exakt ihåg vad det kostade att regga in.. men har för mig 1500:- å sen så ska du tänka på kostnaderna för att hemta den.. om du själv gör det.. eventulla kostnader för att hyra bil/släp bensin, båt, mat mm.. viktigt att du får med dig alla papper.. och att försäkringen inte gäller när du importerar.. tex. har nya Suzuki 5 års garanti från fabrik som innefattar.. bla bla bla.. det har du inte... men du får ett års garanti ifrån handlaren om du köper av en.. det har de lag på.. men den kan man förhandla bort och på så sätt få hojen yttligare ca 2-3000:- billigare.... se så finns det hojar som inte är lönt att importera.. man ska ha i bakhuvet me.. att du kanske få sälja den lite billigare när du ska bli av med den.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top