Hej!
Nu börjar ju säsongen gå mot sitt slut och funderingar kring uppklassning inför nästa år börjar ju bli på tapeten. Min egen tanke är att hoppa in i Superbike nästa år och jag undrar nu (med tanke på nya modeller etc..) hur mycket man egentligen får trimma i Superbike? Det har varit väldigt skilda uppgifter ang. det här under året och jag är ej helt säker på reglementet. Kör ju själv en R1-02 och vet ej om jag skall behålla den eller satsa på något nytt? Det enda som är gjort på den är:
Tunnare topplockspackning
Power Commander IIIr
Acrapovic helsystem
Pipercross luftfilter
Specialbyggd termostat (går igång redan vid 85 grader i stället för 105 som original)
Ligger detta inom reglementet? Och går det att göra något ytterliggare?
Anledningen till att jag frågar är att Yamaha ju nu ryktas komma med en trycksatt luftbox och ca 15hk mer till 2004, och eftersom ex. Suzukin även den redan har minst 10 hk mer så känns det som att man kanske inte hänger med med den effekt man har nu (ca 150 hk på bakhjulet). Missförstå mig rätt, den går ju absolut inte dåligt men det är frustrerande som fan när suckorna blåser om på varenda raka…
Någon som känner till vad som gäller och framförallt, sker det några ändringar inför nästa år?
Tacksam för svar;
Nu börjar ju säsongen gå mot sitt slut och funderingar kring uppklassning inför nästa år börjar ju bli på tapeten. Min egen tanke är att hoppa in i Superbike nästa år och jag undrar nu (med tanke på nya modeller etc..) hur mycket man egentligen får trimma i Superbike? Det har varit väldigt skilda uppgifter ang. det här under året och jag är ej helt säker på reglementet. Kör ju själv en R1-02 och vet ej om jag skall behålla den eller satsa på något nytt? Det enda som är gjort på den är:
Tunnare topplockspackning
Power Commander IIIr
Acrapovic helsystem
Pipercross luftfilter
Specialbyggd termostat (går igång redan vid 85 grader i stället för 105 som original)
Ligger detta inom reglementet? Och går det att göra något ytterliggare?
Anledningen till att jag frågar är att Yamaha ju nu ryktas komma med en trycksatt luftbox och ca 15hk mer till 2004, och eftersom ex. Suzukin även den redan har minst 10 hk mer så känns det som att man kanske inte hänger med med den effekt man har nu (ca 150 hk på bakhjulet). Missförstå mig rätt, den går ju absolut inte dåligt men det är frustrerande som fan när suckorna blåser om på varenda raka…
Någon som känner till vad som gäller och framförallt, sker det några ändringar inför nästa år?
Tacksam för svar;