Om du ska ha bensin kvar i tanken så kan man köpa nåt medel på macken som typ konserverar bensinen, och jag har hört att man inte behöver tömma förgasarna om man använder detta. Dessutom tror jag at bensinen tar upp litelite vatten om det får stå. Bensin=färskvara.
Man tömmer fuggarna för att bensinen dunstar eller nåt, då bildas det kristaller som fastnar i mynstycken å skit, blir en glashård yta som är väldig väldig väldigt svår att få bort.
Man ska aldrig starta hojen under vintern även fast det är svårt att låta bli.
Dels för att kallstarter inte är nå vidare. Det andra är för att om du startar den bara en kort stund så den inte blir riktigt genomvarm blir det lite kondens i motorn, ni vet vad fukt+metall blir. Det bästa är att köra motorn typ 20 minuter sista gången innan vintern så att man får ut all fukt och sen låta bli han sen.
Nu har jag det lite jobbigt. Jag har plockat ner stor del av hojen för att göra rent den väldigt grundligt, makalöst hur grus å skit kan tränga sig in överallt.
När jag var färdig med å plocka ner den så var det mörkt ute så då gick det inte å tvätta. Nu har det gått några dar sen jag gjorde det, och det har hunnit bli minusgrader och snö ute, med andra ord inte världens roligaste väder att stå ute å tvätta hoj i.
Nu står hojen ute i garaget som ett lik och väntar att bli tvättad, och med min tur kommer det inte bli bättre tvättväder föränn nästa sommar.