Infiniti FX45 bra eller anus?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Lite sugen på att köpa en bil, kollat på äldre infinitis man får så mycket för pengarna, men är de nått att ha eller kommer den rasa om 2 veckor? :död

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det hänger som vanligt ihop med miltal, servicehistorik, besiktningshistorik och allmänt skick.
De kunder vi har är nöjda.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jo självklart, så är det ju alltid men vissa bilar ska man ju bara hålla sig borta från helt å hållet :p

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag gillar dem inte så värst, de var ju dödscoola 2005 men också tydligt daterade känns det som. Det jag kan tänka mig är att kvaliteten är bra men delar dyrt. Jag tror för övrigt de är väldigt små inuti.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tror inte delar är så jätte dyrt ändå, borde väl gå att få från nissan? Visst är den ju aningen daterad men inte på samma sätt som pt cruiser ändå. Inuti är den ganska rymlig trots sluttande tak men kanske inte lika stor som andra suvar i klassen såklart :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror inte delar är så jätte dyrt ändå, borde väl gå att få från nissan? Visst är den ju aningen daterad men inte på samma sätt som pt cruiser ändå. Inuti är den ganska rymlig trots sluttande tak men kanske inte lika stor som andra suvar i klassen såklart :)
Kolla det där med delar, om det spelar roll. Kan tänka mig att styckvis beställda delar från främmande länder kan sticka iväg. Det kommer gå att få delar, men det skulle inte förvåna mig om det är dubbelt så dyrt som till en Nissan.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kolla det där med delar, om det spelar roll. Kan tänka mig att styckvis beställda delar från främmande länder kan sticka iväg. Det kommer gå att få delar, men det skulle inte förvåna mig om det är dubbelt så dyrt som till en Nissan.

Googla lite och verkar finnas delar för rimliga pengar i sverige att få tag på :)

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Snygga är de i alla fall. Kunde lätt tänkt mig en sån om inte Norge priset för en 20.000 milare låg på 350.000 NOK :gråta

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
www.rockauto.com

Där kan du beställa reservdelar iaf om du köper en.
Köper bara därifrån till mina bilar, sparar en rejäl slant mot för att handla här hemma och OM man har bråttom kan man ta med Fedex då har man delarna hemma på nån dag.
Enda nackdelen att ta med Fedex är ju att det garanterat blir tull och moms, men ofta blir det ändå billigare än att handla i Sverige.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nån som har nått dåligt att säga innan jag åker och köper en? :gnissla

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Har inget att säga alls. En för mig okänd bil. Visserligen av en tillverkare man brukar kunna lita på, men de har gjort missar de med (Tex felaktiga vevpartier på deras diesel till King Cab och hjul som lossnar från balaxeln).

Edit: läst lite recensioner och de flesta verkar nöjda (med nya bilar). En varning för dåliga vinteregenskaper med brutalt breda originalsulor. Men det är iofs lika för alla stora fordon med jättehjul - de gräver sig inte ner i snömodd på samma sätt som decimetersmalare småbils-ostar.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är en bil.

Fördelen med dess ålder är att grava konstruktionsfel är kända. Det enda du kan råka ut för är slitage och otur, dvs som vilken annan bilmodell och märke som helst.

Fördelen med modeller som säljs i USA är just att de är rätt tydligt over there med saker som inte funkar.

Enda frågan du behöver ställa dig är "går den att bli av med" om du inte tänker behålla den till värdet är försumbart.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Vad får man för bränsleförbrukning på en FX45:a vid normal användning? Med det menar jag den verkliga förbrukningen och inte tillverkarens glädjesiffror...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nu är den införskaffad. Förbrukningen är rätt "låg" den verkar dra lika mycket som en xc90 jag hade förut ( 2.5T) fast med mycket härligare motor. Värde minskningen borde vara ganska mild med tanke på att jag fick en 04a med 10k mil för en hundring. Finns som tur är ett vinterläge annars är den lite små nervös med stora breda däck och en fyrhjulsdrift som i grunden ger 100% till bakdäcken. Den är rätt rymlig inuti men bagaget är litet för den typen av bil men det räcker :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO