Importerade hojar = Extra strypta?

simon_svensson

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
cbr
Tjena!

Jag har till 99% bestämt mig för att importera en hoj från tyskland. Just nu står det mellan en husqvarna sm125s eller en aprilia mx125.
Nu till frågan, jag har sett i annonserna på bl.a mobile.de att det står att hojarna endast går i 80km/h. Så jag undrar vad det är för extra strypning som dessa hojarna har, och hur man enklast kan göra för att ta bort denna strypningen. Om det absolut är nödvändigt att lämna in hojen på någon mc-firma för att få den avstrypt, vad kan detta då kosta?

Tacksamm för alla svar!

Mvh Simon

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Vad jag har förstått brukar dom 80 km/h hojarna oftast ha en vartalsregultor inkopplad som strypning.. Utöver dom "vanliga" (tex, i kröken osv) strypningarna .. Hoppas du fattar..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
simon_svensson skrev:
2683783 Tjena!

Jag har till 99% bestämt mig för att importera en hoj från tyskland. Just nu står det mellan en husqvarna sm125s eller en aprilia mx125.
Nu till frågan, jag har sett i annonserna på bl.a mobile.de att det står att hojarna endast går i 80km/h. Så jag undrar vad det är för extra strypning som dessa hojarna har, och hur man enklast kan göra för att ta bort denna strypningen. Om det absolut är nödvändigt att lämna in hojen på någon mc-firma för att få den avstrypt, vad kan detta då kosta?

Tacksamm för alla svar!

Mvh Simon
Ibland räcker det med att kolla lite här och lite där så hittar du strypningarna.

Ibland (ofta?) får man köpa ny cdi för att få FP.

simon_svensson

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
cbr
Okej, då förstår jag:tummenupp

Kom gärna med fler svar om det är någon annan som har något att tillägga, eller vet något annat

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
jag köpte en nsr från en norrlänning som hadde importerat nsr:en från tyskland. men det ser ut som han bara klippt av nån kabel till cdi boxen.... vet ej om detta gör att den går i 120 men :( ..... men titta påp det....

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...