klimtachakka
Medlem
Råkade lite halvt impulsköpa en gammal TZR 125. Brorsan behöver nåt att övningsköra med till hösten och det var lite snålt med tvåtaktare i garaget.
Det mesta verkar vara i ordning på den (förutom det hemmahaxade luftfiltret som syns). YPVS servot verkar tom vara helt fungerande
Dock har vi stött på ett problem, lagersätet i bakhjulet på drevsidan är 1-2mm större än lagert. Jag gissar på att ett lager har skurit och roterat i fälgen och svarvat upp den.
Då detta kommer bli ett budget bygge utan dess like så undrar jag vad den billigaste lösningen kan vara för att få rätt på detta?
* köpa en begagnad fälg?
* Svarva upp sätet och sätta i ett större lager? eller hylsa med samma lager?
* klippa till lite ölburkar varvat med kemisk metall och bygga upp sätet med?
Har även en annan fråga, ska de va så lite motstånd i kicken så man lätt kan dra igång den med handen? Har en DTR125 i garaget med som även den går att starta med handen och den känns så pigg som den ska va...
Nedan följer lite bilder på pärlan för gått mått.
Det mesta verkar vara i ordning på den (förutom det hemmahaxade luftfiltret som syns). YPVS servot verkar tom vara helt fungerande
Dock har vi stött på ett problem, lagersätet i bakhjulet på drevsidan är 1-2mm större än lagert. Jag gissar på att ett lager har skurit och roterat i fälgen och svarvat upp den.
Då detta kommer bli ett budget bygge utan dess like så undrar jag vad den billigaste lösningen kan vara för att få rätt på detta?
* köpa en begagnad fälg?
* Svarva upp sätet och sätta i ett större lager? eller hylsa med samma lager?
* klippa till lite ölburkar varvat med kemisk metall och bygga upp sätet med?
Har även en annan fråga, ska de va så lite motstånd i kicken så man lätt kan dra igång den med handen? Har en DTR125 i garaget med som även den går att starta med handen och den känns så pigg som den ska va...
Nedan följer lite bilder på pärlan för gått mått.