Inför nästa år!

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Hej!

Nu börjar ju säsongen gå mot sitt slut och funderingar kring uppklassning inför nästa år börjar ju bli på tapeten. Min egen tanke är att hoppa in i Superbike nästa år och jag undrar nu (med tanke på nya modeller etc..) hur mycket man egentligen får trimma i Superbike? Det har varit väldigt skilda uppgifter ang. det här under året och jag är ej helt säker på reglementet. Kör ju själv en R1-02 och vet ej om jag skall behålla den eller satsa på något nytt? Det enda som är gjort på den är:

Tunnare topplockspackning
Power Commander IIIr
Acrapovic helsystem
Pipercross luftfilter
Specialbyggd termostat (går igång redan vid 85 grader i stället för 105 som original)

Ligger detta inom reglementet? Och går det att göra något ytterliggare?
Anledningen till att jag frågar är att Yamaha ju nu ryktas komma med en trycksatt luftbox och ca 15hk mer till 2004, och eftersom ex. Suzukin även den redan har minst 10 hk mer så känns det som att man kanske inte hänger med med den effekt man har nu (ca 150 hk på bakhjulet). Missförstå mig rätt, den går ju absolut inte dåligt men det är frustrerande som fan när suckorna blåser om på varenda raka… :D

Någon som känner till vad som gäller och framförallt, sker det några ändringar inför nästa år?

Tacksam för svar;

:tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Power Commander IIIr

Den sorten ä väl inte godkänd iom att den ställer om tändkurvan också?! Annars är nog din hoj så mycket den får vara, men det vet Sleazy Living bättre än mig den fuskaren...

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Tror termostaten är olaglig också. Annars ärr nog hojen okey. Pära vann NSB förra året och Hägerström blev väl 3:a i år på en R1:a, så nog duger den alltid.

Sen vet du väl Chrille, att jag fuskar alltid!!! Jag dricker ju öl bra mycket senare (och mer för den delen) än dig. Det är ju det ända fusket som behövs för att vara snabbare än en smygsyntare som dig!! :D

Chrille skrev:
Power Commander IIIr

Den sorten ä väl inte godkänd iom att den ställer om tändkurvan också?! Annars är nog din hoj så mycket den får vara, men det vet Sleazy Living bättre än mig den fuskaren...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
EazyLiving skrev:
...

Sen vet du väl Chrille, att jag fuskar alltid!!! Jag dricker ju öl bra mycket senare (och mer för den delen) än dig. Det är ju det ända fusket som behövs för att vara snabbare än en smygsyntare som dig!! :D

Hört i mitt tält under SM-finalen:
Jag går inte härifrån förrän Chrille har gått och lagt sig!
Så långt kan jag väl vara med men sen hördes :
Nä Björn, nu MÅSTE du gå och lägga dig!! Jag vägrar att gå ock lägga mig innan dig och jag ska ju köra imorgon! Jag kommer ju vara skittrött!! och då inser man vad det kostar att ligga på topp....

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Chrille skrev:
Hört i mitt tält under SM-finalen:
Jag går inte härifrån förrän Chrille har gått och lagt sig!
Så långt kan jag väl vara med men sen hördes :
Nä Björn, nu MÅSTE du gå och lägga dig!! Jag vägrar att gå ock lägga mig innan dig och jag ska ju köra imorgon! Jag kommer ju vara skittrött!! och då inser man vad det kostar att ligga på topp....

Hähä.. där ser man vad man kan ställa till med :D

Hade förresten en mäktig kopparslagare på Söndagen efter att ha suttit å diskuterat skenförsäkringar å R7'or med McB

/B

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Bj.O.rn skrev:
Hähä.. där ser man vad man kan ställa till med :D

Hade förresten en mäktig kopparslagare på Söndagen efter att ha suttit å diskuterat skenförsäkringar å R7'or med McB

/B

Men det var bra kul. :öl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...