divez
Letar färdig banhoj!
Importerad gixxer 750 -98 var har hästarna tagit vägen?! uppdaterad
Hmm lycklig ägare av en fin 750 från 98, undrar dock hur många hästar en -98a igentligen har..
i mina papper från vägverket så står det att den har 72 kw ~ 98 hk
men ska inte en 98 ha runt 99 kw alltså 135 hk?!
det är vad jag sett och trott iallafall..
den går som ett skott men det blir inte några fina powerwheelies på de låga växlarna... vilket jag oxå har förstått att man med lätthet ska få..
någon som har koll på hur detta ligger till eller ska jag åka in på en dyno?
har det ngt att göra med att den är importerad?
------------------------------------------------------------
har nu klippt sladden och gav mig ut på en liten provtur..
det känns nu som den blev mycket lättare där fram vid full mutter!
tycker iofs att hela karakteristiken ändrades även vid mellanregistret, även ljudet blev påtagligare
ska sätta in en liten microswitch under så jag utvärdera hur mycket av detta som är psykisk trimm. tack för hjälpen!
------------------------------------------------------------
en del psykiskt var det. :kocko
hmm.. blev fundersam och skruvade bort luftburken och tog mig en titt.. strypbrickorna sitter kvar på hojjen vilket iofs inte är helt dåligt. hojjen har aldrig gått på full potential men ska skruva av dom och fräsa sig lite och sen får man se hur det slutar.
inget större ingrepp men det resulterar ju i den billigaste effektökningen/krona jag varit med om. inte helt fel att ha en kompis som jobbar på finmekanisk verkstad
har varit uppe i 260 enligt mätare med konfigurationen i dagsläget men hur mycket roligare blir det inte på vägen dit med 35 hk till!!
undrar dock hur många andra som bara klippt sin kabel och trott att de fått alla de 35 extra hästarna som fortfarande har kvar restriktionen i insuget...
antar då att denna restriktion finns i alla 750 med 72 kw. vore konstigt annars.....
Hmm lycklig ägare av en fin 750 från 98, undrar dock hur många hästar en -98a igentligen har..
i mina papper från vägverket så står det att den har 72 kw ~ 98 hk
men ska inte en 98 ha runt 99 kw alltså 135 hk?!
det är vad jag sett och trott iallafall..
den går som ett skott men det blir inte några fina powerwheelies på de låga växlarna... vilket jag oxå har förstått att man med lätthet ska få..
någon som har koll på hur detta ligger till eller ska jag åka in på en dyno?
har det ngt att göra med att den är importerad?
------------------------------------------------------------
har nu klippt sladden och gav mig ut på en liten provtur..
det känns nu som den blev mycket lättare där fram vid full mutter!
tycker iofs att hela karakteristiken ändrades även vid mellanregistret, även ljudet blev påtagligare
ska sätta in en liten microswitch under så jag utvärdera hur mycket av detta som är psykisk trimm. tack för hjälpen!
------------------------------------------------------------
en del psykiskt var det. :kocko
hmm.. blev fundersam och skruvade bort luftburken och tog mig en titt.. strypbrickorna sitter kvar på hojjen vilket iofs inte är helt dåligt. hojjen har aldrig gått på full potential men ska skruva av dom och fräsa sig lite och sen får man se hur det slutar.
inget större ingrepp men det resulterar ju i den billigaste effektökningen/krona jag varit med om. inte helt fel att ha en kompis som jobbar på finmekanisk verkstad
har varit uppe i 260 enligt mätare med konfigurationen i dagsläget men hur mycket roligare blir det inte på vägen dit med 35 hk till!!
undrar dock hur många andra som bara klippt sin kabel och trott att de fått alla de 35 extra hästarna som fortfarande har kvar restriktionen i insuget...
antar då att denna restriktion finns i alla 750 med 72 kw. vore konstigt annars.....
Last edited: