import

Onizuka

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 750ss -01
http://www.ebay.it/
http://www.subito.it/

Sen har du inte speciellt långt till http://www.twinmoto.com/ . Han har bra kontakter i Italien + att han kan ta hem din hoj tillsammans med andra (gjorde så med min förra hoj). Blir lite dyrt om du bara ska åka ner o hämta en själv.

Jo jag tänkte oxå att blir dyrt å hämta den själv.. Men det é ju bra om han kan fixa det..
Förresten, kan man be dem regga den som 25kw? Vill ha den som en 25:a på pappret om det é möjligt..
 

mikke02

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Södra Småland
Hoj
Yamaha FJR 1300
Jo jag tänkte oxå att blir dyrt å hämta den själv.. Men det é ju bra om han kan fixa det..
Förresten, kan man be dem regga den som 25kw? Vill ha den som en 25:a på pappret om det é möjligt..

Han tar hem hojen till sverige. Registreringen får du själv ombesörja, vilket du lätt fixar. Regbesiktningen blir med effekten som står på det utländska regbeviset.
25kw reglerna kan jag inte:va .
 

stolle

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
YBR 125
Vad kostar det om jag importerar en helt ny MC från England?
Besiktningskostand? Tullen? och importen från England? Ungefär? nån som vet? är det når mer att man msåte tilllägga? mvh/ Christoffer :)
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
England är väl lite lurigt... Måste man inte byta hastighetsmätare o fixa till ljusbilden på dom hojarna också???
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad kostar det om jag importerar en helt ny MC från England?
Besiktningskostand? Tullen? och importen från England? Ungefär? nån som vet? är det når mer att man msåte tilllägga? mvh/ Christoffer :)

England är en del av EU och tullunionen = ingen tull. Däremot måste du betala moms 25% om hojen är ny (dvs rullat mindre än 600 mil alt varit i trafik mindre är 6 mån).

Största kostnaden är transporten hit. Regkostnad i Sverige går loss på ca 2000 kr. Du måste också byta hela eller delar av främre strålkastaren för högertrafik. Hastighetsmätaren måste ha en km/h-skala (brukar finnas på digitala mätare).
 

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Skövde/GBG
Hoj
x
har en polare som har importerat hit bilar från england å han sa att han kan få hojar transporterade hit till sverige billigt genom sin kontakt,runt 1500-2000 kr kan kolla upp det så kan dom som e intresserade pm:a

hoppas han inte bara sa nått nu .
återkommer med mer info om detta!
 

stolle

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
YBR 125
Tack så mkt för era svar har hjälpt mig mkt.
Priset på hojen är £2499 (Pund) = Svenska kronor = 34486 (Kr)
Transport enligt företaget kostar £300 (Pund) = 4140 (Kr)
Totalsumma: blir 38626 Kr med transport.
Sedan tillkommer alla extra grejer och kostnader...
+25 moms%+Nytt Reg 2000kr+Byta strålkastare summa?+och kanske hastighetsmätare summa? Vad kmr det kosta mig ungefär då?
 
Last edited:

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Lund, Skåne
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
25 moms+Nytt Reg 2000+Byta strålkastare summa?+och kanske hastighetsmätare summa?

Vet inte riktigt vad du menar med "25 moms"?!?!
Du betalar ingen moms eller tull när du handlar från EU-länder (förutsatt att det är betalt i ursprungslandet, samt att fordonet är mer än 6 månader gammalt och gått mer än 600 mil).

Resten bör skall du nog kontakta flera mc-handlare för att få en prisuppgift på. Kan nog skilja en del i pris....
 
Last edited:

stolle

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
YBR 125
Vet inte riktigt vad du menar med "25 moms"?!?!
Du betalar ingen moms eller tull när du handlar från EU-länder (förutsatt att det är betalt i ursprungslandet, samt att fordonet är mer än 6 månader gammalt och gått mer än 600 mil).

Resten bör skall du nog kontakta flera mc-handlare för att få en prisuppgift på. Kan nog skilja en del i pris....

Mena 25% moms

Vet inte riktigt vad du menar med "25 moms"?!?!
Du betalar ingen moms eller tull när du handlar från EU-länder (förutsatt att det är betalt i ursprungslandet, samt att fordonet är mer än 6 månader gammalt och gått mer än 600 mil).

Resten bör skall du nog kontakta flera mc-handlare för att få en prisuppgift på. Kan nog skilja en del i pris....

Den är helt ny MC..
 
Last edited:

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Lund, Skåne
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Den är helt ny MC..

Aj fan:tummenupp. Då blir det till att momsa.
Tjänar du så mycket på att köpa den i England eller är det "bara" en ovanlig mc?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
é det nån som kan en sida man kan importera från Italien?

Ta hem en v due åt mig med när du ändå åker...

Kollade lite på subito, rs 250 ligger bra till i pris där nere, hur många kolvar måste man byta innan man har kört hem den?
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Efter att ha kollat lite på italienska blocket så blir man nästan lite sugen på att kolla lite hoj därifrån.

Något särskilt att tänka på vid import från Italien? Någon som gjort det?
Skiljer effekten något på hojarna därifrån jämför med våra hojar?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
:bump

är det någon som vet något om hur man får tag i exportskyltar i Italien så man kan köra hem vid köp av hoj? (verkar lite krångligt och otydligt enligt google)

annars kanske någon hygglig Ducce-nisse kan fråga i Ducceforumet som bara är till för medlemmar....
 
Last edited:

mikke02

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Södra Småland
Hoj
Yamaha FJR 1300
:bump

är det någon som vet något om hur man får tag i exportskyltar i Italien så man kan köra hem vid köp av hoj? (verkar lite krångligt och otydligt enligt google)

annars kanske någon hygglig Ducce-nisse kan fråga i Ducceforumet som bara är till för medlemmar....

Ser inte bra ut:gnissla
"En annan nackdel är att du normalt tvingas anlita biltransport eftersom du inte kan exportregistrera bilen i Italien."
Källa:
http://www.teknikensvarld.se/import/#svar2

Sen är väl frågan om det blir så mycket förtjänst om man bara hämtar en hoj. Min förra hoj importerades från Italien på släp med ett antal andra hojar. , Soppa, Motorvägsavgifter, hotell äter upp förtjänsten snabbt:huvet
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top