Indraget KK - Fråga!!

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Ja, jag har lyckats igen! GHAA!

Fråga:
Om man blev av med kortet förra året (juli - sept.) och nu blir man av med det igen.....för 100 (skippa moralsnacket, var utanför tätbebyggt område) på 50-väg.
Misstänker att det blir 3mån denna gång (2 förra) + böter, men blir det mera?? Ngn som lyckats råka ut för samma grej??

Ngn som tror att de hittar på mera jävelskap??

Det var ingen trafik o polisen har inte kryssat i rutan om "vårslöshet", utan bara "överskridit högsta tillåtna hastighet"! SÅ det anses väl inte som grovt iaf!

jaja, som sagt ngn som råkat ut för samma sak??

/Niklas (som åker kommunalt)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Taskigt läge! Jag vet faktiskt inte vad de kan hitta på, men om det inte var "vårdlöshet i trafik", så ska det inte behöva bli så farligt. Det gäller att ha tur som en tokig - hur ofta har man inte brännt på i 3 gånger det som står på skyltarna utan problem (där det varit säkert att göra så - men det skiter ju ordningsmakten i, de drar alla över en kam oavsett förutsättningar)...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Säker på att det inte var 119km/h på 50-väg?

Ta domen som den kommer och överklaga. Vad mer kan du göra?
Det hindrar ju inte dig från att köra bil iaf.

750RR

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Tror inte dom tar så alvarligt på det, jag fick 3mån för vårdslöshet i trafik då jag erkände 90 på 50 väg(tätbebyggt område) och dessutom orsakade en ordentlig trafikolycka. Du får kanske någon extra mån för att du nyligen varigt av med lappen?.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
maverick_750rr skrev:
Bilen rullar utan plastkortet - jag lovar :fakta

750RR

Hehe, joo det är sant, men det gör ju hojen med om det nu ska vara så! =)

Dessutom så har jag ju egentligen kvar "ett" kk, för när jag hämta ut mitt nya kk i våras så fick jag behålla det gamla, utan att de klippte hål i det! =)))

Så ända gången jag skulle åka dit på att köra nu, är om det verkligen kollar upp kortet med datorn, vilket oftast inte händer ändå....de brukar bara titta på det o säga - Tack, Varsågod. :D

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
campar skrev:
Hehe, joo det är sant, men det gör ju hojen med om det nu ska vara så! =)

Dessutom så har jag ju egentligen kvar "ett" kk, för när jag hämta ut mitt nya kk i våras så fick jag behålla det gamla, utan att de klippte hål i det! =)))

Så ända gången jag skulle åka dit på att köra nu, är om det verkligen kollar upp kortet med datorn, vilket oftast inte händer ändå....de brukar bara titta på det o säga - Tack, Varsågod. :D

Då hänger det på att du inte står som ägare på fordonet, för annars är det ju kört redan när dom kollar upp regnr.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
http://www.trafikjuristen.se/ Du får minst 3 månader och säkert 1 eller 2 månader extra, att köra utan KK och bli ertappad av Harry Haffa ger säkerligen permanent indragning = du får ta om KK efter en lååååång spärrtid = dyrt, är det värt risken :va

Jag åkte kommunalt hela förra vintern :gnissla

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
att köra utan KK och bli ertappad av Harry Haffa ger säkerligen permanent indragning = du får ta om KK efter en lååååång spärrtid = dyrt

Är det så?
Säkerligen säger du, men har du kollat upp det?
Det låter som om det borde vara så. Man hoppas kanske.

750RR

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Olovlig körning under återkallelsetid ca: 6-8 månader enligt TJ, men om det blir totalt +12 månader så är man rökt = måste ta om KK, jag skulle inte riskera detta, speciellt om man har 4 månader och får tillbaks KK lagom till våren, hellre frysa en hel vinter än att inte ha något KK hela nästa sommar.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Om man kör utan KK så blir det inte nådigt!
Och jg har inte tänkt att göra det heller!

Men tror du verkligen att jag kommer få 3mån + ev ytterligare??
Tjao, man vet ju aldrig, men hoppas inte det bara! 3 räcker! ;(

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
campar skrev:
Om man kör utan KK så blir det inte nådigt!
Och jg har inte tänkt att göra det heller!

Men tror du verkligen att jag kommer få 3mån + ev ytterligare??
Tjao, man vet ju aldrig, men hoppas inte det bara! 3 räcker! ;(

Enligt strafskalan är det 3 månader men eftersom det är mindre än 2 år sedan förra återkallandet så blir det lite värre.
4-6 månader tyvärr.

Själv har jag lånat ut körkortet varje sommar i 4 års tid :huvet

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
zykl0n skrev:
Enligt strafskalan är det 3 månader men eftersom det är mindre än 2 år sedan förra återkallandet så blir det lite värre.
4-6 månader tyvärr.

Själv har jag lånat ut körkortet varje sommar i 4 års tid :huvet

Aj aj aj, jag som trödde det skulle räcka med 3mån, men det där låter ju inte som det! :gråta

Men men det får man väl ta.....bara de inte säger att man ska ta om det, men det verkar ju vara lugnt då! =)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
campar skrev:
Aj aj aj, jag som trödde det skulle räcka med 3mån, men det där låter ju inte som det! :gråta

Men men det får man väl ta.....bara de inte säger att man ska ta om det, men det verkar ju vara lugnt då! =)

Ta om det lär du inte behöva göra iaf..
Åkte ju själv dit för ett tag sen, 115 på 50 väg och då var det inte heller 2år sedan jag blev av med det sist + att jag hade annat skit på mig inom 2års perioden ex 2st regskylt saknas och ett bilbälte.

Jag fick 4månader, då hade dom dragit av en månad för att jag jobbar som Chaufför.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Rammstein skrev:
Ta om det lär du inte behöva göra iaf..
Åkte ju själv dit för ett tag sen, 115 på 50 väg och då var det inte heller 2år sedan jag blev av med det sist + att jag hade annat skit på mig inom 2års perioden ex 2st regskylt saknas och ett bilbälte.

Jag fick 4månader, då hade dom dragit av en månad för att jag jobbar som Chaufför.

Aaaaaa, 4mån hade jag väl nästan räknat med, men att 1 redan var avdragen då trodde jag inte....jaja, är väl bara bita ihop, nu har det gått 2veckor o jag har faktiskt ärligt talat inte saknat kortet än! :confused:

Fick iaf bötesbeloppet från åklagaren idag, "bara" 2000:-! =)

Men vill ha svar på återkallelsetiden juh! GHAA! =)

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Japp, 4mån blev det....9:e mars får man tillbaka kortet....är ju iaf lagom till säsongen igen! =))

Men men, jag har ju inte sett polisens rapporter än, de kan ju faktiskt ha skrivit ngt fel på den, o då gäller den ju inte.....*hoppas* *hoppas* (men är väl inte så stor chans, men ändå!)

Kör lugnt med bilarna nu där ute! ;)

/Niklas

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife