Inbrott

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Jaha, och så har man varit med om det också! Åkte till jobbet i söndags kväll, en kompis ringer på måndag eftermiddagen och säger att det varit inbrott i lägenheten! TFT-skärm, DVD spelare, 70 DVD filmer, digitalkamera, smycken, klocka och fjärrkontrollerna till hemmabio och video/tv ( :kocko ). Och bäst av allt: Pengarna som jag växlat till EURO för att hämta ny båge i tyskland på fredag! :mad: Tror aldrig jag varit så jävla arg som när jag upptäckte det! Har i alla fall lyckats skrapa fram nya kulor, men har nog fan inte råd att behålla den sen! Får väl bli att sälja skiten direkt... :( Nån som vet hur mycket fbolagen ersätter kontanter hemma? Det står 5000:- i avtalet, men nån sa nåt om att om man bara hade dem hemma "tillfälligt" så kan de ersätta allt... :Bugar hoppas hoppas! Om nån blir erbjuden en DVD spelare som läser DIVX och kommer med 70 filmer, köp den och säg till mig vem som sålde så ska jag ringa honom! :kulspruta Usch vad sur jag e!

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
ja vad säger man.. :4skrika har haft inbrott i bilen några gg och det är inte kul.. en massa onödigt jobb...

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
jävligt surt.. vet inte hur mycke f-bolaget betalar ut. Det är väl olika hemförsäkringar, en vanlig som man tar täcker väl inte mer än typ
50.000:- och det kommer man upp i rätt snabbt om man börjar räkna.

En bra grej är ju att gå runt me en videokamera o filma i hemmet,
den kan va bra att visa upp sen för att visa vad vad man hade. Det
är ju inte säkert att man saknar allt som försvunnit heller...

Hade själv inbrott i min servicebil förra helgen... Blev av med borrmaskiner
och en massa andra elverktyg för typ 15.000:-

fy fan.....

Slaktaren

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Fy fan!!!!! Sånt suger fett :mad:

Den fan ska slaktas om du hittar han/henne.

(säker på att det inte är någon du känner eftersom du precis tagit ut pengar)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
luka skrev:
en kompis ringer på måndag eftermiddagen och säger att det varit inbrott i lägenheten!

Är du säker att det inte är din "kompis" som har ett finger med i spelet ?
jag tycker nämligen det luktar insidertips ända till Helsingborg.

jag vet ett & annat tortyr trix om du skulle vilja ha en "pratstund" med denna "kompis"

hoppas att alla prylarna kommer till sin rätta.. eller att du får ut en tillfredställande ersättning från försäkringsbolaget.
// Henke

ps. vad ska du hämta för hoj i tyskland då ?

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Håller med föregående talare . det luktar insiderjobb av nån polare med pengabehov som visste var du hade kosingen, det luktar ända hit .......

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Ken Keniff skrev:
Håller med föregående talare . det luktar insiderjobb av nån polare med pengabehov som visste var du hade kosingen, det luktar ända hit .......
håller oxo med.......syna dina vänner som visste om det!!!!!!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är ju ett sådant samhälle dom flest vill ha?. Inte ska val dom stackars kriminella komma till skada nää jag tycker att det ska bli lag på att man inte får använda lås för då kan ju dom stackarna göra illa sig på brytverktygen. Nää ge dom en stor kram och låt dom gråta ut om sin tragiska barndom!.

.....Nää förestän jag ångrade mig, ger pundarasen en kulkärve i ryggen det är det dom förtjänar!!! :kulspruta

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
:huvet
Hightuned skrev:
Det är ju ett sådant samhälle dom flest vill ha?. Inte ska val dom stackars kriminella komma till skada nää jag tycker att det ska bli lag på att man inte får använda lås för då kan ju dom stackarna göra illa sig på brytverktygen. Nää ge dom en stor kram och låt dom gråta ut om sin tragiska barndom!.

.....Nää förestän jag ångrade mig, ger pundarasen en kulkärve i ryggen det är det dom förtjänar!!! :kulspruta

Kan bara hålla med! Nackskott e det enda rätta!

Dom enda som visste om allt var jag och sambon. Hon som upptäckte det (hjälpte till att vattna fiskarna och mata växterna, eller hur var det nu :va ) visste inte ens om pengarna. Så den teorin går som väl bort... Min hemförsäkring töcker lösöre upp till 250 000:-, så prylarna e inga problem! Tog till lite extra på den biten eftersom jag har komplett hemmabio och en jävla dator, men dessa grejor lämnade dom! Utom skärmen så klart... Men typiskt att dom ska komma just denna dag då pengarna fanns hemma! Funderade på att ta med alltihop till jobbet, men tänkte att det vore ju surt om man tappa alltihop! Lätt att vara efterklok... :huvet

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
luka skrev:
:huvet

Kan bara hålla med! Nackskott e det enda rätta!

Dom enda som visste om allt var jag och sambon. Hon som upptäckte det (hjälpte till att vattna fiskarna och mata växterna, eller hur var det nu :va ) visste inte ens om pengarna. Så den teorin går som väl bort... Min hemförsäkring töcker lösöre upp till 250 000:-, så prylarna e inga problem! Tog till lite extra på den biten eftersom jag har komplett hemmabio och en jävla dator, men dessa grejor lämnade dom! Utom skärmen så klart... Men typiskt att dom ska komma just denna dag då pengarna fanns hemma! Funderade på att ta med alltihop till jobbet, men tänkte att det vore ju surt om man tappa alltihop! Lätt att vara efterklok... :huvet

Kräver dom kvitton på allt, har själv elektonik för närmare 80 lax hemma och skulle bli vansinnig om jag inte fick ut allt på försäkringen vid ett inbrott?. HAr hört att man ska kunna filma allt med en videokamra och det skar räcka vi stöld?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
japp, fick 25.000kr stulna i Kalifornien. Jag har nog aldrig varit så arg heller som då. Fel personer fick erfara min ilska. Men men... pengar/saker går ju ersätta.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Swedie skrev:
japp, fick 25.000kr stulna i Kalifornien. Jag har nog aldrig varit så arg heller som då. Fel personer fick erfara min ilska. Men men... pengar/saker går ju ersätta.

Förvisso sant att egendom kan ersättas till skillnad får personskador eller psykiska men med det gör en ju inte mindre förbanna om man blir besulen. Ska man promt stjäla så kan man väl göra det av storföretag och myndigheter så att den enskillda medborgaren inte drabbas, med där är nog lite väl naivt att tro att en pundare skulle bry sig varifrån stålarna till hans/hennes nästa sil kommer? :confused:

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Hightuned skrev:
Kräver dom kvitton på allt, har själv elektonik för närmare 80 lax hemma och skulle bli vansinnig om jag inte fick ut allt på försäkringen vid ett inbrott?. HAr hört att man ska kunna filma allt med en videokamra och det skar räcka vi stöld?

Vet inte riktigt ännu hur mycket bevisning dom kräver... Som tur e för mig så har jag kvitto på alla elektronik prytlar som stulits, köpt mycke nytt nyligen. Men samboms smycken ovch sånt finns ju inga kvitton på. Får återkomma när jag snackat med fbolaget. Jag hade kort på allt i lägenheten, men lyckades formatera fel hårddisk kvällen innan inbrottet, och vad låg på den tror ni...? Fattar dock inte att de lämnade min 10 000:- förstärkare... Kan det bero på att dom hade fått klippa stripes i en halvtimme för att få loss alla sladdar månne? Återkommer med mer info senare...

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Antingen är det nån som vet, (som kanske anar eftersom du tänkt resa) eller så har dom bevakat stället du växlade på.. (KANSKE insider som tipsar redan där)

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
da-geez skrev:
jävligt surt.. vet inte hur mycke f-bolaget betalar ut. Det är väl olika hemförsäkringar, en vanlig som man tar täcker väl inte mer än typ
50.000:- och det kommer man upp i rätt snabbt om man börjar räkna.

En bra grej är ju att gå runt me en videokamera o filma i hemmet,
den kan va bra att visa upp sen för att visa vad vad man hade. Det
är ju inte säkert att man saknar allt som försvunnit heller...

Hade själv inbrott i min servicebil förra helgen... Blev av med borrmaskiner
och en massa andra elverktyg för typ 15.000:-

fy fan.....

Hörde det, farsan berättade! Surt som fan..stod den i stan eller ute hos Anders?
Fått tillbaka grejerna än?

För övrigt, lider med dig luka! Lycka till med f-bolaget!

// Henke

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Man blir förbannad när man läser sånt här, vi hade inbrott i golfshopen i sommras och det enda de tog var en laptop :kocko det vilken idiot!!! Vi hade säkert mellan 50 och 100.000:- kronor i cash där inne pluss golfprylar för 1.000.000:- då fattaade jag inte mkt kan jag säga :va

Hoppas du får grejerna och pengarna tillbaka :tummenupp

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jarle skrev:
Man blir förbannad när man läser sånt här, vi hade inbrott i golfshopen i sommras och det enda de tog var en laptop :kocko det vilken idiot!!! Vi hade säkert mellan 50 och 100.000:- kronor i cash där inne pluss golfprylar för 1.000.000:- då fattaade jag inte mkt kan jag säga :va

Hoppas du får grejerna och pengarna tillbaka :tummenupp

Hahaha, jag dom kanske skulle överväga att byta "jobb". Fast en pundare har nog svårt att värdera golfutrusting, det är väl inte direkt deras sport?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Stephen skrev:
Nu är du nästan lite fördomsfull.... :rolleyes: :lol

Vad vet jag gick en 2v golfkurs en gång och jag såg då i alla fall inga pundare på banan?. Och om dom ska betala ett "greenfee" så tror jag snarare att det handlar om kostnaden för en påse gräs?. :

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Hightuned skrev:
Vad vet jag gick en 2v golfkurs en gång och jag såg då i alla fall inga pundare på banan?. Och om dom ska betala ett "greenfee" så tror jag snarare att det handlar om kostnaden för en påse gräs?. :
:rofl :rofl Ok.. Du kanske ha rätt då... :lol :D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...