MHK skrev:Blev av med mitt kort idag. 152 kilometer på 110 väg... surt som fan.
Stog och lasrade vid mitt räcket!
![]()
campar skrev:Jaoo, då får du väl oxå tillbaka ditt lagom till säsongen igen! Välkommen till klubben!
Fast du skulle inte skrivit på, aldrig skriva på, på plats!! Ingen chans att överklaga då om det kommer fram att det begåtts något misstag!
/Niklas
MHK skrev:Nä jag vet, men allt var soklart. Hade hade pappaer på allt, Lasern var kaliberad, han hade utbildning. Han stog på rätt plats m.m.
Hade inget att komma med...
Men gjort är gjort... Hur länge tros man bli av med det?
Rammstein skrev:satans jävlar![]()
Blir 3mån om du inte hittat på något annat "allvarligare" inom 2års perioden..
Trist att behöva säga det men, hade du kört 2km/h långsammare så hade det vart 2mån![]()
Behöver du körkortet i jobbet skriv det, och låt arbetsgivaren skriva ett brev också där det står, hur ansvarsfull och noggrann du är i ditt arbete. "om du nu behöver körkortet i jobbet". Överdriv gärna när du skriver i hur långt du kör per år också.![]()
Välkommen i klubben som sagt![]()
MHK skrev:Japps arbestgivaren har redan skrivit ut ett papper! Så ska lägga fram lite argument. Hoppas att det gör lite skillnad!
Trist som fan ialla fall!
Rammstein skrev:För mig har dom iaf dragit av en mån varje gång, dom 3 gångerna jag varit av med kortet![]()
En sak som händer är att du inte längre får köra skoter utan att skaffa ett förarbevis. När det gäller försäkringen får du nog ringa till ditt bolag och höra.MHK skrev:Hur funkar det med försäkring när man har blivit av med kortet? Har hört att en del bolag tar det som att man inte har haft körkort innan utan börjar om på en ny kula,vilket är helt sjukt! :kocko
blub skrev:120-130 på 90 väg på åland ger typ några dagsböter och kortet borta i 10 Dagar..130-140 så blir det väl en månad, sen vet jag inte säkert, har inte hunnit testa.
![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!