Infästning av regnlampa

SvanteOES

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Yamaha R6 2006
Hej,

Håller på att fixa det sista på hojen inför premiär i Open600 för min del.

Är det tillåtet enligt reglementet att fästa regnlampan med typ kardborreband enligt nedan?
Jag kan inte läsa att det inte skulle vara tillåtet, men någon kanske har erfarenhet från det ute i verkligheten.

Det finns gänginsatser i min regnlampa, men väldigt svårt att komma åt ovanifrån och skruva fast lampan..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det faller nog in under 3.3.2

1739793955758.png

MW-Racing

#51 SBK & Pro SBK #5 SSP600
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Ducati Panigale V4S - 18 (Race), Ducati 749 - 03, Yamaha YZF-R6 - 99, Yamaha Tzr 125 - 89
Hej,

Håller på att fixa det sista på hojen inför premiär i Open600 för min del.

Är det tillåtet enligt reglementet att fästa regnlampan med typ kardborreband enligt nedan?
Jag kan inte läsa att det inte skulle vara tillåtet, men någon kanske har erfarenhet från det ute i verkligheten.

Det finns gänginsatser i min regnlampa, men väldigt svårt att komma åt ovanifrån och skruva fast lampan..

Du kommer till 100% få nerslag på monteringen om du fäster den med kardborreband. Skruva dit den och var noga med att du följer anvisningen i reglementet på hur/var den ska monteras, då det är i särklass det mest vanliga att det klagas på vid besiktningen. Lycka till i Open, så ses vi i depå!

SvanteOES

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Yamaha R6 2006
Du kommer till 100% få nerslag på monteringen om du fäster den med kardborreband. Skruva dit den och var noga med att du följer anvisningen i reglementet på hur/var den ska monteras, då det är i särklass det mest vanliga att det klagas på vid besiktningen. Lycka till i Open, så ses vi i depå!
Tack för bra svar, precis något sånt jag var ute efter! :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...