Imse Vimse Spindel..........

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Var nere i tvättstugan nyss och hämtade lite tvätt och när tjejen skruvade på vattenkranen så damp denna ner i handfatet, ifrån taket. :skrämd

Bifogat

• 8.jpg
    8.jpg
    41.9 KB · Visningar: 826

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Modig kisse man har....

Bifogat

• 6.jpg
    6.jpg
    20.9 KB · Visningar: 1,445

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Var tvungen att hålla honom borta från den åtta-benade saken, vet ju inte vad den kan ta sig till :skrämd

Bifogat

• 7.jpg
    7.jpg
    24.3 KB · Visningar: 591

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
och sista.... stora fötter :rolleyes:

Bland den största spindel jag sett i det vilda här i sverige :eek:

Bifogat

• 4.jpg
    4.jpg
    21 KB · Visningar: 810

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
hehehehe...vad har ni matat den där med...gödningsmedel eller anabola?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Spindlar är äckliga och dom kan man :smasha

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Spindlar ska man vara rädd om. Jag har nån i min lägenhet i stan. Den håller rent från annat som man inte vill ha. Som en katt håller råttorna bort ungefär. Miljömupparna skulle vara stolta över mig om de viste. :cool: :D

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Dee_cati skrev:
Var nere i tvättstugan nyss och hämtade lite tvätt och när tjejen skruvade på vattenkranen så damp denna ner i handfatet, ifrån taket. :skrämd

Ser ut att vara en sådan här:
Kärrspindel

"Här hemma är det ingen risk att man dör om man blir biten. Jo, också svenska spindlar kan bitas, men inte så hårt att det går hål på människans hud. Kärrspindeln, vår största spindel, ska man däremot inte försöka kela med. Deras bett kan göra riktigt ont. "

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vette fan om det verkligen är en kärrspindel, har sett många kärrspindlar förut men denna hade inte samma teckning som dem. Kan vara en hona av annan sort, dessutom så bor inte kärrspindlar i handfaten :fakta

Jag blev spindelbiten för två veckor sedan, fick ju skylla mig själv iofs :rolleyes: men det var en liten rackare som bet mig och det var inte värre än ett myggbett knappt! Så nog kan de bitas allt och jag vill INTE testa bli biten av den i tvättstugan :skrämd Dock så var det nära att jag tänkte få upp den på min hand för att få en bra bild men sen tänkte jag om :D

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
I maj hittades även den stora kärrspindeln (Dolomedes fimbriatus) vid Skillrabäcken, uppströms om reningsverket i Stigtomta . Den är en av våra största spindelarter (honan kan bli 20 mm) och förekommer vid stränder av sjöar och vattendrag. Arten rör sig lätt över vattenytan och kan även dyka ner i vattnet för att fånga bytesdjur.

haha där är jag uppväxt :) superfint samhälle med ca 2000 inv
även känd för "utekissardagen" :skrämd :skrämd :skrämd

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Det såg ut som en källarspindel, och om det var det skall man inte leka med den, den bits som f.. :skrämd :4skrika .
Jag har inte själv blivit biten men en polare som hade hela sin matkällare full av dom fick känna på. Tydligen värre än att bli stucken av en jordgeting.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Liwa1 skrev:

Mina spindelbesökare får en sista åktur rakt ner i min dammsugare.. :rodnar
Spelar ingen roll vad klockan är på dygnet, dammsugaren får jobba ändå.. (Skiter i vad grannarna tror) :notme

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Liwa1 skrev:

Fyy skäms på dig. Inte kan man väl :smasha nåt bara för att man tycker dom e äckliga. Jag släpper alltid ut mina våldsgäster i naturen med livet i behåll...

Liwa1 :whip

/Zana

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
wheelieman skrev:
Det såg ut som en källarspindel, och om det var det skall man inte leka med den, den bits som f.. :skrämd :4skrika .
Jag har inte själv blivit biten men en polare som hade hela sin matkällare full av dom fick känna på. Tydligen värre än att bli stucken av en jordgeting.

Attans, jag som brukar ta dom "små" illbattingarna med händerna. Iofs är jag alltid mycket försiktig med små och ömtåliga djur!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Spindlar är rätt sköna tycker jag. Suverän jaktteknik det där att kapsla in sina byten och spruta in enzymer som bildar en liten fin cocktail.

Håller med om det där att de "röjer upp" också. När jag städade i trappuppgångar för ett antal år sen så brukade jag alltid låta spindlarna vara... där det fanns spindlar var det helt fritt från alla döda flugor och annat skit i fönsterkarmarna och på golven.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...