robbandalal skrev:
2617481 Är sugen på att köpa en gammal industrifastighet och snygga till, det är lite kontorslokaler i anslutning som jag tänkte göra om till en stor lägenhet med utsikt över "golvet".Lägenheten blir ca100 m2 och lokalen är ca 500 m2.Får man bo där? Är det som att äga en ett vanligt hus eller är speciella regler?
Speciella regler. Vad säger detaljplanen, att fastigheten är en industrifastighet? Svårt då.
("En detaljplan (DP) är ett juridiskt bindande kontrakt mellan kommunen, markägarna och grannarna. Den reglerar vad såväl enskilda som myndigheter får och inte får göra inom ett markområde.
Detaljplanen styr hur marken får användas (t ex för bostäder, handel, kontor, park…), husstorlek, hushöjd, avstånd från hus till tomtgräns och rättigheter att dra fram ledningar eller gångvägar över annans mark.")
Det behöver iofs inte hindra dig. Det är ju inte helt ovanligt. En hake är att industrilokaler ofta ligger lite avigt och ensamt till. De jag känner som bott så har tröttnat.
robbandalal skrev:
nu betalar jag nästan 4k för en lägenhet och det får man mycket värme för.
Vill inte verka negativ, men ska du värma 600 kvm för 4000/mån, så får du faktiskt inte alls mycket värme.